בג"צ
בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק
|
2671-14
14/06/2017
|
בפני שופטים:
1. ח' מלצר 2. צ' זילברטל 3. נ' סולברג
|
- נגד - |
העותרת :
מועצה מקומית כסיפה עו"ד יוסי עטון עו"ד נעם ברשד עו"ד חן אביטן
|
המשיבים :
1. חברת נתיבי ישראל החברה הלאומית לתשתיות 2. שר התחבורה- משרד התחבורה
עו"ד דוד כחלון עו"ד עמרי אפשטיין עו"ד יובל רויטמן
|
פסק דין |
השופט ח' מלצר:
- ענינה של העתירה שבפנינו הינה דרישתה של העותרת להסדרת הגישה ליישוב כסייפה על ידי הקמת מחלפון על כביש מספר 31 (להלן: המחלפון), ובטענתה לפיה על המשיב 2 להורות על תקצוב הקמתו של המחלפון האמור.
אביא להלן את הנתונים הדרושים להכרעה במכלול.
רקע עובדתי
- היישוב כסייפה (להלן: כסייפה או: היישוב) הינו יישוב באזור הנגב, אשר ממוקם מערבית לכביש מספר 80 (להלן: כביש 80) ודרומית לכביש 31 (להלן כביש 31 או: הכביש), וקיימות אליו שתי דרכי גישה עיקריות: האחת, דרך כביש 80, שממנו הגישה המזרחית ליישוב (להלן: הכניסה המזרחית), והשנייה, דרך כביש 31 (הישן), ממנו הגישה הצפונית ליישוב (להלן: הכניסה הצפונית).
- כביש 31 הינו דרך ראשית, המקשר בין כביש מספר 40 והעיר באר שבע, לעיר ערד ובהמשך – לכביש מספר 90. קטע הכביש בין שוקת לערד נחשב למסוכן ביותר, בין היתר נוכח קיומן של כניסות ויציאות בלתי חוקיות, שיצרו מפגעים בטיחותיים חמורים, וריבוי תאונות דרכים.
- בתאריך 24.08.2008 ניתנה החלטת ממשלה מספר 3961, שכותרתה: "כבישים בפריפריה" (להלן: החלטת הממשלה), ובגדרה הוחלט כדלקמן:
"1. לקדם באמצעות החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) את פרויקט שדרוג כביש 31 לכביש דו מסלולי בקטע להבים-ערד באופן שביצועו של הפרויקט יחל לא יאוחר משנת 2010.
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת