ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
|
42612-02-15
01/05/2016
|
בפני השופטת:
אושרית הובר היימן
|
- נגד - |
תובעת:
ורד זילברמן
|
נתבעת:
מרום שירותים ואחזקה
|
פסק דין |
התביעה שבפני עניינה בדרישה לפיצוי בגין ליקויים במדיח כלים, וכן בגין נזקים עקיפים, בסך כולל של 8,220 ש"ח.
טענות התובעת:
על פי עובדות כתב התביעה, רכשה התובעת ב- 26.9.13 מדיח כלים של בלומברג. המדיח, סופק ביום 30.9.13, וביום 2.10.13 הגיע מתקין לביתה וחיבר את המדיח, הסביר אודות הפעלתו ולפי זאת פעלה התובעת. הוסיף הטכנאי ומכר לאחר הסברים רבים, מוצרים אשר חשובים לתקינות המוצר. בין אותם המוצרים אשר רכשה התובעת היה הרחבת שירות לשנתיים, זאת ללא הסבר מה נכלל ומה לא נכלל בהרחבת השירות.
התובעת טוענת בכתב התביעה לתקלות חוזרות בהפעלת המדיח, בעטיין פנתה מספר פעמים אל הנתבעת ונדרשה להמתין להגשת טכנאי ולביצוע תיקונים חוזרים, זאת בחודשים דצמבר 2013, מרץ 2014 ופעמיים בחודש ינואר 2015.
לטענת התובעת, ביום 24.1.15, המדיח עבד כ2-3 דקות, ובאופן פתאומי קיצר את בית התובעת, והפסיק לעבוד. בעקבות זאת, ביום 26.1.15, הגיע טכנאי הנתבעת לביתה, בדק את המוצר באופן ויזואלי בלבד, וטען כי הבעיה הינה חלודה בתחתית המכשיר וחורים, וכי אנו יכול לתקן, סגר את המדיח והלך לדרכו. התובעת מעלה כי מדובר במדיח בן שנה ו3 חודשיים, שמתחילת השימוש בו אינו פועל באופן תקין.
לטענת התובע, פנתה אל שירות הלקוחות של הנתבעת, פעמים חוזרות, טלפונית ובכתב, אולם פניותיה לא נענו ועל כן, ובלית ברירה נאלצה להגיש את התביעה דנא.
טענות הנתבעת:
בהתאם לנתוני הנתבעת, במהלך חודש ספטמבר 2013 רכשה התובעת מדיח כלים תוצרת בלומברג דגם GSN9122IN, מצד שלישי באתר אינטרנט בשם P1000, אולם לא ידוע לנתבעת באיזו עלות היות והתובעת לא הוסיפה לכתב התביעה חשבונית רכישה. בצירוף הוראות הפעלה ותעודת אחריות, למשך 12 חודשים, שתוקפה הסתיים ביום 01.10.14, תעודת אחריות.
במעמד התקנת המדיחשבוצעה ביום 02.10.13, התובעת רכשה התובעת מנציג הנתבעת אחריות מורחבת מוגבלת לתקופה של שנתיים נוספות המסתיימת ביום 01.10.16.
לטענת הנתבעת, פניותיה של הנתבעת במהלך שנת 2013 ושנת 2014 נענו מיד ע"י הנתבעת, בכל פעם נשלח טכנאי והתובעת קיבלה שירות לשביעות רצונה. כן, נטען כי בבדיקות הטכנאי, שהתבצעו בחודש דצמבר 2013 ובחודש מרץ 2014 עלה כי המדיח תקין ולא אותרה כל תקלה.
ביום 18.01.15 התובעת פנתה למוקד השירות של הנתבעת, והעלתה כי "אין ירידת אבקה נכנסים מים למכונה". לאור האמור, תואם עבור התובעת ביקור טכנאי ליום 20.01.15 אשר איתר את התקלה והחליף את כרטיס פיקוד, עד להבאת המדיח למצב תקין.