|
תאריך פרסום : 20/08/2018
| גרסת הדפסה
עע"מ
בית המשפט העליון ירושלים בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים
|
5203-18-א'
20/08/2018
|
בפני השופט:
ע' גרוסקופף
|
- נגד - |
המבקשת:
ג'י וואן טכנולוגיות מיגון בע"מ עו"ד שאול ציוני עו"ד אלי פילרסדורף עו"ד רעות זייטלבך
|
המשיבים:
1. מדינת ישראל - משרד הבטחון 2. צוות 3 מערכות מיגון בע"מ 3. מגלקום בע"מ 4. מוטורולה סולשנס בע"מ
עו"ד סיגל אבנון[בשם המשיבה 1] עו"ד אורן רוט ועו"ד עמוס אוסיזון[בשם המשיבה 2] עו"ד ירון בירן[בשם המשיבה 4]
|
החלטה |
לפניי בקשה לסעד זמני בערעור במסגרתה מבוקש להורות על עיכוב הקמת מערכות תקשורת ובקרה מרחוק למקלטים ציבוריים המצויים באחריות רשויות מקומיות שונות ברחבי הארץ (להלן: "מערכות הבקרה מרחוק"). הקמת מערכות הבקרה מרחוק היא בהתאם לזכייתה של המשיבה 2 (להלן: "צוות 3") במכרז שפרסם המשיב 1 (להלן: "משרד הביטחון").
רקע עובדתי והליכים קודמים
- ביום 1.3.2017 פרסם משרד הביטחון מכרז לאספקה, התקנה ואחזקה של מערכת הבקרה מרחוק למקלטים ציבוריים המצויים באחריות רשויות מקומיות שונות ברחבי הארץ (בקשה להצעת מחיר מס' 1000476663, להלן: "המכרז"). המכרז הוא תחילתו של תהליך אשר נועד למכן את תהליך פתיחת המקלטים המתבצע כיום באופן ידני, באמצעות התקנת מנגנוני פתיחה מבוקרים של המקלטים, שעה שמנגנונים אלו נשלטים מרחוק ממוקד ברשות המקומית וכן ממוקד מרכזי ארצי. כמו כן מאפשרת מערכת הבקרה מרחוק ניטור שוטף של המקלט למניעת ונדליזם ונזקים שונים, בקרה של תקינות התשתיות במקלטים וכן אספקת גישה לאינטרנט לשוהים במקלט. במסגרת תנאי המכרז צוין כי השירות הנדרש מתייחס ל-370 מקלטים וכי המערכת צריכה להיות מותאמת להרחבתה, ברבות הימים, עד ל-13,000 מקלטים. המכרז כלל תנאי סף של הוכחת ניסיון קודם, שבו היה צריך כל מציע לעמוד כתנאי למעבר לשלב הבא של בחינת הצעתו. במסגרתו של תנאי סף זה נדרש כל מציע להוכיח כי ביצע, כקבלן ראשי, במהלך השנים 2016-2013 שלושה פרויקטים בתחום המיגון והאבטחה בישראל, כאשר כל פרויקט בהיקף כספי של מיליון ש"ח לפחות והוא כולל תתי מערכות (כמפורט בסעיף 11 לבקשה להצעת מחיר, סעיף 6.2.3 לתנאי המכרז, להלן: "תנאי הסף בדבר ניסיון קודם"). בנוסף נדרשו המציעים במכרז להציע עבור המקלטים מוצר מדף של מנעול אלקטרו-מכני, אשר יופעל על ידי מערכת שליטה ובקרה שתוקם עבור הפרויקט ותסופק על ידי המציע (סעיף 4.3 למפרט הטכני).
- למכרז ניגשו עשר חברות, ביניהן המבקשת. בטרם נפתחו ההצעות הכספיות של המציעות שניגשו למכרז, בחנה ועדת המכרזים במשרד הביטחון (להלן: "ועדת המכרזים") את עמידת המציעות בתנאי הסף. ביום 7.8.2017 פנה נציג משרד הביטחון לצוות 3 בבקשת הבהרה בנוגע לעמידתה בתנאי הסף בדבר ניסיון קודם. הודעת הבהרה מטעם צוות 3 הוגשה ביום 15.8.2017. בתגובה נשלח ביום 29.8.2017 מכתב נוסף מאת היועץ המשפטי במשרד הביטחון לצוות 3 במסגרתו צוין כי "הרינו לעדכנכם כי בכוונתו להמליץ על פסילת הצעתכם בשל אי עמידתה בתנאי הסף שנקבעו במכרז שבנדון". חליפת מכתבים נוספים נערכה בימים 3.9.2017 ו-12.9.2017 וגם בסיומה ציין משרד הביטחון כי "בכוונתו להמליץ לוועדת המכרזים לפסול הצעת מרשתכם בשל אי עמידתה בתנאי הסף שנקבעו במכרז שבנדון".
- ואכן, ביום 14.9.2017 נפסלו מחמת אי עמידה בתנאי הסף הצעותיהן של ארבע מתוך עשר החברות שניגשו למכרז, ביניהן הצעתה של צוות 3. במועד זה גם נפתחו ההצעות הכספיות של המציעות שלא נפסלו והועברה הצעת המשיבה 4 (להלן: "מוטורולה") שנמצאה כמועמדת לזכייה, לבחינת עמידתה בתנאי המכרז ובכלל זה במפרט הטכני. צוות 3 לא אמרה נואש וביום 3.10.2017 הגישה השגה על פסילת הצעתה. ביום 16.11.2017 נשלח מכתב נוסף ממשרד הביטחון לבאי כוחה של צוות 3 בו נאמר כי נעשתה פניה למחלקות המשפטיות של הגופים שעל בסיס ההתקשרות עימם ביססה צוות 3 את טענתה לעמידה בתנאי הסף בדבר ניסיון קודם, ונוכח תשובותיהם "אין אנו מוצאים לנכון להמליץ לוועדת המכרזים לשנות עמדתה בדבר פסילת הצעתה של צוות 3 על הסף". מכתב נוסף מאת משרד הביטחון נשלח לבאי כוח צוות 3 ביום 27.11.2017, וגם במסגרתו הודיעה המחלקה המשפטית כי לא מצאה לנכון להמליץ לוועדת המכרזים לשנות החלטתה בדבר פסילת ההצעה. ביום 14.12.2017 התקיימה ישיבת השימוע בהשגה שהגישה צוות 3 על פסילת הצעתה על הסף, וביום 21.12.2017 הגישה צוות 3 מסמך של תמצית טענותיה בהשגה. ביום 26.12.2017 נשלחה הודעת דואר אלקטרוני על ידי הלשכה המשפטית במשרד הביטחון אשר כונתה "חוות דעת לוועדת המכרזים" (להלן: "חוות הדעת של המחלקה המשפטית") ממנה עולה כי הוחלט לשנות מההחלטה הקודמת, ובמסגרתה צוין כך: "עדיין קיים ספק אם החברה עומדת בתנאי הסף במלואם, אולם הספק צריך לפעול לקולא, לטובת החברה (הפסיקה קובעת מפורשות כי מקום שישנן מס' אפשרויות פעולה – יש לבחור בפרשנות המרחיבה את התחרות מאשר פרשנות המצמצמת אותה). אשר על כן, המלצת כלל המכותבים ובכלל זה נציגת היועמ"ש למעהב"ט הינה 'לאפשר לחברת צוות 3 לצלוח את משוכת תנאי הסף'".
- ביום 28.12.2017 החליטה ועדת המכרזים לקבל את ההשגה ולבטל את פסילתה של הצעת צוות 3 על הסף. ההחלטה עצמה אינה מנומקת והיא נכתבה בכתב יד על מזכר בן עמוד אחד (נספח 19 לנספחי הבקשה לעיכוב ביצוע).
- הודעה על תוצאות המכרז ניתנה ביום 21.1.2018 במסגרתה החליטה ועדת המכרזים על זכייתה של צוות 3 במכרז בסך כולל של 3,115,408 ש"ח. בעקבות בקשת המבקשת לעיון במסמכי המכרז הודיע לה נציג מנהל הרכש במשרד הביטחון בהודעת דואר אלקטרוני מיום 8.2.2018 כי "ההליך ההתקשרותי במכרז הנדון הוקפא לצורך בירור" וכי בעקבות כך הוקפאה חשיפת הצעת הזוכה במכרז. ביום 25.2.2018 הודיע אותו נציג למבקשת כי ועדת המכרזים אישרה את חשיפת נתוני המכרז, החל מיום 5.3.2018.
- ביום 18.4.2018 עתרה המבקשת לבית משפט לעניינים מינהליים לביטול זכייתה של צוות 3 במכרז.
פסק דינו של בית משפט קמא
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:
הורד קובץ
לרכישה
הזדהה
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה |
Disclaimer |
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.
|
שאל את המשפטן
יעוץ אישי
שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
|
|