ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות בקריות
|
41823-07-13
30/07/2014
|
בפני הרשמת:
ליאת דהן חיון
|
- נגד - |
תובע:
שאול בכר
|
נתבעת:
רהיטי בית המעצבים בע"מ ח.פ 514298603
|
פסק דין |
בפניי תביעה לחיוב הנתבעת בסך של 4,500 ₪ בגין איחור באספקת פינת אוכל אותה רכש התובע מהנתבעת , וכן בגין פגמים אשר לכאורה נתגלו במוצר מיד עם קבלתו.
לטענות התובע כפי שנטענו בכתב התביעה , ביום 12.1.13 רכש מהנתבעת פינת אוכל במסגרת יריד רהיטים אותו ערכה . פינת האוכל (להלן :"פינת האוכל ו/או המוצר ") נרכשה מתצוגה ולאחר שהתובע בדק את מצבה ומצא אותה מתאימה לצרכיו , ובהתאם קיבל התובע הנחה בשיעור 10% מגובה העסקה. הוסכם בין הצדדים כי זמן האספקה יהיה באותו היום בשעה 23:00. חרף זאת , המוצר לא הגיע באותו היום והנתבעת לא יצרה כל קשר עם התובע .
התובע פנה לנתבעת וביקש לברר מתי יסופק המוצר ולא זכה לכל התייחסות . בסופו של יום ולאחר שיחות עם מר גולן , מנהלה של הנתבעת סופקה פינת האוכל ביום 16.2.13 בשעה 24:00.
לאחר אספקת המוצר הוברר לתובע כי פינת האוכל הורכבה והוצגה שוב ביריד רהיטים נוסף אותו ערכה הנתבעת .
במועד האספקה הבחין התובע כי קיימים פגמים רבים בפינת האוכל וציין עובדה זו בפני המובילים. במעמד קבלת פינת האוכל , צילם התובע את הפגמים האמורים וזאת בנוכחות 4 עדים שהיו במקום.
בתאריך 18.2.13 שוחח התובע שוב עם מר גולן אשר הבטיח לו שתוך 10 ימים יגיעו לתקן את פינת האוכל , ברם הדבר לא נעשה ומשכך ובלית ברירה ביטל התובע את ההמחאה האחרונה בגין העסקה בסך 1,600 ₪ והגיש את התביעה דנן.
לטענות הנתבעת כפי שנטענו בכתב ההגנה עסקינן בתביעה מופרכת אשר מטרתה ניסיון להתחמק מתשלום בגין העסקה , שכן כאמור בכתב התביעה , התובע ביטל האת ההמחאה האחרונה נשוא העסקה , ומשכך התובעת החלה בהליכי ביצוע ההמחאה במסגרת תיק הוצאה לפועל שמספרו 1001607134.
התביעה הוגשה בחוסר תום לב רק לאחר שהנתבעת החלה בהליכי הגבייה כאמור, ולאחר שהנתבעת לא נכנעה לדרישות התובע להנחה במחיר ששולם.
לגופו של עניין טוענת הנתבעת כי ביום 12.1.13 ביקר התובע ביריד רהיטים אותו קיימה ורכש סלון ופינת אוכל מתצוגה במצבה הפיזי as-is , ובמחיר נמוך באופן ניכר ממחירה הרגיל וזאת לאור העובדה שנרכשה מתצוגה.
בהתאם לבקשת התובע סוכם כי פינת האוכל תאוחסן ללא תשלום במחסן הנתבעת ובמועד אספקת הסלון תסופק פינת האוכל וזאת על מנת לחסוך לתובע עלויות הובלה נפרדות.
בהתאם למוסכם הועברה פינת האוכל לאחסנה במחסן וזאת בסיום אותו היום.
למחרת ביצוע ההזמנה נמלך התובע בדעתו וביקש שלא להזמין את הסלון אלא לאחר קבלת אישורו.
במשך שבועיים ימים נעשו ניסיונות מצד הנתבעת לשוחח עם התובע ולברר האם ברצונו להזמין את הסלון או לאו , וזאת ללא הצלחה.