ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות באר שבע
|
30302-07-15
07/01/2016
|
בפני השופטת:
דרורה בית אור
|
- נגד - |
התובע:
רותם עמוס
|
הנתבעת:
ח. י. אלקטרוניקה ורכיבים בע"מ
|
פסק דין |
התובע הגיש נגד הנתבעת תביעה על סך 5,000 ₪.
לטענת התובע, רכש במחסני חשמל טלוויזיה. הנתבעת היא נותנת השירות לטלוויזיה שרכש.
לטענת התובע, בעת רכישת המוצר נאמר לו כי יש לגביו אחריות של 3 שנים.
בעת שהגיעו המתקינים מטעם הנתבעת, לדברי התובע, ניסו לשכנעו לרכוש הרחבת הביטוח ל- 3 שנים נוספות, כאשר לדבריהם, כל תקלה שצצה בטלוויזיה, לא מתעסקים עם תיקונה של הטלוויזיה אלא מחליפים את הטלוויזיה בבית הלקוח ובמידה ולא תהיה טלוויזיה זהה, הוא אמור לקבל דגם חדש ומשופר. עקב כך, לטענתו התרצה והיה מוכן להרחבת האחריות.
לאחר שחתם על הרחבת האחריות, קיבל במתנה כבל HDMI ושקע נגד הפסקות חשמל, שלדבריו נשארו באריזתם המקורית. עלות ההרחבה הסתכמה ב- 880 ₪.
לדבריו, בדיעבד התברר לו כי הרחבת הביטוח איננה בתנאים כפי שטענו בפניו המתקינים ועל כן ביקש לבטל את ההרחבה. לטענתו, החלה מסכת של טלפונים כולל פניה למועצה לצרכנות, הפסד ימי עבודה לצורך מסירת הכבל והשקע ופנייה לבית המשפט.
לדבריו, נציגת הנתבעת ציינה כי רק לאחר החזרת השקע והכבל יבוטל הביטוח הנוסף שעשה התובע.
התובע מגיש תביעה זו לאור הדברים המפורטים לעיל ולאחר שלטענתו שיקרו לו ומסרו לו פרטים כוזבים על מנת להגדיל את סכום הביטוח. נאמר לו שנציג מטעם החברה יבוא לאסוף את הכבל, אך איש לא הגיע, רק לאחר שבועיים. את עסקת הרחבת הביטוח התובע ביקש לבטל, העסקה בוטלה אך הכסף עבור הסכום ששילם בגין הטלוויזיה הוחזר לו רק כעבור מספר חודשים.
לאור האמור לעיל מצא לנכון להגיש תביעה על סך 5,000 ₪ כדי לפצותו בגין השקרים והתנהלות הנתבעת.
הנתבעת הגישה כתב הגנה. לטענת הנתבעת, היא אכן ביצעה ביום 17.5.2015 הרחבת אחריות בעלות של 899 ₪ למוצר שרכש. עוד לדבריה, ביום 19.5.2015, יומיים לאחר הרחבת האחריות, התובע יצר קשר עם הנתבעת לברר את תנאי ההרחבה ולאחר שניתן לו הסבר מאת הנציגה, בחר לבטל את העסקה. עוד לדברי הנתבעת, ביום 25.5.2015 סירב התובע לקבל את תשובת הנתבעת, כי ביטול העסקה ייעשה רק לאחר השבת המוצרים הנלווים לעסקת הרחבת האחריות, דהיינו הכבל ושקע מגן ברקים וזאת למרות שהוסבר לו, כי ניתן לתאם טכנאי מהיום למחר, לקבל את המוצרים. התובע סירב להצעה להשיב את המוצרים. בעניין זה צורף נספח ב' לכתב ההגנה, לגבי תיעוד השיחה עם התובע.
עוד לטענת הנתבעת, התובע חזר ופנה מספר פעמים בבקשה לבטל את הרחבת האחריות ולטענתה גם צעק על נציגי הנתבעת, אך נענה תמיד באותה תשובה כי עליו להחזיר את המוצרים שקיבל.