עת"מ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים
|
4375-06-14
25/05/2015
|
בפני השופט:
אליהו בכר
|
- נגד - |
עותרת:
פלאפון תקשורת בע"מ עו"ד ברקמן וקסלר בלום ושות'
|
משיבה:
מדינת ישראל - משרד התקשורת עו"ד מפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי)
|
פסק דין |
העתירה
1. לפני עתירת העותרת בה התבקש ביהמ"ש לבטל החלטת המשיבה מתאריך 10.4.14 המטילה עליה עיצום כספי בסך 599,830 ₪ מכוח חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"א-1982 (להלן: "חוק התקשורת"), ולחלופין להורות על הפחתת סכום העיצום.
העיצום הוטל על העותרת לאחר שהפרה כנטען את תנאי רישיונה בכל הקשור עם הזמנת שירותי תוכן על ידי מנוי באתר אינטרנט של ספק שירות עפ"י הוראות שנכנסו לתוקף בנובמבר 2011.
רקע עובדתי
2. העותרת הינה חברה ציבורית המספקת שירותי רט"ן - רדיו, טלפון נייד (להלן: "רט"ן") לפי רישיון משולב שניתן לה ע"י משרד התקשורת מכוח חוק התקשורת וכן מכוח פקודת הטלגרף האלחוטי [נוסח חדש], תשל"ב-1972, לפיהם היא רשאית להעניק ללקוחותיה שירותי תקשורת ושירותים תוכן נלווים בכפוף להוראות הרישיון והוראות החקיקה הנוגעות בדבר (הרישיון צורף כנספח ב' לעתירה).
3. שירותי תוכן הינו שם כולל לאלפי שירותים שונים ומגוונים המסופקים על ידי עשרות חברות עצמאיות הפועלות בשוק, כמו ספקים המאפשרים שירותי תוכן של הורדת שירים, צלצולים ואנימציות למכשיר הסלולר, הצבעות לתכניות טלוויזיה, תרומות והשתתפות במשחקי טריוויה באמצעות מסרונים, קבלת מידע אל מכשיר הסלולר וכיו"ב. ספקי השירות נעזרים לא אחת באמצעי פרסום בעיתונות, בטלוויזיה ובאינטרנט לשיווק שירותי התוכן שלהם, כאשר במסגרת זו אף מופיעות הנחיות הספק לאופן הזמנת השירות.
באמצעות רשת העותרת, כמו רשתות חברות סלולר אחרות, מסופקים שירותי תוכן על ידי ספקי השירות. בגין השירות שנותנת רשת הרט"ן של העותרת, גובה העותרת תשלום מספקי השירות. העותרת מחויבת עפ"י דין לאפשר הנגשה לספק השירות, על מנת שיספק שירותי תוכן למנויי הרשת.
4. במסגרת תיקון 57 לרישיון העותרת, הוחלף נספח ו' לו בנספח ו' חדש, שכותרתו: "הזמנת שירות באתר אינטרנט של בעל הרישיון או ספק שירות". נספח זה נכנס לתוקף בתאריך 13.11.11. באותו המועד נכנסו לתוקף גם תיקונים שונים לסעיף 58.6 לרישיון (צורף כנספח 3 לתגובה) הקובע כך (ההגשה שלי א.ב.):
"(א) בעל הרישיון לא יספק, בתמורה או שלא בתמורה, שירות משירותיו שהמנוי לא ביקש במפורש לקבלו, למעט שירות הניתן חינם לכלל המנויים ולא יאפשר אספקת שירות של ספק שירות שהמנוי לא ביקש במפורש לקבלו; לעניין סעיף זה 'ספק שירות' – מי שמספק שירות באמצעות הרשת והתשלום בגין השירות נעשה באמצעות חשבון הטלפון.
(ב) בקשה מפורשת יכול שתעשה באמצעות כל אחד מאלה".
(1) מסמך חתום בידי המנוי שנשלח אל בעל הרישיון;
(2) הודעת דואר אלקטרוני שנשלחה על ידי המנוי אל בעל הרשיון;
(3) שיחה טלפונית בין המנוי לבין נציג בעל הרשיון;
(4) מסרון (SMS) שנשלח מהמנוי אל בעל הרשיון;