אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פס"ד בתביעת לשון הרע כלפי לקוחה במסעדה אשר נקטה בלשון גזענית

פס"ד בתביעת לשון הרע כלפי לקוחה במסעדה אשר נקטה בלשון גזענית

תאריך פרסום : 03/08/2020 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום הרצליה
9567-05-18
30/07/2020
בפני השופט:
גלעד הס

- נגד -
התובעת:
תקוה גדעון
עו"ד אוהד כהן
הנתבעת:
צליל דהאן וקנין
עו"ד רונן יקותיאל
עו"ד אלון שליכטר
פסק דין

 

 

לפני תביעה כספית לפיצויים בעילה מכוח חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 (להלן: "חוק איסור לשון הרע").

רקע – גרסאות הצדדים

  1. התובעת, הגב' תקוה גדעון (להלן: "התובעת") הינה בת העדה האתיופית אשר שימשה בזמנים הרלוונטיים כמנהלת מסעדת "קינג ג'ורג'" בעיר חולון (להלן: "המסעדה").
  2. הנתבעת, הגב' צליל דהאן וקנין (להלן: "הנתבעת") התארחה, יחד עם בני משפחתה, כלקוחה במסעדה בזמנים הרלוונטיים.
  3. אין מחלוקת כי במהלך שהותן של השתיים במסעדה, התובעת בכובעה כמנהלת המסעדה והנתבעת כלקוחה, התפתח ויכוח בין הצדדים באשר לטיב השירות שניתן לנתבעת (להלן: "האירוע").
  4. עם זאת, לצדדים גרסאות קוטביות באשר לאמירות שנאמרו במסגרת האירוע, ולמעשה המחלוקת המרכזית הינה על אמירות אלו.

גרסת התובעת

  1. התובעת טוענת בתצהירה, כי ביום 17.4.2017 הגיעה למסעדה למשמרת בתור 'מנהל המסעדה', תפקיד אליו קודמה רק חודשיים קודם לכן.
  2. לגרסת התובעת, בשעה 15:00 נכנסו הנתבעת ובני משפחתה למסעדה והתיישבו באופן עצמאי באחד השולחנות. הנתבעת ביקשה להזמין לבת הצעירה מנת שניצלונים.

המלצר הגיש לבת הנתבעת את המנה, כאשר לאחר מספר דקות הנתבעת קראה למלצר וביקשה להחזיר את המנה היות וזאת אינה אכילה לטעמה.  

בשלב זה, התובעת ניגשה אל הנתבעת בפנים מאירות והסבירה כי הטעם השונה נובע מפירורי הלחם הכשרים לפסח, כמו כן, התובעת לטענתה הציעה לנתבעת להחליף את המנה. אלא, שהנתבעת סירבה לכך בתוקף ודרשה בתוקפנות שלא לחייב אותה על המנה. לפיכך, התובעת השאירה את המנה על השולחן והבהירה כי במקרה שכזה הנתבעת תחויב במחיר המנה.

התובעת ממשיכה וטוענת כי לאחר זמן מה קמה הנתבעת אל הברמנית, הגב' ספיר המבורג, וביקשה לדבר עם מנהל המסעדה, הברמנית אמרה לה שהתובעת היא המנהלת.

לטענת התובעת, בשלב זה הנתבעת הרימה את קולה לפני כמאה סועדים שנכחו במסעדה וכן לפני צוות עובדי המסעדה וצעקה "מי נתן לכושית לנהל במסעדה?". לאחר מכן, תוך הליכה במסעדה בחזרה לשולחנה, המשיכה הנתבעת בסדרה של קללות רגילות ואמירות גזעניות, בין היתר, "מטומטמת", "אתיופית מסריחה", "כושית" ו-"סתומה".

למרות קללות חמורות אלו, ניגשה התובעת לשולחן הנתבעת בניסיון לסיים את המחלוקת. כאשר הגיע התובעת לשולחן הנתבעת ראתה זו כי נשארו בצלחת רק שני שניצלונים ולכן הבהירה לנתבעת כי לא ניתן לקבל זיכוי על המנה ופנתה לחזור למקומה. כאשר שמעה זו הנתבעת, המשיכה זו בקללות הגזעניות ובשיאם אף זרקה שניצלון על גב התובעת.

בשלב זה הזמינה התובעת את המשטרה, אשר גבתה עדויות מן הצדדים.

גרסת הנתבעת

  1. הנתבעת מאשרת בתצהירה כי הגיעה למסעדה בצהרי היום בחול המועד פסח בשנת 2017. לטענתה זו הפעם הראשונה שביקרה במסעדה זו.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ