ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות קריית שמונה
|
35675-10-15
01/03/2016
|
בפני השופטת:
ברכה לכמן
|
- נגד - |
תובעת:
בלה חבצקין
|
נתבעת:
חברת איסתא ישראל בע"מ
|
פסק דין |
זוהי תביעה כספית על סך 24,700 ₪ בנוגע לרכישת חבילת נופש באי קוס בחודש אוגוסט 2015.
לגרסת התובעת, היא פנתה לסוכן הנתבעת בקרית שמונה (להלן: "הסוכן"), לשם הזמנת חופשה משפחתית בת 7 לילות, עבור משפחתה המונה זוג הורים, שתי בנות ותינוק בן שנה וחצי. בהמלצת הסוכן, בוצעה הזמנה למלון "סאמרפאלאס" (להלן: "המלון"), מלון 5 כוכבים, באירוח משפחתי, הכולל שני חדרים, מזגן בכל חדר ויציאה לבריכה, בתמורה לתשלום כספי על סך 15,300 ₪.
התובעת ובני משפחתה הגיעו למלון ביום 4/8/15 בשעה 14:00. התברר להם שהאירוח כולל סלון וחדר ילדים עם מזגן אחד ישן, אשר בקושי קירר את החדר, ללא יציאה לבריכה. שימוש בברז האמבטיה הביא ליציאת מים עכורים בצבע חום ומי ביוב שהתפזרו במקלחת ובחדר. ככלל, מצבו התחזוקתי של המלון היה ירוד, מגלשות בריכה ישנות ולא תקינות, אי קירור מספק בחדר האוכל שהביא לצוות מיוזע ואוכל ברמה נמוכה. לבקשת התובעת, לאחר לחצים רבים, נאות המלון להעביר את התובעת ובני משפחתה לחדר יחיד קטן עם מזגן, בשעה שמונה וחצי בערב. מיטת תינוק שבורה ומלוכלכת, נמסרה רק בשעה 22:00. בשעה 2:00 הפסיק המזגן לעבוד.
התובעת פנתה לנציגת הנתבעת בקרית שמונה וזו השיבה לה "רצונות לחוד ומציאות לחוד" והפנתה את התובעת לשירות הלקוחות שמסרו לתובעת שהם לא מטפלים בלקוחות שנמצאים בחו"ל.
למחרת היום, הציע מנהל המלון שישתכנו במלון שהיה במרחק שני ק"מ, הצעה שנדחתה על ידי התובעת בשל המרחק, המקשה על הליכה עם הילדים ועגלת תינוק בחום של 35 מעלות. כך נאלצו התובעת ובני משפחתה לשהות במלון 4 ימים נוספים ורצופים, בלי מזגן, עם מתקנים מלוכלכים ומרופטים. לאחר 5 ימים, הסכימה הנתבעת להעביר את התובעת ובני משפחתה למלון אחר באיכות זהה לזו שהובטחה לה, כאשר נותר להם עוד יום אחד עד לטיסה חזרה לארץ.
בשל השהות הבלתי נסבלת במלון, נאלצה התובעת להוציא הוצאות נוספות על מזון, תחבורה ובילויים מחוץ למלון.
בשל הנסיבות המפורטות לעיל, עותרת התובעת לפיצוי בסך 15,300 עבור חבילת הנופש, 2,000 ₪ הוצאות נוספות, 1,400 ₪ אובדן ימי עבודה והוצאות משפט ו- 6,000 ₪ עגמת נפש.
מנגד, לגרסת הנתבעת בכתב ההגנה, המידע שהועבר לתובעת התקבל מהמלון ואין לה כל אינטרס להציג מלון באור שונה מזה שהתקבל מהמלון ואין בידי הנתבעת כל פירוט מעבר לפירוט המופיע באתר המלון. הבחירה במלון נעשתה על ידי התובעת. לגרסת הנתבעת, קיבלה התובעת מהמלון את כל השירותים המוצעים בו ולא נמנע ממנה כל שירות שהובטח לה. ככלל, טוענת הנתבעת כי לא היו דברים מעולם, ובתלונות התובעת לא נמצא דבר, אף על פי כן, הוחלט להעביר את התובעת ובני משפחתה למלון חלופי כדי לרצות את התובעת.
לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, שמעתי את בעלי הדין ועיינתי בתמונות שהוגשו לבית המשפט על ידי התובעת, אשר חלקן הוגש במסגרת כתב התביעה, נחה דעתי כי דין התביעה להתקבל בחלקה הארי.