ת"צ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
|
26297-02-12,1890-08,1889-08,1773-08,1476-08
15/09/2016
|
בפני השופטת:
צילה צפת
|
- נגד - |
התובעים המייצגים:
1. Myrna Mandap
2. Cristina Garcia
3. Ludy Despuig
4. Jonald Rapayrapay
5. Arlene Bueno
6. Joiada Morante
7. Elisa ramos
8. sabitri Sangroula
9. Silwal Prayas
10. Phimchariya Narat
11. ארפית פרומשן
12. Thapa Mahendra
13. עמותת קו לעובד עו"ד מיכאל בך עו"ד רון לדרמן עו"ד דניאל שמואלי
|
הנתבע:
014 בזק בינלאומי בע"מ עו"ד אייל בליזובסקי עו"ד אביאל פלינט
|
פסק דין |
(אישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית)
|
בקשה לאישור הסדר פשרה בתובענות הייצוגיות שבכותרת (להלן: "הבקשה" ו-"הסדר הפשרה", בהתאמה). עניינן של התובענות בטענת התובעים המייצגים כי הנתבעת 014 בזק בינלאומי בע"מ (להלן: "בזק בינלאומי") הטעתה עובדים זרים באשר למשך זמן האוויר העומד לרשותם בכרטיסי חיוג לחו"ל ששווקו על ידה.
מהטעמים שיפורטו להלן, מצאתי כי יש מקום לאשר את הבקשה ולתת להסדר פשרה תוקף של פסק דין.
רקע
-
התובענות הייצוגיות שבכותרת הוגשו על ידי 11 תובעים מייצגים כנגד הנתבעות (בזק בינלאומי) וכנגד נטוויז'ן 013 ברק בע"מ (להלן: "נטוויז'ן") ו- 012 סמייל תקשורת בע"מ (להלן: "סמייל").
בקשתם לאשר את התובענה כייצוגית אושרה בהחלטה מיום 3.11.2010 (כב' הש' ד"ר ד. פלפל).
-
התובענה שמספרה ת.צ. 26297-02-12 הוגשה ע"י תובע מייצג 12 ביום 15.2.12, ועניינה הן כרטיסי חיוג שלא נכללו בתובענות הקודמות והן ביחס לתקופה שמיום אישור התובענה הקודמת ואילך ביחס לכרטיסי חיוג שנכללו בתובענה הקודמת.
-
התובעים המייצגים הינם אזרחי מדינות הפיליפינים, נפאל ותאילנד. כולם עובדים זרים אשר שהו בישראל והועסקו במגוון עבודות סיעודיות. התובעים המייצגים נהגו להתקשר אל משפחותיהם באמצעות כרטיסי החיוג של הנתבעות (בזק בינלאומי, נטוויז'ן ו-סמייל), אשר שיווקו בזמנים הרלוונטיים לתובענות כרטיסי חיוג בינלאומיים מסוגים שונים.
-
לטענת התובעים המייצגים, המידע שניתן בנוגע לכרטיסי החיוג, הן לגבי אורך השיחות האפשרי והן לגבי דקות הבונוס – אינו מדוייק ואף מטעה. כתוצאה מכך גובות הנתבעות, באופן שיטתי ושלא כדין, סכומים מצטברים אדירים על חשבון התובעים המייצגים וחברי הקבוצות בשמן הוגשו התובענות.
התובעים המייצגים פירטו לעניין טענת ההטעיה כי: הכרטיס מאפשר אורך זמן שיחות קצר בממוצע במחצית מאורך זמן השיחות המוצג בפני רוכשי הכרטיסים; לא מתממשת ההבטחה שבמענה הקולי ביחס לדקות הבונוס; כאשר מבוצע ניסיון התקשרות שלא נענה על ידי הנמען במדינת היעד – מופחת זמן ההמתנה מהקרדיט שבכרטיס; וכן כי על גבי הכרטיסים מופיע ציון של "יחידות חיוג" ולא של דקות שיחה. לפיכך אין כל דרך לדעת מה מייצגת כל "יחידת חיוג".
-
התובעים המייצגים הוסיפו וטענו כי כפועל יוצא של ההטעיה עוולו הנתבעות כלפיהם גם בהפרת חוזה ובהפרת חובה חקוקה. עוד נטען להסדר כובל בין הנתבעות, אשר בא לידי ביטוי בהעלאת תעריפי השיחות באמצעות כרטיסי החיוג באופן אחיד, מתואם וסימולטני, תוך שיווק כרטיסים חדשים הדומים זה לזה בצורתם ובצבעיהם.
-
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת