ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות טבריה
|
24841-05-17
16/01/2018
|
בפני הרשם הבכיר:
מוהנד חליאלה
|
- נגד - |
תובעת:
נעמה עאסי
|
נתבעת:
רשת מלונות פתאל מלון לאונרדו קלאב טבריה
|
פסק דין |
מונחת בפניי תביעה קטנה על סך 5,000 ₪.
בכתב התביעה נטען כי התובעת, יחד עם בני משפחתה (בעלה וחמש בנותיה) רכשו אירוח במלון של הנתבעת בתאריכים 31.8.11 עד 2.9.11, תמורת תשלום סך של 3,400 ₪.
במהלך ארוחת הבוקר מצאו באוכל נמלים רבות, דבר שגרם להם תחושת גועל ולהפסיק את הארוחה, הם התלוננו בפני הנהלת המלון, אך תלונתם לא טופלה, והתופעה חזרה גם בארוחת הערב. בנוסף לנמלים, נמצאו גם ג'וקים בחדר האוכל, דבר שגרם לתובעת ולמשפחתה אכזבה ועוגמת נפש רבה.
התובעת מבקשת לחייב את הנתבעת לשלם לה פיצויים בגין סבל ועוגמת הנפש ואובדן ההנאה .
בכתב ההגנה טענה הנתבעת כי התביעה הוגשה בשיהוי וכי התובעת מגישה את התביעה היום 6 שנים לאחר מועד ביצוע ההזמנה, כמו כן הפנתה הנתבעת לכך שקרוב משפחתה של התובעת הגיש תביעה דומה בגין אותו אירוע בתיק מספר 39063-11-16, שבמסגרתה הועלו טענות זהות לחלוטין בטענות נשוא התביעה דנן.
לטענת הנתבעת תביעה זו הוגשה בעקבות פסק הדין שניתן בתביעה הנ"ל. מוסיפה הנתבעת וטוענת כי מכיוון שהתובעת שתקה בזמן אמת ואיננה מספקת הסבר כלשהו לשיהוי שבהגשת התביעה, ונזכרה בטענותיה רק לאחר קבלת פסק הדין בתביעה הנ"ל, הרי שהתביעה נובעת משיקולים פסולים ומתוך ניסיון לסחוט את הנתבעת.
לגופו של עניין, הכחישה הנתבעת את הטענות של התובעת וטענה כי היא מקפידה לעמוד בהוראות הדין ועושה כל שביכולתה על מנת למגר ולהקטין הימצאותם של מזיקים לרבות נמלים, ובין היתר מזמינה מדביר חיצוני מקצועי שמבצע טיפול ומונע מזיקים. למרות זאת, הנתבעת לא יכולה למנוע הימצאותם של נמלים ואין בכך להעיד על התרשלות מצדה.
למעלה מן האמור, נציגי הנתבעת טיפלו באופן מידי בתלונה של התובעת ודאגו לפנות את המזנון ולהחליף את המתוקים שהוגשו במתוקים חדשים.
שמעתי את עדותה של התובעת ואת סיכומי נציגת הנתבעת.
המחלוקת העובדתית באשר להימצאותן של הנמלים באוכל, במידה שהעיבה על הנופש וגרמה לחברי הקבוצה לוותר על הארוחות הוכרעה בתביעה שהוגשה על ידי קרוב משפחתה של התובעת בתיק מספר 39063-11-16. ההכרעה בתיק הנ"ל מהווה השתק פלוגתא, מאחר שמדובר באותם תאריכים ובאותה קבוצה של אורחים.