ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות קריות
|
29707-06-15
11/02/2016
|
בפני הרשמת הבכירה:
יונת הברפלד-אברהם
|
- נגד - |
תובעים:
1. בני בלין 2. גבריאלה בלין
|
נתבעים:
קווי חופשה בע"מ
|
פסק דין |
התובעים הגישו תביעה כנגד הנתבעת בסך של 25,533 ₪ בגין חבילה אותה הזמינו לציון ירח דבש .
את ההזמנה ביצעו באמצעות האינטרנט.
התובעים קיבלו את פרטי החבילה שם נרשם כי הטיסה לוורונה באיטליה הלוך תתבצע בטיסת חברת אל על. התובעים הגיעו לשדה התעופה כשעתיים לפני מועד הטיסה , עמדו בדלפק של חברת אל על , אולם לאחר שעמדו כשעה וחצי בתור, עקב עומס רב ששרר עקב תקופת החגים, התברר להם כי הרישום לטיסה הסתיים היות ונותרו רק 30 דקות עד למועד הטיסה. התובעים ציינו כי עד אותו רגע לא ידעו כי טיסתם היא דרך חברת סאן דור ואילו היו יודעים על כך, היו מצטרפים אל אנשים צוות של חברת סאן דור, שהוציאו אנשים מהתור לצורך צ'ק אין מהיר.
התובעים הדגישו כי לא היה כל מידע ממנו יכלו ללמוד כי טיסתם היא בחברת סאן דור ולא בחברת אל על, ואילו היו יודעים, לא היו מאחרים את טיסתם. עוד הדגישו כי פנו לעובד בטחון שהנחה אותם לאלו דלפקים לגשת ואישר כי הגיעו בזמן. לאחר שלא עלו על הטיסה, רכשו כרטיס טיסה אחר למילאנו, הטיסה היחידה שיציאה לאזור קרוב באיטליה באותו יום.
התובעים תובעים סך של 5,533 ₪ עבור רכישת כרטיסי טיסה, הוצאות עבור העברת מיקום רכב ההשכרה, אובדן 2 ימי חופשה והוצאות דלק ומזון ו-20,000 ₪ עבור עוגמת נפש.
הנתבעת טענה כי התובעים רכשו טיסת צ'רטר של אל על באמצעות אתר האינטרנט וכי לא היה בינה לבין התובעים כל שיח בנוגע לטיסות. הנתבעת הפנתה לכרטיסי הטיסה שם נרשם כי מדובר בטיסת צ'רטר של אל על , לרבות מספר טיסה וכי לא יכולה היתה לדעת כי הטיסה תיעשה באמצעות חברת סאן דור, שממילא שייכת לאל על. כמו כן טענה הנתבעת כי בכרטיס הטיסה נרשם מפורשות כי יש להגיע 3 שעות קודם לטיסה ואילו היו עושים כן התובעים, לא היו מפספסים את טיסתם.
לטענת הנתבעת, על התובעים היה לברר בשדה התעופה את הפרטים המדוייקים של הטיסה, ולא להמתין שעה וחצי מבלי לעשות דבר.
דיון והכרעה:
1. אין מחלוקת כי על גבי כרטיס הטיסה נרשם מפורשות כי היה על התובעים להגיע לשדה התעופה 3 שעות קודם למועד הטיסה, אין מחלוקת כי הגיעו רק שעתיים קודם לטיסה ואם נוסיף לכך את העומס החריג ששרר בשדה התעופה עקב החגים, מתקבלת תוצאת פספוס הטיסה.