ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
|
6653-09-13
11/08/2014
|
בפני הרשם הבכיר:
ניר נחשון
|
- נגד - |
התובעת:
טובה אדורם
|
הנתבעות::
1. אידיאל טורס (1982)(ישראל) בע"מ 2. VIA DELLA CHESA 3. 68-21019 SOMMA LOMBARDO )AV
|
פסק-דין |
1.עניינה של התביעה שלפניי נסוב סביב תביעה כספית, חוזית ופיצויים בגין נזק לא ממוני,
בעטיו של עיכוב במסירת מזוודת התובעת בתום טיסה שביצעה לאיטליה לצורכי נופש.
פרשת התביעה:
2.בקיץ 2012 רכשה התובעת כרטיסי טיסה לאיטליה מהנתבעת 2 באמצעות הנתבעת 1. לאחר הנחיתה, ביום 30.8.12, בשדה התעופה בוורונה התברר, כי מזוודת התובעת לא הגיעה ליעדה. התובעת פנתה לנציגי הנתבעת 2 מילאה טופס לאיתור כבודה. במסגרת זו, פקידה מטעם הנתבעת 2 מסרה בידי התובעת טופס בו צויין מידע, לפיו, זכאית התובעת לרכוש פריטים חיוניים עד שתאותר המזוודה ותימסר לידיה.
3.לטענת תובעת, אי-מסירת המזוודה הסבה לה עוגמת נפש רבה, זאת, נוכח העובדה, כי במקום הנופש שרר מזג אוויר חורפי בעוד שהיא הגיעה מהארץ בלבוש קייצי. כמו כן, לתובעת נגרם בזבוז זמן יקר בכך שנאלצה להיות טרודה ברכישת מוצרים חיוניים תחת הנאה מהנופש. בלית ברירה רכשה התובעת מספר פריטים הכרחיים ביותר כפרטי לבוש והנעלה. לתובעת נגרמו הוצאות ישירות של 256.45 יורו.
4.במהלך הנופש פנתה התובעת לנציגי הנתבעת 2 במטרה לברר מה עלה בגורל המזוודה. פניות התובעת נשאו פרי והמזוודה אותרה ונשלחה והגיעה לאיטליה ביום 1.9.12 אך נמסרה לתובעת רק ביום 3/9/12, כיממה אחת בלבד לפני הטיסה חזרה לישראל.
פרשת ההגנה:
5.הנתבעת 2 מודה, הלכה למעשה, בטענות העובדתיות של התובעת ואף ניהלה דין ודברים עימה במסגרתו ביקשה לפצותה בגין ההוצאות הישירות שנגרמו לה וכן, נזקים לא ממוניים בסך כולל של 1,500 ₪, זאת, בין היתר, על מנת לסיים המחלוקת מחוץ לכותלי בית משפט. דא עקא, התובעת דרשה פיצוי גבוה יותר בגין נזק לא ממוני באופן שלא ניתן היה להגיע לפשרה.
6.לטענת הנתבעת 2 האיחור במסירת המזוודה לא נגרם כתוצאה ממעשה או מחדל של חברת התעופה, אלא, מסיבה שאינה ידועה לה. כמו כן, לטענתה, המזוודה נמסרה לתובעת ביום 1.9.12 באיחור של 3 ימים בלבד. עוד מוסרת הנתבעת 2, כי עשתה כל אשר לאל ידה למסור לתובעת את המזוודה בהקדם האפשרי.