החלטה
1. זוהי בקשה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו, על רקע כתב האישום המייחס לו לכאורה ביצוע עבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה לפי סעיף 332 (2) לחוק העונשין, חבלה בכוונה מחמירה לפי סעיף 329(א)(2), כניסה ושהייה שלא כדין בישראל, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף ,ללא רישיון רכב וללא פוליסת ביטוח, הסעה שלא כדין.
2. עובדות כתב האישום בתמצית
מיוחס למשיב כי בתאריך 04.04.2012 סמוך לשעה 17:00 נהג ברכב ג'יפ מסוג מיצובישי(להלן הג'יפ) ונכנס עמו שלא כדין לישראל והסיע תושבי הרש"פ שחלקם לא היה בידם היתר כניסה תמורת תשלום. משהבחין במחסום המשטרתי בכביש 60 האט את נסיעתו, כך שניתן היה להבין, כאילו יש בכוונתו לציית ולעצור לפני המחסום. משהתקרב לג'יפ השוטר מויאל לפתע המשיב לחץ על דוושת הדלק, נסע במהירות לעבר המחסום, פרץ אותו , כשהוא אינו שועה לקריאתו של השוטר לעצור. המשיב המשיך בנסיעה פראית בכביש 60 לכיוון באר שבע ומתעלם מהניידת המשטרתית והאורות הכחולים שבעקבותיו, עובר בין נתיב לנתיב בין כלי הרכב שנעו בכיוון נסיעתו , הכול בכדי להימלט מהשוטרים, ומשהגיע לצומת אבו-כף סטה שמאלה ונסע בנתיב בניגוד לכיוון התנועה ובכך סיכן רחבים ועוברי אורח שוב סטה לעבר כביש עפר עד שהגיע לכביש 31 ובהמשך לכיוון ערד עד לצומת בסיס נבטים שוב סטה שמאלה, ירד לשטח עפר, עד שעצר, פתח את הדלת הנהג ופרק מהרכב, עד שנעצר על ידי השוטרים במרדף רגלי .
3. לשיטת המבקשת לחובת המשיב ראיות לכאורה שמתבססות על הודעות השוטרים וזיהוי המשיב כנהג הרכב, עדויות של הנוסעים בג'יפ לגבי אופן ביצוע ההסעה שלא כדין, גביית הכסף על ידי המשיב בעבור הסעה זו , וכן לגבי נסיבות ההימלטות מהמשטרה, הודאת המשיב כנהג בג'יפ, וכי אכן לא ציית להוראת השוטרים ולא עצר במחסום.
באשר לעילת המעצר נטען על ידי המבקשת כי קמה עילת מעצר מכוח סעיף21(א)(1)(א) וסעיף 21(א)(1)(ב) לחסד"פ וזאת נוכח סוג העבירות, וגם היות המשיב תושב הרש"פ ויש חשש להימלטות מן הדין .
4.ב"כ המשיב הסכים לקיומן של ראיות לכאורה יחד עם זאת טען לכרסום בתשתית הראייתית . עיקר השגות הסנגור המלומד מופנות להבדלים בדוחות השוטרים נאור בלילה , דוד ישראל , חיים מויאל, בדבר תיאור מסלול נסיעתו ואופן נסיעתו של המשיב ברכת בטרם יגיע למחסום המשטרתי וכן לאחר פריצת המחסום המשטרתי.
5.ב"כ המבקשת מנגד , טוענת לשיטתה כי אין כרסום בראיות, היא מסבירה, לעניין ההאטה, אכן המשיב מאט לפני המחסום , וזאת לאור דרישתו של השוטר חיים מויאל. יחד עם זאת, מפנה בעניין זה להודעתו של השוטר חיים מויאל מיום 4.4.2012 שורות 14 ואילך, כאשר הוא מציין כי הרכב הפאגרו נתן גז ונסע לכיוון המחסום ופרץ אותו. בהמשך הוא מציין כי התחיל בבריחה " זזתי הצידה כדי לא להיפגע.. ואם לא הייתי זז היה פוגע בי" . מעבר לכך, בקשר למרחקים מוסיפה המבקשת , כי באירוע המרדף היו שתי ניידות, כאשר בניידת אחת היו השוטרים סדיקוב ומויאל (להלן השוטרים בניידת הראשונה) ואילו בשלב , הירידה לשטח, מצטרפת ניידת נוספת , בתוכה היו השוטרים נאור בלילה וסימן יהב ואביב ישראל(להלן השוטרים בניידת הנוספת) , היו במרחק 200 מ' ולא הצליחו לראות את הג'יפ, מכיוון שהיה אבק , ואילו השוטרים שהיו בניידת שהייתה יותר רחוקה , כן הצליחו לראות את הג'יפ מרחוק ולראות בעצם את הסיכון שנוצר בעת המרדף.לעניין זה הפנתה ב"כ המבקשת להודעתו של השוטר נאור בלילה מיום 09.4.2012 , שורה 8-9 "אני לא יודע מה מספר הק"מ", הוא לא מצליח לאמוד את המרחק, אלא רק אומר שהיו במרחק מסוים מהרכב, 2,3,5 ק"מ ,כמו כן הפנתה להודעות השב"חים שנסעו בג'יפ, שמאשרים שהמשיב עבר את המחסום מבלי לעצור דבר שתומך בדוחות השוטרים .
6.לאחר שהקשבתי לטיעוני ב"כ הצדדים, ועיינתי בחומר החקירה, הנני קובע כי המבקשת הניחה תשתית ראייתית לכאורית לחובת המשיב בעבירות המיוחסות לו בכתב .
התשתית הראייתית נשענת בין היתר , על הודאת המשיב מיום 4.4.2012 שעה 22:02 .
עיון בהודעת המשיב עולה הדברים הבאים:
" הרבה מזה לא קרה , הרכב הוא שלי , הגענו "מג'נבה" היינו בכספייה וחורה הגעתי לשוקת מצאתי מולי מחסום משטרתי סימן לי לעצור ואני לא עצרתי נכנסתי לשטח והמשכתי בשטח וחשבתי שאין אחרי מישהו עליתי לכביש בחזרה בחורה נסעתי לכיוון נבטים לא הפרעתי לשום רכב , נכנסתי לנבטים , נסעתי בכביש לא ידעתי שאחרי משטרה. נכנסתי לשטח חזרה כדי לחזור "ליאטה" צפר לי השוטר אני עצרתי והתחילו להרביץ לי" .
עוד מעיון בהודעת המשיב הכוללת 7 עמודים.
לשאלת החוקר: שהגעת למחסום ידעת שמדובר במחסום משטרתי ... למה לא עצרת?
השיב: פחדתי ... המשכתי בכביש רגיל , עברתי רגיל מהמחסום ואז באו אחרי ... פחדתי שישיג אותי ... התרחקתי היה אבק אחרי , לא ראיתי כלום ... עברתי ליד בית הספר ... נסעתי במהירות 100 קמ"ש בערך,
עיון בהודעתו של השוטר ארתור סדיקוב מיום 04.04.2012 שעה 20:39 המשמש כסייר במשטרת העיירות :
"מפקד המחסום חיים נכנס לתוך הרכב ואמר לי לנסוע אחריו וכך התחלנו בעצם את המרדף תוך כדי הפעלת כחולים ארבע וינקרים וסירנה.בזמן הזה הנמלט היה כ-200-300 מטר מאיתנו המשכנו בנסיעה כ-3-4 ק"מ עד צומת אבו כף , בצומת אבו כף הנמלט נכנס לנתיב הנגדי וירד לשטח הוא נסע כ- 100 מטר בכיוון הנגדי לתנועה ואז לקח שמאלה וירד לשטח".
עיון בהודעתו של חיים מואיל ביום 04.04.2012 שעה 20:38 (שמש מפקד במחסום):
"הרכב נתן גז ונסע לכיוון המחסום ופרץ אותו ועלה על הדוקרנים ונסע במהירות והתחיל לברוח , לציין כי ברגע שהרכב התחיל במנוסה אני זזתי הצידה כדי לא להיפגע מהרכב ואם לא הייתי זז הרכב היה פוגע בי ... בשלב מסוים זיהינו את הרכב פג'ארו עולה על גבעה ונוסע לכיוון בית הספר של אבו כף וזה היה במרחק 150 מטר מאיתנו "
עיון בהודעתו של השוטר יהב סימן ביום 04.04.2012 בשעה 22:03 המשמש כקצין תורן בתחנת העיירות :