אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> מידת הרחמים: מכר חשיש לחברים בעבודה, והרשעתו בוטלה

מידת הרחמים: מכר חשיש לחברים בעבודה, והרשעתו בוטלה

מאת: עו"ד אורי קינן | תאריך פרסום : 02/07/2015 13:22:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub.com

הסחר "התלווה" לכך שהנאשם הלך להשיג סמים לעצמו. השופט שמאי בקר הבהיר שמדובר בהחלטה חריגה ופירט את נימוקיו, בהם המשבר העמוק שעבר הנאשם באותה תקופה והנזק שההרשעה עלולה לגרום לו.  

האיש נעצר בחשד לסחר בחשיש. בחקירת המשטרה הוא הודה מיד במיוחס לו ואף מסר מידע נוסף שאפילו החמיר ו"הרחיב" את האישומים נגדו.

על פי כתב האישום שהוגש בבימ"ש השלום בתל אביב, בשנת 2011 הנאשם מכר לארבעה חברים לעבודה כמויות קטנות של חשיש מספר פעמים, תמורת כמה מאות שקלים בכל פעם.

לייעוץ בתחום הפלילי:

עו"ד פלילי  

הנאשם, בן 39, וללא עבר פלילי, הדגיש שמדובר בסם קל שהוא מכר אך ורק למכרים מהעבודה על רקע חברי. החברים בעבודה היו מתארגנים, קונים כמות ומתחלקים ביניהם, והנאשם לקח עמלה מסוימת לכיסו, שמימנה את צריכתו העצמית בלבד.

הנאשם הביע צער גדול על מעשיו. הוא סיפר כי באותה שנה הוא היה בעיצומם של גירושין קשים ומשבר עמוק. כיום, בתו נמצאת בארה"ב בניסיון לחיות עם עמה, ויכול להיות שתישאר שם, ולכן הרשעה עלולה לפגוע קשות ביכולתו להגיע לארה"ב.

שירות המבחן קיבל את גישתו שלפיה "מלחמת העולם" שהתחוללה בביתו היא שהביאה אותו לצרוך סמים, והסחר פשוט "התלווה" לכך שהוא הלך להשיג סמים לעצמו. בשירות כל כך התרשמו מאישיותו של הנאשם, שאפילו לא המליצו על צו מבחן ושירות לתועלת הציבור.  

להפיל את השמיים

גם השופט שמאי בקר התרשם מאישיותו של הנאשם וציין כי אין לו קווי אישיות של עבריין. אמנם הנאשם בהחלט עבר עבירה חמורה, אך הדבר קרה לפני יותר משלוש שנים, הנאשם טולטל וזועזע ממעצרו, התחרט עמוקות, חזר מיד לדרך הישר ולא סטה ממנה.

לדעת השופט, כשהנאשם מבצע "שליחות" או "תורנות", התמונה בעצם פחות חמורה. כלומר, הנאשם לא קם ביום בהיר אחד והחליט להפוך לסוחר סמים, אלא ביצע סחר "אגבי" לצריכה העצמית שלו. 

אמנם העבירות בוצעו לאורך שנה ולא במקרה בודד, ציין השופט, "אולם מדובר באדם בן 40, וכאשר ביהמ"ש משקיף על כל שנותיו של הנאשם, על המשבר האישי בפקד אותו, על התנהלותו לפניו ואחריו, הרי שניתן – באמצעות משקפיים 'מיוחדות' וסלחניות – להתבונן על אותה שנה כעל תקופה יוצאת דופן", כתב השופט בקר.

אולם את מרבית דבריו הקדיש השופט לנזק שעלול להיגרם לנאשם, אם יורשע. במישור התעסוקתי, הרשעה עלולה לחסל את הקריירה שלו, ולפגוע קשות בפרנסתו.

במישור המשפחתי הרשעה עשויה לשנות את חייו לגמרי, שכן בתו נמצאת בארה"ב לאחר שהוא וויתר לשאתו וויתור גדול בעניין זה, וסביר להניח שארה"ב לא תאשר ויזה למי שהורשע בסחר בסמים. 

בהתחשב במכלול הנזקים הפוטנציאליים הללו, המשיך השופט, הרשעת הנאשם עלולה "להפיל את השמיים על ראשו".

בסופו של דבר, "ולאחר התלבטות לא פשוטה", השופט ביטל את ההרשעה והטיל על הנאשם 360 שעות של שירות לתועלת הציבור.  

  • ב"כ המאשימה: עו"ד אילנית נחום
  • ב"כ הנאשם: עו"ד גיא פלנטר

* עו"ד אורי קינן עוסק במשפט פלילי.   

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

כל הכבוד לשופט !!!

סוף סוף נמצא צדיק אחד בסדום שאינו מוכן לקחת חלק במסעות הצלב המונחים בעיקרם על ידי צביעות חברתית והתחסדות משפטית כנגד צרכני סמים קלים , נקווה שפסק הדין יהווה סמן ימני לפסקי דין דומים בעתיד וחשוב מכך, יהווה אבן דרך לרשויות התביעה המשטרתית לחסוך מהציבור את כתבי האישום המגוחכים המוגשים השכם והערב , על גרמים בודדים ומעסיקים מערכת שלמה של שוטרים, כלבי גישוש , תובעים, קציני מבחן ושופטים ולא לחינם נוקט אני בלשון גיחוך כי הלכה למעשה כל אותם "העוסקים במלאכה" האמונים על ההגנה על אינטרס הציבור , מודעים לכך שמדובר בכתבי אישום מיותרים ובנאשמים שאינם פוגעים כלל בחברה ומכאן שלענישתם אין כל משמעות ...
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ