אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק ת"ק 013035/04

פסק-דין בתיק ת"ק 013035/04

תאריך פרסום : 20/09/2005 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב
013035-04
15/02/2005
בפני השופט:
קורן ישי

- נגד -
התובע:
גולן הדר
הנתבע:
1. סטטוס מודלס 2000
2. אודליט לימור

פסק-דין

בחודש יוני 2004, פנתה התובעת לנתבעת 1 (להלן: הנתבעת), במסגרת חיפוש עבודה, לאחר שעיינה במודעה שפורסמה מטעם הנתבעת במדור "דרושים", ממנה השתמע כי דרושים בדחיפות "פנים חדשות, מגיל שנה עד 80 שנה, לפרסומות בערוץ 2, סרטים וסדרות טלוויזיה".

במעמד הפגישה בין השניים, במשרדי הנתבעת, הציגה הנתבעת את תנאי ההתקשרות ביניהם, שכוללים הפקת "בוק", שיווק התובעת באמצעות אתר האינטרנט שלה ובאמצעים נוספים, ומתן ייצוג לתובעת להופעות, פרסומות וסדרות טלוויזיה שונות. עוד נאמר, כי על התובעת יהיה לקחת קורס משחק, אליו תפנה אותה הנתבעת.

עבור מתן שירותים אלה נתבקשה התובעת לשלם סכום כולל של 5,500 ש"ח במעמד אותו מפגש. מעבר לתשלום זה, נמסר לנתבעת כי על העבודות בהם תייצג הנתבעת את התובעת, תקבל הנתבעת עמלה נוספת.

התובעת טוענת כי התמורה לה זכתה בגין הסכמתה לתנאים האמורים, היתה חובבנית לכל היותר, בהתייחס לקורס המשחק; שתי ההתקשרויות היחידות אליהן הופנתה התובעת היו למבחן-בד בודד, אשר בסופו לא נתבצעה כל התקשרות בינה לבין גורם מעסיק כלשהו; והתקשרות נוספת עובר צילומים של אחת מתוכניות "יצפאן", אשר בסופה נמסר לה כי ההופעה באותו יום איננה בתשלום, אלא בהתנדבות. מעבר לכך, לטענת התובעת, לא נעשה עמה כל קשר נוסף ולא הוצעה לה כל עבודה.

טענתה העיקרית של התובעת היא כי במסווה של פרסום הצעת עבודה, פיתתה אותה הנתבעת לרכוש "קורס משחק" ו"בוק" תמורת סכום מופקע של 5,500 ש"ח.

לפיכך, דורשת התובעת את השבת כספה בגין העסקה וכן תשלום בגין עגמת הנפש שנגרמה לה.

מנגד, טוענת הנתבעת כי התובעת חתמה על מסמכים בכתב, בהם הובהר לה כי אין כל התחייבות לספק לה עבודה וכי אין מדובר ב"תרמית" או "הונאה" כנטען, וכי התובעת קיבלה תמורה מלאה לכספה.

שני הצדדים צירפו פסקי-דין בהם נדונו פרשיות תביעה דומות שהוגשו כלפי הנתבעת.

בחלק מפסקי-הדין התקבלה התביעה נגד הנתבעת, תוך העברת ביקורת על אופן התנהלותה, ובחלק מפסקי-הדין נדחתה התביעה נגד הנתבעת.


דיון

במקורותינו, מוכר הביטוי: "נבל ברשות התורה".

ביטוי זה יוחד למי שהתנהלותו  מעוררת שאט-נפש, אף כי אין דבר הלכה ספציפי אשר ניתן להצביע עליו כמופר ע"י אותו נבל.

לעתים, נתקלים אנו במי שהתנהלותו מזכה אותו בתואר "נבל ברשות החוק".

אדם אשר כזה דואג להיות מלווה בייעוץ משפטי צמוד, לבל ייכשל ויפעל בניגוד לחוק או להלכה הפסוקה, וכך הוא סבור כי הוא מוגן מפני תביעות של אלה שבהם הוא פוגע באופן תדיר, במובן מסחרי או אחר.

העידן בו שלטה התפיסה של "ייזהר הקונה", לאמור, רשאי המוכר לנסות ולהכשיל את הקונה בכל דרך אפשרית, וחובת הקונה לבדוק את הממכר בשבע עיניים, חלף לפני שנים רבות.

התפיסה השלטת היום היא, שגם ביחסי מסחר מחוייבים הצדדים לנהוג בהגינות זה כלפי זה, לא להכשיל ולא להטעות.

המקרה שבפני הוא מקרה מובהק בו פועלת הנתבעת כאותו "נבל ברשות החוק". כל התנהלותה, מהחל ועד כלה, נועדה להפיל בפח את הפונים אליה ולסמא את עיניהם בהבטחות חסרות שחר, תוך החתמתם על מסמכים אשר יפטרו את הנתבעת מאחריות לאותה התנהלות. העובדה, שמדובר בשיטת עבודה, ולא במעידה חד-פעמית, מוכחת מן השוואה של המקרה שבפני למקרים המתוארים בפסקי-הדין שצורפו ע"י הצדדים.

אפרט את דברי;

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ