ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות רחובות
|
56878-05-11
28/09/2011
|
בפני השופט:
בדימוס גדעון ברק
|
- נגד - |
התובע:
1. מרסדס בן אב 2. רדאל בן אב
|
הנתבע:
1. סימפלי ווד יבוא ושיווק רהיטים בע"מ 2. אחים מנדלבויים בע"מ
|
פסק-דין |
1. ביום 28.12.10 רכשו התובעים מהנתבעת מיטה מדגם אוריינט יחד עם מזרנים זוגיים מדגם יקר ביותר "פרמיום אליטה" (להלן:
"המוצר") בסכום של 11,500 ש"ח.
התובעים טוענים, שבעת רכישת המוצר הוסבר להם שהמזרנים קשים יותר מהאחרים ואף נאמר להם שהוא גם האיכותי ביותר ולכן גם מחירו בהתאם.
המוצר סופק לתובעים ביום 23.1.11 וטענת התובעים היא, שהמזרן לא עונה לצרכים שלהם והיות ובקשותיהם להחלפת המזרן לא נענו - הגישו הם תביעה זו לחייב הנתבעת להחליף המזרן או לזכות אותם בסכום שבו נרכש, קרי 5,000 ש"ח.
2. בהזמנה מס' 13157 מיום 28.12.10 הזמינו התובעים מהנתבעת 3 מוצרים: מיטה לגודל מזרן מדגם "אוריינט" בסכום של 4,780 ש"ח, שידות לילה מדגם "אוריינט" בסכום 2,460 ש"ח ומזרן לטקס יקר ביותר מדגם "פרמיום אליטה" בסכום של 9,160 ש"ח (להלן:
"המזרן").
בפועל שילמו התובעים לנתבעת בעד כל המוצרים הנ"ל סך של 11,500 ש"ח.
3. התובעים לא היו מרוצים מטיב המזרן, יען כי המזרן לא עונה לצרכים שלהם והיות והם לא נענו לפניותיהם אל הנתבעת להחליף להם המזרן הגישו הם תביעה זו, בה מבקשים התובעים לחייב את הנתבעת להחליף להם המזרן או לזכות אותם בסכום שבו נרכש, קרי 5,000 ש"ח.
ואלו הן טענות התובעים, אשר לדעתם מצדיקות קבלת תביעתם:
א. המזרן סופק לתובעים ביום 23.1.11 ותוך 48 שעות מאז הגעת המזרן התקשרו התובעים אל הנתבעת והודיעו, שאין הם מרוצים מהמזרן וביקשו להחליפו בדגם אחר.
הגב' יהודית שעבדה בשירות לקוחות, (להלן:
"יהודית") הסבירה לתובעים, שצריך זמן להתרגל למזרן וזמן זה אורך כשלושה שבועות ולא ניתן לקבוע טיבו של מזרן אחרי 48 שעות.
שבוע לאחר מכן, מסרה יהודית לתובעים, שלא ניתן לבצע החלפה, אך ניתן לבצע "ריכוך" המזרן הכרוך בתשלום נוסף וללא אחריות להתאמה עבורם.
ב. בתאריך 15.2.11 שוב התקשר מי מהתובעים אל יהודית והודיע כי גם לאחר עבור 3 שבועות, אין הם חשים בנוח עם המזרן ולכן ביקשו בתוקף להחליפו.
ביום 23.2.11 שלחו התובעים מכתב נוסף בנדון ובתגובה קיבלו תשובה בה נאמר, שאין אפשרות להחליף המזרן הן בשל כך שההזמנה הייתה בגודל מיוחד והן בשל כך שהפלסטיקים המכסים את המזרן הורדו (ראה המכתב מיום 23.2.11 אשר צורף לכתב התביעה).
התובעים השיבו, שהם לא ידעו על ההנחיות הנ"ל - לא בעניין הגודל המיוחד ולא בעניין הורדת הפלסטיקים ובנוסף לכך, נטען, שלא ניתן להתרשם מהמזרן בחנות או לבדוק איכות השינה מבלי להורדי הפלסטיקים ולעשות שימוש במזרן.
4. בכתב ההגנה, מכחישה הנתבעת את טענות התובעים ומבקשת לדחות את תביעתם, אך אם בכל זאת יחויבו בדין, ביקשה הנתבעת לשלוח הודעה לצד ג' ל- "אחים מנדלבוים בע"מ" - שהיא האחראית לתקינות המוצרים ובטיחותם (להלן:
"צד ג'").
להצדקת הבקשה לדחות התביעה, מעלה הנתבעת, בין היתר, את הטענות הבאות:
א. א) ההזמנה אותה ביצעו התובעים אינה הזמנה רגילה, אלא הזמנה מיוחדת וגודל לא סטנדרטי והמזרנים יוצרו במיוחד לפי דרישות התובעים והוראות תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) התשע"א-2010 קובעות, שזכות הביטול לא תחול על טובין שיוצרו במיוחד בעבור הצרכן לפי מידות או דרישות מיוחדות.
עוד נטען על ידי הנתבעת, שביטול עסקה יכול להתבצע, כאשר הטובין מוחזרים באריזתם המקורית ובלי שייעשה בהם שימוש, אך במקרה זה הוסרה האריזה המקורית ונעשה בהם שימוש.
ב. המזרנים הם מסוג איכותי והתובעים יכלו להתרשם ואכן התובעים בדקו והתרשמו מהם והיו לשביעות רצונם המלאה ואין בעניין זה תקופת הסתגלות אלא כאשר המזרן נשמר באריזתו המקורית.
ג. א) בהודעה לצד ג', טענה הנתבעת, שאם היא תחויב בדין - זכאית היא לשיפוי ו/או לפיצוי מלא מהצד ג' בהיותו אחראי לתקינות המוצרים ובטיחותם ומשום שהנתבעת עובדת עם צד ג' באופן שוטף באספקת מערכות שינה, מזרנים ומוצרים נוספים אותם מוכרת הנתבעת. מוצר אשר מוזמן מהנתבעת - מועבר להזמנה אצל צד ג'.