אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> מה העונש שהוטל על אדם שמכר עשרות רכבים והסתיר שעברו תאונת דרכים?

מה העונש שהוטל על אדם שמכר עשרות רכבים והסתיר שעברו תאונת דרכים?

מאת: טל צבר, עו"ד | תאריך פרסום : 24/10/2012 12:36:00 | גרסת הדפסה

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נגד אברהם לוי ואח'

לאחר שבעל החברה למכירת רכבים משומשים 'טרייד אין סנטר' הורשע בעבירות מרמה, מס ומתן שוחד, בגין מכירת רכבים שעברו תאונת דרכים מבלי שיידע על כך את הרוכשים, גזר עליו בית משפט השלום ברחובות 4 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס, ופיצוי של 20,000 ש"ח.

בכתב אישום שהוגש נגד הבעלים של חברת 'טרייד אין סנטר' נטען, כי עמד במרכזה של פרשייה רחבת היקף, שעיקרה מכירת עשרות רכבים משומשים שעברו תאונות דרכים, מבלי ליידע את הרוכשים בדבר עברם התאונתי ומבלי לתעד זאת בדרך כלשהי.

המדינה טענה, כי הנאשם רכש את הרכבים במחיר של 40% משווים בשוק ובנוסף, העלים הכנסות בסכום כולל של כמיליון ש"ח ושיחד את פקידת הדואר לצורך העברת הבעלות בכלי הרכב בניגוד לנהלים.

כן טענה, כי לצורך הסתרת העבר התאונתי של הרכבים הסתייע הנאשם בבוחני רכב, ונתן להם טובות הנאה תמורת הצגת מצגים כוזבים ומטעים על-ידם בנוגע לרכבים.

בעל החברה הודה במיוחס לו במסגרת הסדר טיעון והצדדים עתרו במשותף להטלת 4 שנות מאסר בפועל לצד מאסר מותנה, קנס של 5,000 ש"ח ופיצוי של 20,000 ש"ח, ועל החברה, שאינה פעילה עוד, עתרו הצדדים להשתת קנס סמלי של 500 ש"ח.

סגן הנשיאה, השופט ירון לוי אישר את הסדר הטיעון.

נקבע, כי עיקר החומרה במעשי הנאשם מצוי בפוטנציאל של סיכון חיי אדם הכרוך בהחזרת כלי רכב לכביש לאחר שעברו תאונות דרכים קשות, מבלי ליידע את הרוכשים על מצבם, וזאת לצורך בצע כסף.את מעשיו, כך נקבע, ביצע הנאשם תוך תכנון מוקדם ובקור רוח, ורק בדרך נס לא גרם לנזקים בנפש.

בנוסף נקבע, כי לא ניתן להתעלם מהתחכום במעשי הנאשם, שלא הסתפק בהעמדת הרכבים למכירה כרכבים ללא עבר תאונתי, אלא אף גייס להשלמת המרמה מספר בוחני רכב באזור, באופן שהקשה על גילוי מעשיו, והסיר את החשדנות הטבעית הגלומה ברוכשים פוטנציאליים כלפי סוחרי רכב.

עוד נקבע, כי יש לזקוף לחומרה את ריבוי מעשיו של הנאשם והתמשכותם ואת הרשעתו בעבירת השוחד, מה שמחזק את המסקנה כי זלזל באופן שיטתי בחוק וברשויות ולא בחל באף אמצעי להשגת מטרתו. אומנם נראה, קבע השופט, שעבירות המס שביצע הנאשם מחווירות אל מול מכירת הרכבים, אך אין להקל בהן ראש.

לבסוף, ציין השופט כי לטובת הנאשם, יש להתחשב בכך שלא הוכח נזק קונקרטי כתוצאה ממעשיו, בהודאתו ובכך שנטל אחריות על מעשיו, כמו גם העובדה שנשא לבדו באחריות ולא הצליח לשקם את עסקיו.

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נגד אברהם לוי ואח'

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ