ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
|
34637-09-15
10/07/2016
|
בפני השופטת:
תמי לוי יטח
|
- נגד - |
תובעים:
1. חוה אלקלעי 2. שמואל אלקלעי
|
נתבעת:
1. פגסוס תיירות ונסיעות בע"מ 2. ח"פ 511636292
|
פסק דין |
לפניי תביעה שעניינה דרישה לקבלת פיצוי מהנתבעת שהינה מארגנת טיולים לחו"ל, בגין שינוי מועדי הטיסה , שינוי זהות חברת התעופה, הארכת משך ההמתנה לטיסת ההמשך ואיסוף התובעים מוקדם מהנדרש לטיסת החזרה לישראל.
טענות התובעים
1.ביום 2/3/2015 הזמינו התובעים טיול מאורגן מהנתבעת לסקנדינביה. הטיול תוכנן ליום 14/7/2015.
2.תנאי הטיול פורטו בתכנית הטיול שנמסרה לתובעים. בתכנית פורטו בין היתר, מועדי הטיסות ויעדיהן. עוד צוין כי חברת התעופה תהיה חברת לופטהנזה וכי הטיסה מתל-אביב תצא בשעה 05:00 לפרנקפורט, ותגיע בשעה 08:05. לאחר כשעת המתנה בשדה תעופה בפרנקפורט, תצא טיסת ההמשך לשטוקהולם, כששעת ההגעה היא 11:15.
3.ביום 7/7/15 קיבלו התובעים דואר מייל ממדריך הטיול, ובו התבקשו להגיע לשדה התעופה באיחור של כשעה מהשעה שנקבעה. התובע מס' 2 יצר קשר טלפוני עם המדריך, אז התברר לו להפתעתו כי טיסת המעבר וזמני הטיסה וחברת התעופה השתנו.
4.ביום 9/7/2015 קיבלו התובעים מהנתבעת במייל את כרטיסי הטיסה, ומהם עולה כי אכן חלו שינויים מהאמור בתכנית הטיול. יעד טיסת המעבר השתנה ובמקום שהטיסה מתל-אביב תצא באמצעות חברת התעופה לופטהנזה לפרנקפורט ומפרנקפורט לשטוקהולם, צויין כי הטיסה מתל-אביב תצא באמצעות חברת תעופה אוסטריאן, כשהטיסה מתל-אביב תצא בשעה 06:20, הגעה לווינה בשעה 09:10, המתנה בשדה התעופה בווינה משך כ- 4 שעות והמראה משם לשטוקהולם בשעה 12:55.
מהשינויים הנ"ל עולה כי הטיסה מתל אביב יצאה באיחור של שעה, וכי זמן ההמתנה לטיסת ההמשך הוא של כ-4 שעות בשדה התעופה בווינה במקום כשעה בהתאם לתכנית המקורית. התובע מס' 2 מדגיש כי על פי לוח הטיסות המקורי, הטיסה לשטוקהולם הייתה מגיעה בשעה 11:15 בעוד שלאור שינוי לוח הטיסות התובעים הגיעו לשטוקהולם רק בשעה 15:15.
5.בעקבות השינויים האמורים, פנו התובעים לנתבעת , עוד בטרם יציאתם לחו"ל , במכתב מיום 12/7/2015. במכתב זה הביעו התובעים מחאתם על השינויים שבוצעו ודרשו קבלת פיצוי בגין כך. בתגובה למכתב זה, מנהל הנתבעת מר דודו שפירא, הציע לתובעים לבטל את השתתפותם בטיול ללא חיוב בדמי ביטול, ותוך החזר כספי מלא. התובעים סרבו להצעה, לא הסכימו לבטל את הטיול ודרשו פיצוי כספי.
6.פרט לשינויים האמורים בטיסות וזמן ההמתנה לטיסת ההמשך, התובעים מציינים כי הטיול התנהל כסדרו ולשביעות רצונם.