אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק ברע 3085/08

החלטה בתיק ברע 3085/08

תאריך פרסום : 09/06/2009 | גרסת הדפסה

בר"ע
בית המשפט המחוזי חיפה
3085-08
24/03/2008
בפני השופט:
ס' נשיאה ש' וסרקרוג

- נגד -
התובע:
טטיאנה בראון
הנתבע:
נציגות הבית המשותף שברח' מסדה 30 חיפה באמצעות מריאנה קורסונסקי ו/או אירנה סקרסוב
החלטה

1.         בהתאם לסמכותי מכוח סעיף 406(א) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד- 1984 ולאחר שעיינתי בבקשה על נספחיה, אני מוצאת כי אין היא מצריכה תשובה.

2.         בקשת רשות הערעור מתייחסת להחלטות המפקחת על רישום מקרקעין (כבוד המפקחת הגב' ציפורה פיגנבוים) מיום 19/11/07 ומיום 19/12/07, בתיק 91/06, שם דחתה כבוד המפקחת את הבקשה לנקוט בהליך של ביזיון ביהמ"ש, לאור הפרתו של פסק דין שניתן על-ידה, וכמו כן, דחתה הבקשה להעביר את הדיון בה לבימ"ש השלום. 

3.         בפסק דין  שניתן על-ידי המפקחת, ביום 15/10/06, ניתנה הוראה לנציגות שנבחרה לבצע תיקונים בבניין שבו נמצא הנכס המשותף. משלא עמדה הנציגות במועדים שנקבעו על-ידה, עתרה המבקשת למתן פסק דין משלים לפיו, ייקבע כי, יש למנות נציגות חיצונית בשכר, וזאת על-פי האמור בסעיף 12 של פסק הדין, שם קבעה המפקחת שאם הנציגות ולצדה כל בעלי הדירות, לא יעמדו במשימות ובלוח הזמנים שפורטו בפסק הדין, אפשר יהיה על בסיס עובדות אלה, להקנות עילה למינוי נציגות חיצונית בשכר.

            בהחלטה שניתנה על-ידי המפקחת ביום 19/11/07, נדחתה הבקשה, ונקבע כי יש לראות בבקשה שהוגשה למתן פסק דין משלים, משום תביעה עצמאית חדשה, ככל שקיימת עילה על בסיס עובדות חדשות שהתגבשו לאחר פסק הדין שניתן.

            לאור ההחלטה האמורה, פנתה המבקשת ביום 9/12/07, בעתירה על פי פקודת ביזיון ביהמ"ש נוכח ביזויו של פסק הדין שניתן ביום 15/10/06.

            בהחלטה שניתנה על-ידי המפקחת ביום 19/12/07, חזרה המפקחת וקבעה כי, על פי מהותה של הבקשה, מדובר ב תביעה נגד נציגות הבית המשותף בגין אי מילוי אחר חובותיה, וכי מדובר בעילה חדשה שקמה למבקשת לאחר שניתן פסק הדין בתיק 91/06. לפיכך, הורתה המפקחת על מתן אורכה על הגשת כתב תביעה מתוקן, ככל שתעמוד על טענותיה.

            המבקשת לא השלימה עם ההחלטה האמורה, עמדה על  זכותה לנקוט בהליך לפי פקודת ביזיון ביהמ"ש, ומאחר שלטענתה, הבקשה הוגשה - על-פי הנחיית המזכירות, שלא כדין - למפקחת במקום לביהמ"ש השלום, עתרה להעברתה לביהמ"ש השלום.

            המפקחת דחתה גם בקשה זו. פניית המבקשת לנשיא ביהמ"ש השלום להתערב בהחלטה ולהורות על העברת הדיון לביהמ"ש, נדחתה אף היא.

            בנסיבות אלה, הוגשה בקשת רשות הערעור, ואף בקשה להארכת המועד להגשתה.

            עפ"י החלטת כב' השופט רניאל כרשם, ניתנה אורכה כמבוקש.

4.         כאמור, לא נתבקשה תשובה לבקשת רשות הערעור המונחת בפני.

            יש להבחין בין  הצו שניתן על ידי המפקחת לנציגות הבית לבצע תיקונים, במועד שנקבע, לבין ההוראה המתייחסת לאפשרות למינוי נציגות חוץ בשכר.

            משניתן פסק הדין על-ידי כב' המפקחת ביום 15/10/06, ובמסגרתו ניתנו הוראות ביצוע לבעל הדין (למשל - ביצוע תיקונים) - וככל שמדובר בהוראות ביצוע שלא ניתנות למימוש במסגרת הליכי הוצל"פ רגילים - עמדה למעשה בפני המבקשת הברירה לנקוט בהליך לפי ביזיון ביהמ"ש. במקרה כזה הסמכות היא לבית המשפט ולא למפקחת, בהוראה מפורשת בפקודת ביזיון בית המשפט אותה יש לקרוא יחד עם ההוראה בחוק המקרקעין. סע' 76 לחוק המקרקעין, התשכ"ט-1969 קובע בין היתר, כי החלטת המפקחת דינה לעניין סע' 6 לפקודת בזיון בית המשפט כדין פסק דין של בית משפט שלום; כשהסמכות לדון לפי סע' 6 לפקודת בזיון בית המשפט נתונה לערכאות המפורטות בו, ובינן גם בית המשפט השלום. לפיכך, בקשה לפי פקודת הביזיון במקרה כזה צריך שתוגש לבית משפט השלום.

משעתרה איפוא המבקשת להליך כמפורט לעיל, היה עליה להגישו לבית משפט השלום, כשהזכות העקרונית לנקוט בהליך כזה נתונה לה לכאורה גם היום.

ואולם, זו אחת מהאפשרויות שעמדה בפני המבקשת. האפשרות האחרת הייתה, להגיש תביעה חדשה עצמאית כנגד הנציגות הקיימת.

משהוגש ההליך למפקחת, רשאית הייתה להחליט כי לא ניתן לדון בבקשה באופן בו הוגשה, ומאחר שראתה בפסק הדין שניתן ביום 15/10/06 כפסק דין מלא, הורתה על הגשת כתבי בית דין התואמים להליך תביעה חדש ועצמאי, על בסיס העובדות שנוצרו לאחר מתן פסק הדין.

            משהגיעה המפקחת למסקנה האמורה, לא היה מקום להעביר את הבקשה לבימ"ש השלום.

            ואולם אין באמור כדי למנוע מן המבקשת לחזור ולשקול את אופן ההליך שבו מבקשת היא לנקוט.

5.         סבורה המבקשת כי הליך של ביזיון הוא המתאים ביותר בנסיבות העניין, הרי שהליך כזה צריך להינקט כנגד הנציגות הקיימת ללא צורך בבקשה למינוי נציגות חוץ, שהיא בגדר של עילה עצמאית חדשה אחרת.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ