בית דין אזורי לעבודה נצרת
|
3-02-14
18/08/2017
|
בפני הנשיאה:
ורד שפר
|
- נגד - |
התובע:
הישאם קובטי עו"ד מאזן עילוטי
|
הנתבע:
בית הספר היווני קתולי סי. די. אס-נזירות המושיע-נצרת עו"ד הישאם רוק
|
פסק דין |
1.התובע עבד שנים ארוכות כמורה בבית הספר הנתבע (להלן: "בית הספר"), והעסקתו הסתיימה בנסיבות שכל מרכיביהן כמעט - שנויים במחלוקת.
בכתב תביעה מתוקן שהגיש התובע, מבקש הוא שבית הדין יקבע שלא פוטר הלכה למעשה, ושעדיין יש לראותו כעובד של הנתבע, ולחילופין, ככל שיוחלט שהעסקתו הסתיימה – הרי שמבקש הוא שבית הדין יקבע שבפיטוריו נפלו פגמים שכאלה אשר מצדיקים ביטולם - ויאכוף על הנתבע להמשיך ולהעסיקו.
לחילופי חילופין, וככל שלא יאכוף בית הדין העסקתו, מבקש התובע לחייב את הנתבע לשלם לו פיצויי פיטורים בצירוף פיצויי הלנת פיצויי פיטורים, פיצוי בגין פיטוריו שלא כדין ופיצוי בגין עגמת נפש.
בנוסף, מבקש התובע לחייב את הנתבע לשלם לו הפרשי שכר ופיצוי בגין הפרשות בחסר בגין תקופה שבמהלכה שולם לו, לגישתו, שכר חלקי.
הנתבע, מצדו, מבקש שבית הדין ייקבע שהעסקתו של התובע הסתיימה כדין, וכי שולם לו מלוא שכר העבודה שלו היה זכאי, כמו גם פיצויי הפיטורים שאף שולמו ביתר.
2.נפרט להלן את העובדות העיקריות הצריכות להכרעה בתביעה, וככל שהן שנויות במחלוקת נציין במה היא מתמקדת –
א.בית הספר הנתבע הינו בית ספר נוצרי פרטי ללא מטרות רווח, המוגדר כ"מוסד מוכר שאינו רשמי", כהגדרת מונח זה בתקנות חינוך ממלכתי (מוסדות מוכרים) התשי"ג 1953.
בית הספר היה מנוהל בזמנים הרלבנטיים לתביעה על ידי צוות הנהלה בראשו עומד המנהל , מר עאוני בטחיש (להלן: "מר בטחיש" ; "המנהל"), וארבעה סגני מנהל – הגב' רים כרדוש, סגנית המנהל האחראית על החטיבה הצעירה (להלן: "הגב' כרדוש") , מר דאוד דאוד , סגן מנהל האחראי על החטיבה היסודית, (להלן: "מר דאוד"), מר איימן זועבי, סגן מנהל האחראי על הפדגוגיה (להלן: "מר זועבי"), וד"ר אנדראוס אנדראוס, סגן מנהל וממלא מקום המנהל (להלן: "ד"ר אנדראוס").
ב.התובע החל לעבוד בבית הספר, כמורה לחינוך גופני בשכבה העל יסודית, ביום 01/09/1985.
בחלוף השנים, הוטלו על התובע, מעת לעת ולשנות לימודים מסוימות, תפקידים נוספים, בראשם גם חינוך כיתה, ריכוז מקצוע החינוך הגופני ו"אחראי משמעת" (להלן: "התפקידים הנוספים").
אין חולק שהתובע הועסק, לפחות החל משנת 2007, בהיקף שמעל למשרה מלאה, מתוכו 24 שעות שבועיות, שמהווה משרה מלאה – כמורה לחינוך גופני, ובנוסף לכך בהיקפים שהשתנו במהלך השנים בתפקידים הנוספים.
בשנת הלימודים תשע"ב (2011-2012) עמד היקף המשרה הכולל של התובע על 150%, והוא שימש כמורה לחינוך גופני, כמחנך כיתה, כרכז מקצוע החינוך הגופני וכאחראי משמעת.