ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
|
34959-04-15
21/12/2015
|
בפני הרשם:
ניר נחשון
|
- נגד - |
התובע::
ראמי ג'ובראן
|
הנתבעת::
איסתא ישראל בע"מ
|
פסק-דין |
מבוא:
1.עניינה של התביעה שלפניי נסוב סביב טענות התובע לנזקים בסך של 4,289.5 ₪ שנגרמו לו בעקבות רשלנות סוכן הנסיעות של הנתבעת בעת ביצוע עסקה לרכישת חבילת נופש במכר מרחוק.
טענות התובע בקצירת האומר:
2.אליבא דגירסת התובע, כפי שנטענה בכתב התביעה, בתאריך 18.2.2015, הזמין הוא באמצעות הנתבעת חבילת נופש לרומא הידועה בשמה המסחרי "מיני איטליה" (להלן: ''החבילה") וזאת לרגל יום הולדתו. חבילת הנופש הוזמנה באמצעות הטלפון, הן עבורו והן עבור אחיו, לתאריכים 28.2.15-21.2.15. זימון העסקה התבצע עם סוכן נסיעות של החברה בשם "רומא" (להלן: "הסוכן").
3.לטענת התובע, במועד הזמנת החבילה, תוקפו של הדרכון היה לתקופה עד ליום 10.4.15, אולם, הסוכן לא מסר לו מידע ברור ומלא אודות תוקף הדרכון, ולא הסביר כי, לכל הפחות, תוקף הדרכון צריך להיות לתקופה בת שישה חודשים מיום היציאה מהארץ, וכל שהסתפק הוא באמירה חסרה ולא ברורה בלשון כמו "תוקף דרכון... שישה חודשים". הסוכן לא ציין ואף לא פירט את משמעות האמירה הנ"ל, ובתוך זה את משמעות התקופה בת "השישה חודשים", שציין במועד הזמנת חבילת הנופש.
4.התובע הסתמך על דבריו השגרתיים של הסוכן, נוכח אי בקיאותו בהבנת המשמעות הנדרשת לתוקפו של דרכון לשישה חודשים לפני מועד החזרה לארץ. משכך, ומאחר ותוקפו של הדרכון פג רק בתאריך 10.4.15 , וזאת כחודש ושבועיים לאחר חזרתו ארצה, רכש התובע באמצעות כרטיס האשראי את חבילת הנופש וזאת תוך כדי שיחת הטלפון עם הנתבעת ושילם תמורתה, סך של 1,398$ (דולר ארה"ב), עבור שני נוסעים, כמו כן, שילם אף סכום נוסף של $28.8 עבור פוליסת ביטוח אשר במועד הרכישה שווים היו לסכום של 5,579 ש"ח לפי מדד הדולר במועד הזמנת העסקה. כך, שהתובע שילם, עבור כל אחד מהנוסעים סך של 2,789.5 ₪.
5.ביום 21.2.15, יום שישי, הגיע התובע לנמל התעופה "בן גוריון" כשלוש שעות לפני המראת הטיסה. לאחר שעבר את הבדיקה הביטחונית והגיע לדלפק הרישום לטיסה, הוסבר לתובע, כי אין באפשרותו להירשם כיוון שתוקפו של דרכנו חייב להיות תקף, לכל הפחות, למשך שישה חודשים מיום היציאה מהארץ. כיוון שהיה מדובר בערב שבת, לא הייתה לתובע כל אפשרות לקבל דרכון חדש או אישור להארכת תוקף הדרכון אותו נשא בשל אי הימצאותם של נציגי משרד הפנים בנמל התעופה מחמת השבת.
6.לדבריו, פנה לנציגת הנתבעת בנמל התעופה, אך לא קיבל כל פתרון לבעיה, ובסופו של דבר לא הותירו לתובע לצאת מגבולות המדינה, ומשכך לא ניצל את חבילת הנופש אותה רכש. בלית ברירה, אחיו של התובע נסע לבדו.
7.בתאריך 8.3.15 , פנה התובע לנתבעת באמצעות מכתב בו ביקש לקבל החזר עבור דמי חבילת הנופש אותם שילם או לכל הפחות לקבל חבילת נופש חלופית. אולם לא קיבל כל התייחסות מטעם הנתבעת. לטענתו, סוכן הביטוח שמכר חבילת הנופש התרשל במילוי תפקידו בכך שלא סיפק לו מידע מלא, ברור ונאות לגבי משמעות תוקף הדרכון טרם סגירת העסקה והתשלום שניתן תמורתה, על אף חשיבותו של הסבר זה.