ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות עכו
|
28237-10-15
15/04/2016
|
בפני השופט:
משה אלטר (שופט עמית)
|
- נגד - |
התובעים:
1. ח'טיב דאולת 2. אסלאם פארס 3. סמיר פארס
|
הנתבעת:
איסתא ישראל בע"מ
|
פסק דין |
1.בתאריך 30.8.15 הזמינה תובעת 1 מהנתבעת, דרך אתר "גרופון", חבילת נופש משולשת לצפון איטליה, עבורה ועבור אחותה (תובעת 2) ואחיינה (תובע 3).
חבילת הנופש כללה טיסות הלוך ושוב מנתב"ג לורונה (הלוך ב-5.9.15 וחזור ב-12.9.15), שהייה במלון במשך כל תקופת הנופש (5.9.15-12.9.15), והשכרת רכב למשך כל התקופה.
בתמורה לחבילת הנופש שילמו התובעים, לטענתם, סך של 2,350 ₪ לאדם (סה"כ 7,050 ₪).
את הרכב השכור היו אמורים התובעים לקבל בשדה התעופה בורונה, מחברת ההשכרה יורופקאר (להלן: "חברת ההשכרה"). בפועל הם לא קיבלו את הרכב השכור שהוזמן עבורם ובמהלך כל תקופת הנופש הם נאלצו להשתמש בתחבורה ציבורית.
2.לטענת התובעים, כעולה מכתב התביעה, נציג חברת ההשכרה בשדה התעופה בורונה סירב למסור להם את הרכב השכור משום שלא היה בידם כרטיס אשראי בינלאומי (בעת שכירת רכב יש למסור כרטיס אשראי, כבטחון).
עוד נטען ע"י התובעים, בכתב התביעה, כי בטרם הזמינה תובעת 1 את חבילת הנופש היא ביררה עם נציג הנתבעת, מר מייקל משה (להלן: "מייקל"), מה הם התנאים הנדרשים לצורך שכירת רכב בחו"ל ומייקל אמר לה שיש צורך בכרטיס אשראי בינלאומי. משאמרה לו כי אין לה כרטיס אשראי כזה אולם לאחותה, תובעת 2, יש כרטיס ויזה מבנק המזרחי, אמר לה מייקל, לטענתה, "... שוויזה היא חברה בינלאומית וניתן להשתמש בכרטיס בחו"ל ובחברת ההשכרה צריכים את זה אך ורק לפקדון". רק בעקבות דבריו אלה, הוזמנה חבילת הנופש.
עוד נטען ע"י התובעים, בכתב התביעה, כי כתוצאה מסירוב נציג חברת ההשכרה לתת להם את הרכב השכור, בהעדר כרטיס אשראי בינלאומי, נגרמו להם הוצאות בגין שיחות טלפון במכשיר הסלולארי של תובעת 1, משדה התעופה לנתבעת, הם התעכבו בשדה התעופה עד השעה 18:00 (הנחיתה היתה בשעה 12:20) "... עם כעס עצבים ועוגמת נפש ולחץ מהמצב הלא צפוי..." שנחת עליהם.
עוד נטען ע"י התובעים, בכתב התביעה, כי אי קבלת הרכב השכור שיבשה להם את הנופש, הם לא יכלו להגיע לכל המקומות אליהם תיכננו לטייל והם נאלצו להשתמש בתחבורה הציבורית, שפועלת עד השעה 21:00 לכל היותר, "... שזה אומר לשלם יותר מה שגרם לנו לצמצם במישורים אחרים".
לכן הגישו התובעים את התביעה שבפניי, בה הם עותרים לחייב את הנתבעת לשלם להם את הסך של 30,000 ₪, כפיצוי "... על אי גילוי נאות מול הלקוח כדי לבצע רק את ההזמנה, עוגמת נפש וטרטור בשדה התעופה, השפלה ויחס מזעזע מנציגי חברת אירוקאר, על צמצום הנאה למטרתה נרכשה החבילה בכך לא בוצעו נסיעות להרבה מקומות... אי מתן שירות ופתרון ללקוח...".