ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
|
26790-06-14
25/01/2015
|
בפני הרשם הבכיר:
ניר נחשון
|
- נגד - |
התובעת:
דורין עדיקה
|
הנתבעות:
1. סוכנות דיזנהאוז 2. נתור יוניטל
|
פסק-דין |
1.לפניי תביעה כספית ע"ס 9,300 ₪, אותם עותרת התובעת לפסוק לה בשל שרשרת כשלים אשר אירעו לטענתה במסגרת הזמנת חבילת נופש לטורקיה, הכוללת טיסה לינה והעברות.
2.אליבא דתובעת, כעולה מכתב התביעה, ביום 25/9/2013 הזמינה היא חבילת נופש באמצעות נציגת הנתבעת, הגב' ליאת לוי בסניף הנתבעת בשכונת גבעת שאול בירושלים. ההזמנות לבית המלון התקבלו מחברת ישראייר. בהגיעם לשדה התעופה, התחוור לתובעת ובן זוגה כי שמותיהם אינם מופיעים במחשבי חברת התעופה. רק בחלוף זמן, סודר העניין אך בשל העיכוב נמנעה מהתובעת חוויית הביקור והקנייה בחנויות הפטורות ממכס.
3. בהגיע התובעת לשדה התעופה בטורקיה, לא היה נציג מטעם הנתבעות אשר ילווה וידריך את הנוסעים, וזאת בניגוד לתנאי ההזמנה. בשל אי-הופעת שמה ברשימת הנוסעים, הועברו היא ובן-זוגה למלון זמני, אשר דורג בדירוג נמוך מכפי שהוזמן. רק הודות למעורבותה של אם התובעת ופנייתה לסוכנת הנתבעת, הועברו התובעת ובן זוגה יום למחרת למלון המקורי. בנוסף טוענת התובעת כי לא התקיימו סיורים, בניגוד למובטח. עוד מציינת התובעת כי נסיעה זו תוכננה להיות נסיעה במסגרתה יוצע לה נישואין ע"י בן זוגה, אולם בשל תלאות הדרך ומריבות שפרצו ביניהם בעקבותיהם, נפרדו דרכיהם.
4. אליבא דנתבעות, כעולה מכתב ההגנה, הנתבעת 1 הינה חברה פרטית המשמשת כסוכנות נסיעות, בעוד הנתבעת 2 הינה חברת תעופה ותיירות.
5. ביום 25/9/13, בחול המועד סוכות, ערב הנסיעה, פנתה התובעת ונוסע נוסף בשם עידן יהודה מלול, לסוכנת הנתבעת גב' ליאת לוי, וביקשה לרכוש חבילת נופש לטורקיה ל-3 לילות. המוביל האווירי הינו טורקי והטיסה אורגנה ע"י חברת השטיח המעופף. הלינה יועדה למלון Wellness & Sirene Belek Golf על בסיס הכל כלול, כולל העברות מ/אל שדה התעופה. סה"כ עלות החבילה: 5,055 ₪ לזוג.
6. הנתבעות מציינות בנוסף, כי התובעת אינה יכולה לתבוע בשם נוסע אחר, ולעניין זה- בן זוגה. עוד יצויין, כי התשלום בוצע באמצעות כרטיס האשראי של מר עידן יהודה מלול.
7. בהגיע התובעת ובן זוגה לשדה התעופה, התברר, כי שמותיהם אינם נכללים ברשימת הטסים. לאחר בדיקה ומקץ 20 דקות בלבד תוקנה התקלה. לפיכך, היה לתובעת זמן רב לשם ביקור בחנויות הפטורות ממכס.
8. בהגיע התובעת לשדה התעופה באנטליה (טורקיה), הודיע המלון אליו יועדה התובעת להגיע, כי בשל רישום-יתר נאלץ הוא להעביר את התובעת ובן זוגה למלון אחר שהינו באותה דרגה כשל המלון המקורי והוא אף ממוקם באותו אזור. יודגש, כי ההעברה נעשתה בהתאם לשיקול המלון והנתבעות אינן צד לעניין ומכל מקום לא ניתנה הסכמתן לכך. יודגש כאמור, כי מדובר במלון יוקרתי התואם את דרוג המלון המקורי, וזאת ניתן להתרשם מעיון באתר המלון במרשתת. עם זאת, לאור בקשת התובעת נעשו מאמצים ולבסוף למחרת היום, אורגנה הסעה מיוחדת אשר העבירה את התובעת ובן-זוגה למלון המקורי.
9. הנתבעת הכחישה טענות התובעת לפיהן הובטחו סיורים במסגרת החבילה וציינה, כי נציג הספק השוהה במקום, שהינו דובר עברית, מחלק לנוסעים דף הכולל סיורי בחירה בתשלום נוסף הנעשה ישירות מול הספק המקומי כאשר סיורים אלה אינם כלולים בחבילה הבסיסית.