סק"כ
בית דין ארצי לעבודה
|
18375-02-15
23/02/2015
|
בפני השופטים:
1. רונית רוזנפלד - אב"ד 2. אילן איטח 3. סיגל דוידוב מוטולה
|
- נגד - |
מבקשים:
1. מדינת ישראל 2. המרכז לשלטון מקומי 3. עירית ירושלים 4. עירית תל-אביב-יפו 5. עיריית חיפה
עו"ד מירב קליימן עו"ד מנחם לפידור
|
משיב:
ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים בסמינרים ובמכללות עו"ד סיגל פעיל עו"ד יפעת תבור
|
פסק דין |
א.לאחר דין ודברים ארוך עם באי כח הצדדים והצדדים עצמם בלשכה, ובהמלצת בית הדין הודיעו הצדדים לבית הדין כי הגיעו להסכם פשרה כדלקמן:
"1.מוסכם על הצדדים כי היועצות החינוכיות לא תעסוקנה בריכוז והכנת תיקי תלמיד לוועדות ההתאמה המחוזיות (להלן: "תיקי ההתאמה"). מנכ"לית משרד החינוך תוציא הנחיות רענון לבתי הספר וליועצות עצמן בנושא.
2.באותם בתי ספר בהם מונהגת רפורמת עוז לתמורה כהגדרתם בהסכם עוז לתמורה, רכז ההתאמות של בית הספר הוא הגורם שיעסוק בהכנת תיקי ההתאמה ובריכוזם. משרד החינוך יפעל ליישום האמור לעניין זה.
3.באותם בתי ספר בהם לא מונהגת רפורמת עוז לתמורה ימונה לבית הספר רכז התאמות שתפקידו יהיה מקביל לתפקיד רכז התאמות על פי רפורמת עוז לתמורה. רכז ההתאמות יקבל גמול חודשי בשיעור של 6 אחוזים מהשכר המהווה בסיס לצורך חישוב גמול ריכוז מקצוע. על הגמול בשיעור 6 אחוז יחולו כל הכללים לרבות לעניין הפרשות לגמל, כפי שהם חלים על גמול ריכוז מקצוע. מועד הזכאות לתשלום הגמול הוא ממועד מינוי רכז ההתאמות ולא לפני 24.2.2015.
4.בכל הנוגע לחוזר מנכ"ל מיום 11.11.2014, החוזר עומד בתוקפו.
5.מנכ"לית משרד החינוך תפעל לפישוט הטפסים הדרושים לתיקי ההתאמות.
6.המעסיקים, משרד החינוך ומשרד האוצר, מוקירים מאוד את המעורבות והתרומה של המורים בתהליך האיתור וההתמודדות עם התלמידים לקויי הלמידה.
7.מתוך הכרה בטובת התלמידים לקויי הלמידה ישקיעו כל הנוגעים בדבר מאמץ להשלמת כל הנדרש להגשת התיקים לוועדות המחוזיות עד ליום 18.3.2015.
8.באותם בתי ספר בהם לא מונהגת רפורמת עוז לתמורה, וכל עוד לא מונהגת הרפורמה, יתוגמלו המורים בגין עבודה עם תלמידים לקויי למידה לפי המנגנון הקבוע בסעיף 2(א)(1) למכתבו של הממונה על השכר מר אילן לוין מיום 5.1.2009. יובהר בזאת כי "יחידת גמול" כמצוין במכתב הנ"ל משמעה יחידת גמול כערכה במועד התשלום. למען הסר ספק, "בתי ספר" משמע, כהגדרתם ברפורמת עוז לתמורה. תשלום הגמול למורים כאמור יהיה החל ממחר 24.2.2015.
9.בהסכמות המפורטות לעיל יש כדי לסיים את המחלוקות מושא הליך זה והצדדים ימשיכו ויקיימו ביניהם הידברות שוטפת בנוגע לסוגיות שוטפות שיתעוררו בקשר לתלמידים לקויי הלמידה.
10.הצדדים מתחייבים כי עד ליום 31.8.2017 לא ינקוט צד מהצדדים נגד הצד השני באמצעים ארגוניים לגבי העניינים שהוסדרו בהסכם זה. מובהר בזאת כי הסכם זה מהווה מיצוי מלא ומוחלט של כל טענות הצדדים כפי שהוסדרו במסגרת הליך זה. כמו כן, מובהר בזאת כי עד למועד האמור, לא תועלה טענה מצד ארגון המורים לעניין הבחנה שיש לערוך בין הטיפול הפדגוגי בתלמידים לקויי הלמידה לבין הפעולות הנדרשות לצורך קביעת ההתאמות לתלמידים כלקויי למידה.
11.ארגון המורים יודיע למורים שהחל ממחר בבוקר, 24.2.2015, העיצומים מושא הסדר זה מבוטלים".
ב.הצדדים הודיעו כי הם מבקשים לתת להסכם תוקף של פסק דין.
ג.ניתן בזה תוקף של פסק דין להסכם.