ת"צ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
|
56810-05-12
17/11/2015
|
בפני השופט:
רחמים כהן
|
- נגד - |
מבקש:
דוד אנגור עו"ד אמיר ישראלי
|
משיבה:
הוט מובייל בע"מ עו"ד חגית בלייברג ואיגור גילביץ'
|
פסק דין |
בקשה לאישור הסכם פשרה מתוקן בתובענה ייצוגית, על פי סעיפים 18 ו- 19 לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו – 2006 (להלן – חוק תובענות ייצוגיות) ותקנה 12 לתקנות תובענות ייצוגיות, התש"ע-2010.
עניינה של בקשת האישור הוא בטענת המבקש לפיה, המשיבה הפרה את חובתה לנייד חלק מהמצטרפים אליה בתוך 3 שעות, כמתחייב על פי הדין.
לטענת המשיבה, כל פעולותיה נעשו על-פי דין ולא גרמו נזק משום סוג שהוא. בעקבות השקת הרשת החדשה של המשיבה, הוט מובייל, הפך שוק הטלפונים הסלולריים כמרקחה והציבור הציף את מוקדי המכירה והמוקדים הטלפוניים של המשיבה, בהיקפים שעלו על המצופה. עקב ההצפה נוצר עומס כבד על מערכות הניידות בשוק, דבר אשר גרם לעיתים לעיכובים בהליך הניוד. מספר רב של תקלות, אשר לא היו בשליטת המשיבה ובעטיין נמשך הליך הניוד מעבר לפרק הזמן שנקבע על ידי משרד התקשורת, היו בשליטת החברה ממנה מבקש הלקוח להתנייד למשיבה. אף על פי כן, מספר הניודים של המשיבה שארכו יותר מפרק הזמן שנקבע על ידי משרד התקשורת זניח ביותר ונובע מכשל נקודתי.
הצדדים גיבשו הסכם פשרה וזאת, לטענתם, במקום להמשיך ולנהל הליכים משפטיים ארוכים שתוצאתם אינה ודאית, תוך נשיאה בהוצאות, הסטת משאבי ניהול ומשאבים אחרים ועל מנת לחסוך בזמן שיפוטי.
ביום 17.12.2014 התקיים דיון בהסכם הפשרה ובעקבותיו הוגש הסכם פשרה מתוקן ביום 15.2.2015. ביום 22.2.2015 התפרסמו הודעות לציבור בדבר הסכם הפשרה ולא הוגשה כל התנגדות עד היום. כך גם היועץ המשפטי לממשלה לא מצא לנכון להתנגד לבקשה לאישור הסכם הפשרה המתוקן, אף כי ביקש להפנות את תשומת לב בית המשפט למספר עניינים מינוריים.
ביום 28.6.2015 התקיים דיון נוסף בנוכחות ב"כ היועץ המשפטי לממשלה וב"כ הצדדים. בעקבות הדיון הוגשה הודעה מטעם המשיבה לפיה, התקופה במהלכה יהיו זכאים מנויי תכנית שאינה כוללת דמי שימוש חודשיים קבועים לבחור את מועד קבלת ההטבה המוצעת עבורם, תורחב לחודשיים.
להלן עיקרי הסכם הפשרה המתוקן:
הגדרת הקבוצה: כל מנוי של הוט מובייל, כיום או בעבר, שניוד המספר הסלולארי שלו מהחברה הננטשת להוט מובייל במהלך התקופה הרלוונטית ארך יותר מפרק הזמן שנקבע על ידי משרד התקשורת, וזאת ממועד קליטת בקשתו לניוד מספרו מהחברה הננטשת אל הוט מובייל במערכת הניידות. התקופה הרלוונטית: החל ממועד השקתה של הרשת החדשה של הוט מובייל ביום 14.5.2012 ועד למועד בו יהפוך פסק דין זה לחלוט.
ההסכמות בדבר הפיצוי לחברי הקבוצה: הפיצוי יינתן ללקוחות המשיבה, שהניוד שלהם מהחברה הננטשת ארך יותר מ-20 שעות. נכון למועד הגשת הסכם הפשרה המתוקן, אוכלוסיית הזכאים מונה כ- 1,051 חברים. הפיצוי יהיה כדלהלן: כל חבר קבוצה מתוך אוכלוסיית הזכאים המנוי על תכנית שכוללת דמי שימוש חודשיים קבועים, יזוכה בעלות דמי שימוש, בהתאם לתכנית עליה הוא מנוי, עבור תקופת חיוב אחת (חודש). כל חבר קבוצה מתוך אוכלוסיית הזכאים המנוי על תכנית שאינה כוללת דמי שימוש חודשיים קבועים, יהא זכאי ליהנות מתכנית שיחות לחו"ל ל – 31 יעדים ללא דמי שימוש עבור תקופת חיוב אחת (חודש), ללא הגבלה ובהתאם לתנאי התכנית. כל חבר קבוצה מתוך אוכלוסיית הזכאים שאינו מנוי כיום על שירותי הוט מובייל, יוכל להצטרף לשירותי החברה על ידי ניוד מספרו ולהינות מאחת משתי ההטבות שלעיל, ללא כל התחייבות להישאר לקוח של הוט מובייל, בהתאם לתכנית אליה יבחר להצטרף, ומבלי לגרוע מכל הטבה אחרת הניתנת ללקוח מתנייד בידי הוט מובייל באותה עת.