החלטה
1.לפנינו בקשה למתן צו מניעה זמני וצו עשה זמני, להימנע ממנויו של המשיב 3 – מר אבו סריחן נסר, למשרת מנהל המחלקה לשירותים חברתיים במועצה האזורית אל קסום (להלן: "המועצה"), ו/או להימנע מאיוש המשרה הנ"ל וזאת עד להכרעה בתביעה העיקרית שהגיש המבקש.
העובדות
2.ואלה העובדות כעולה, לכאורה, מטענות הצדדים, הדרושות להכרעתנו:
2.1המבקש הינו עובד סוציאלי ופקיד סעד, עובד המועצה האזורית לשעבר אבו בסמה. המבקש התמודד במכרז פנימי לתפקיד מנהל מחלקת הרווחה במועצה, אולם לא נבחר בסופו של יום לתפקיד על ידי ועדת הבחינה.
2.2המשיבה 1 – המועצה המקומית אל קסום, הוקמה מכוח צו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות), התשי"ח – 1958 והינה אחת מחליפותיה של המועצה האזורית לשעבר – אבו בסמה.
2.3המשיב 2 - ד"ר איציק תומר, מונה לתפקידו כראש המועצה האזורית אל קסום בחודש אפריל 2014; וקודם לכן שימש כמשנה למנכ"לית משרד החינוך וכן במגוון תפקידים נוספים. כפי שהוצג בעדות המשיב 2 בפנינו, הרי שהמשיב 2 צפוי לסיים תפקידו בחודש אפריל 2017, שכן מינויו נקבע ל-4 שנים.
2.4המשיב 3 – מר נסר אבו סריחאן, הינו עובד המועצה, אשר התמודד במכרז פנימי לתפקיד מנהל מחלקת הרווחה והוכרז כזוכה אחר שרואיין על ידי ועדת הבחינה.
2.5ביום 6/11/12, חדלה המועצה האזורית אבו בסמה מלהתקיים וזאת על פי צווי הפירוק והכינון שניתנו על ידי שר הפנים, לפיו מועצת אבו בסמה פוזרה ותחתיה הוקמו שתי מועצות אזוריות חדשות: המשיבה 1, המועצה האזורית אלקסום והמועצה האזורית נווה מדבר.
2.6מאז פיצולה של המועצה האזורית אבו בסמה ועד לחודש דצמבר 2013, שתי המועצה שהוקמו תחתיה המשיכו לתפקד באותו מבנה ואף מחלקת הרווחה של שתי המועצות נוהלה על ידי אותו גורם – ד"ר מג'יד אלעטאונה, אשר משמש בימים אלה כמנהל מחלקת הרווחה במועצה האזורית נווה מדבר. החל מחודש דצמבר 2013, המשיבה 1 עברה למשכנה החדש, בבניין נפרד מהמועצה האזורית נווה מדבר.
2.7בראשית חודש ינואר 2014, המשיבה 1 פרסמה מכרז פנימי לשם איוש משרת מנהל מחלקת הרווחה.
2.8בחלוף זמן קצר, משנבחנו מסמכי המועמדים, נמצא כי איש מהם אינו עומד בתנאי הסף ולפיכך, הודעו הן המבקש והן המשיב 3, כי בדעת המועצה לפרסם מכרז פומבי וכך אכן נעשה.
2.9ביום 14/1/2014, פנה המשיב 3 אל המועצה והודיע לה על טעות שנפלה בידיה שעה שפסלה את מועמדותו למכרז הפנימי, שכן הוא עומד בתנאי הסף. המשיב 3 הבהיר בפנייתו כי הוא עומד בתנאי הסף בכל הקשור בניהול צוות עובדים ובהיקף גדול הרבה יותר מזה הנדרש בתנאי הסף.
2.10לאחר שנקרא מכתבו של המשיב 3 ולאחר שהדברים נשקלו על ידי המועצה ויועצה המשפטי, הוחלט לקיים פניה גם אל המבקש על מנת לדעת באם גם אצלו נפלה טעות ביחס לניסיונו הנדרש, שכן, הן המבקש והן המשיב 3, לא פירטו בהצעה המקורית את דבר ניסיונם בניהול צוות עובדים כדבעי.
2.11ביום 20/1/2014, פנתה המועצה אל המבקש, ויום למחרת השיב המבקש באמצעות מכתב המאשר שגם הוא עומד בתנאי הסף ופירט כי ניהל צוות עובדים בהיותו סגן מנהל מחלקת הרווחה בכסייפה.
2.12ביום 21/1/2014, הוחלט על ביטול המכרז הפומבי ועל המשכו של המכרז הפנימי, כאשר הן המבקש והן המשיב 3, זומנו לפני הוועדה.
2.13הרכבה של ועדת הבחינה, כפי שנקבעה על ידי משרד הפנים, הינו כדלקמן: מר ערן בן ישי – נציג משרד הפנים ויו"ר הוועדה, מר שחדה גבור – מנהל מח' הרווחה בחורה – נציג ועדת מנהל שירות העובדים, ד"ר איציק תומר – ראש המועצה נציג הרשות המקומית, איברהם אבו כף – נציג ציבור מקומי, גב' דליה אהוד – יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים – נציגת ההתסדרות/איגוד מקצועי, ד"ר סטו מירקין – נציג משרד הרווחה.
2.14ביום 28/1/2014 התקיימה ועדת הבחינה, הוועדה ראיינה שני מועמדים במסגרת מכרז פנימי לתפקיד מנהל מחלקת הרווחה. לאחר שהוועדה ראיינה את המועמדים והעריכה את התאמתם לתפקיד, התקיים דיון בין חברי הוועדה אשר בסופו המועמד שנמצא המתאים ביותר לתפקיד מנהל המחלקה לשירותים חברתיים הינו המשיב 3.
3.בדיון שהתקיים ביום 13/2/2014, נשמעה עדות המבקש וכן נשמעו עדויות המשיב 2 והמשיב 3. במהלך הדיון מצא בית הדין לנכון לאפשר למבקש לטעון לעניין הגילוי והעיון של פרוטוקול הוועדה, ובמסגרת האיזונים שבין טענות הצדדים מצא כי ההחלטה בדבר גילוי הפרוטוקול למבקש תוך הסתרת פרק הסיכום והמסקנות, והצגת הפרוטוקול המלא לעיני בית הדין, יש בו כדי לאזן נכונה בין טענות הצדדים.
עוד קבענו בהחלטתנו כי אין מקום לזמן לעדות את מר בן ישי – יו"ר הוועדה וזאת מהטעם כי ועדת הבוחנים אינה צד להליך ולאור ההלכה הפסוקה הקובעת כי בית הדין מקיים ביקורת שיפוטית על ההחלטה ועל הליך המכרז ובמסגרת הביקורת השיפוטית, אין בית הדין רשאי להמיר את שיקול דעתה של הרשות המינהלית בשיקול דעתו שלו.