אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> דחיית בקשה למעצר קטין בגין היקף הפגיעה בזכויותיו

דחיית בקשה למעצר קטין בגין היקף הפגיעה בזכויותיו

תאריך פרסום : 01/09/2013 | גרסת הדפסה

מ"י
בית משפט לנוער בבית משפט השלום בעכו
53433-07-13
29/07/2013
בפני השופט:
וויליאם חאמד

- נגד -
התובע:
משטרת ישראל תחנת עכו
הנתבע:
פלוני
עו"ד נאג'י עאמר
החלטה

החשוד נעצר ביום 28.7.13 שעה 18:15 בחשד בביצוע מעשים  מגונים באשה ובקטין בשעה 17:00 של יום זה בחוף ים.

לאחר עיון בתיק החקירה מצאתי כי מתקיים חשד סביר בבצוע העבירות הנ"ל ובעיקר לאור עדות של מר פ', מיום 28.7.13 שעה 20:31.

קיימת עילת מסוכנות נוכח נסיבות ביצוע העבירות וכן התנהלות החשודים לאחר שעזבו את הזירה ונעצרו על ידי המשטרה.

כפי שציינתי בעניינם של שני מעורבים אחרים, בגירים שהינם אחיו של החשוד כאן, שהינו קטין, נפלו פגמים באופן ניהול החקירה.  ראשית, אין בתיק החקירה אישור בדבר משלוח בפועל של ההודעה לסניגוריה הציבורית בדבר מעצרו של החשוד , והטופס שבתיק החקירה אשר מיועד לסניגוריה הציבורית לא נתמך באישור כאמור וגם לא מצביע על שעת משלוח ההודעה. שנית, אין בתיק החקירה כל פירוט באשר לזהות בן המשפחה לו נמסרה הודעה בדבר מעצרו של הקטין. אמנם לפי הטופס הרלוונטי רשום כי הודעה נמסרה למשפחה אם כי לא כתוב כיצד הומצאה הודעה ולמי נמסרה הודעה, אף שהטופס עצמו מציין מפורשות כי יש לרשום שמו של קרוב המשפחה והקירבה לעצור.  שלישית, החשוד ציין בחקירתו במשטרה, במפורש, כי "אין לו צורך בעו"ד כרגע ואם כן צריך מהמדינה". דבריו אלה של החשוד מלמדים באופן חד וברור על רצונו כי יהיה מיוצג על ידי סניגור ציבורי , וחרף זאת נראה כי לא ניתנה לו זכות היוועצות כמצוות הדין.  רביעית, לא נוכח במעמד החקירה של הקטין אחד מהוריו או קרוב משפחה אחר. אמנם קיים מזכר של נציג משטרה לפיו הוא מאשר חקירת הקטין ללא נוכחות הורים בשל חשש לשיבוש ותיאום גרסאות בהיות החשודים אחים. יחד עם זאת לא מצאתי בסיס לחשש זה שעה שכל החשודים, שהינם אחים כאמור, עצורים ולא ברור הכיצד נוכחות של הורה בחקירת הקטין תקים חשש כאמור.

בשל היקף הפגמים ופגיעתם העמוקה בזכויות החשוד, שהינו קטין ונעדר עבר פלילי, אני דוחה את הבקשה למעצר.

למען הסר ספק, החשוד ישוחרר לאלתר.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ב אב תשע"ג, 29/07/2013 במעמד הנוכחים.

 

וויליאם חאמד , שופט

תקוה

הוקלד על ידי סימה כהן


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ