בפני תביעה כספית.
התובעות טענו כי רכשו קולט אדים מתוצרת דלונגי דגם CHG-641 תמורתו שילמו סך של - 1,724 ₪ + מע"מ, קולט אדים זה אשר הותקן בביתן ביום 28.1.13 (להלן: "קולט האדים"). לקולט האדים ניתנה אחריות מטעם הנתבעת למשך 3 שנים (להלן: "האחריות"). כחודשיים לאחר התקנת קולט האדים, כך הוסיפו וטענו התובעות, נתגלתה תקלה בפאנל הלחצנים בקולט האדים, תקלה אשר חזרה על עצמה מספר פעמים במהלך השנה מבלי שטכנאי הנתבעת שהגיעו לביתן לתקון התקלה הצליחו לתקנה. עוד טענו התובעות, כי משביקש טכנאי הנתבעת לקחת את קולט האדים מביתן ולהעבירו למעבדת הנתבעת לתיקון - התנגדו הן לכך, בציינן שמדובר בקולט אדים חדש אשר עלול להשרט במעבדת הנתבעת וכך גם חששו הן שיוחלפו בקולט האדים מבלי ידיעתן חלקים חדשים בחלקים שאינם חדשים ומשכך עתרו התובעות בתביעתן לחייב את הנתבעת לספק להן קולט אדים חדש מאותו סוג שרכשו ולהתקינו בביתן ללא תמורה. לחלופין, עתרו התובעות לחיוב הנתבעת בתשלום סך של - 7,300 ₪, שזה סכום הכולל בחובו את מחיר קולט האדים בסך של – 1,724 ₪ + מע"מ, מחיר התקנתו בביתן, מחיר ההובלה, מחיר 2 פילטרים שנרכשו מהמתקין בסך של - 970 ₪ אובדן ימי עבודה, עוגמת נפש והוצאות שנגרמו להן.
הנתבעת עתרה לדחיית התביעה בציינה שלקולט האדים שרכשו הנתבעות ניתנה אחריות מטעם הנתבעת לתקופה של 3 שנים. במסגרת האחריות, ולקריאות שרות של התובעות במספר מועדים שונים, הגיעו טכנאי הנתבעת למתן שירות בביתן, תלונתן הספציפית של התובעות בכל אחת מקריאות השרות נבדקה ע"י טכנאי השרות שבדק את קולט האדים, וקולט האדים נמצא תקין לחלוטין בהתאם להגדרת היצרן.
הוסיפה וטענה הנתבעת, כי במסגרת ביקור טכנאי בכיר מטעם הנתבעת בבית התובעות ביום 17.1.14, זאת אף שקולט האדים נמצא תקין בבדיקה שבצע, הרי שלאור פניותיהן החוזרות ונשנות של התובעות בדבר תקינות קולט האדים הציע הטכנאי הבכיר מטעם הנתבעת כי ייקח את קולט האדים לבדיקה מקיפה במעבדת הנתבעת אולם התובעות סרבו לכך וביקשו מהנתבעת להחליף את קולט האדים שרכשו בקולט אדים חדש. הנתבעת דחתה בקשתן זו של התובעות מאחר וקולט האדים נמצא תקין במהלך כל בדיקות טכנאי הנתבעת, כולל בדיקת טכנאי בכיר מטעמה ושעה שהנתבעת קיימה את מחויבותה במסגרת האחריות שניתנה על ידה לקולט האדים.
הנתבעת עתרה לדחיית תביעת התובעת שהוגשה נגדה תוך חיובן בהוצאות.
בעדותה בבית המשפט ציינה תובעת 1, ליאת דוידאי, הדברים הבאים:
"ביום 28.01.13 הותקנו בדירה שלי, שבה אני מתגוררת עם אימי שהיא התובעת 2, שני קולט אדים שרכשתי מהנתבעת: קולט אדים דלונגי דגם CHG-641, וקולט אדים אשני 941-CHG. חשוב לציין כי שירות הלקוחות של הנתבעת אמר שאם לא אתקין את קולט האדים ע"י טכנאי מורשה מטעמם, לא תהיה לי אחריות מורחבת של שלוש שנים על הקולטים. לכן מתקין מטעם הנתבעת, שנותנת השירות שלהם הוא עסק בשם "גלאור" התקינו את שני קולטי האדים בדירה שלי. מי שהתקין את הקולטים זה טכנאי בשם שי אוחיון. צפרתי גם את הקבלה על ההתקה ועל הפילטרים שנרכשו באותו מעמד מהעסק בשם "גלאור" שזה השירות של ניופאן. עבור ההתקנה והפילטרים שילמתי 970 ₪ לאחר הנחה. עבור הקולט CHG-641 שילמתי 1,724 ₪ לפני מע"מ. עבור הקולט GHG-941 שילמתי 1,819 ₪ לפני מע"מ. ניתנה לי אחריות לשלוש שנים על שני קולטי אדים אלו. אני רוצה לציין שבכתב ההגנה הנתבעת ציינה שניתנה לי אחריות על שני קולטים אלו מיום ההתקנה ואני אומרת שזה לא מנדיבות ליבם אלא שילמתי תשלום נוסף של 970 ₪ עבור ההתקנה והפילטרים וגם עבור אחריות מורחבת לשלוש שנים. מאחר ונכנסתי באותה עת והיו לי גם הרבה סידורים אחרים וגם היה לי קולט אדים נוסף, אז לא מיד התחלתי להשתמש באותו קולט אדים שהתחילו בו בעיות שזה קולט אדים CHG-641. כחודשיים לאחר ההתקנה הלחצנים על גבי פאנל השליטה של הקולט הזה נתפסו בתוך הפנאל ולא ניתן היה להוציא אותם ולא ניתן היה לשלוט על עוצמת השאיבה. התקשרתי לחב' ותואם לי טכנאי, הוא הגיע אלי הביתה, שחרר בעזרת סכין את הלחצנים, לא היה תיקון מהותי. הוא אמר לי לקחת סכין מריחה ולהוציא את הלחצנים. הוא לא עשה תיקון מיוחד והלך. כל פעם התסריט הזה חזר על עצמו. כלומר כל תקופה מסויימת התסריט הזה חזר על עצמו כי לא השתמשתי כל הזמן בקולט אדים זה אלא מידי פעם. אציין כי מיד ביקשתי להחליף את קולט האדים הזה כי אמרתי שלא ייתכן שקולט אדים חדש מיד גורם לבעיות. ב-04.04.13 גם זימנתי טכנאי בגין אותה תקלה. הוא הגיע ושחרר את הלחצים בעזרת סכין והלך. ביקשתי מס' פעמים מהנתבעת את קריאות השירות בגין כל התקלות האמורות, כשכל פעם מדובר באותה תקלה, וכל פעם בא טכנאי ועשה אותה פעולה והלך. אני רציתי שיעבירו לי דו"ח על כל אותן פעמים שקראתי להם אך הנתבעת לא העבירה לי את הדו"ח. היתה עובדת אצלהם בשם אושרת קלמן כפי שהציגה עצמה. היא אמרה שהיא הדרג הבכיר ביותר שאני יכולה לשוחח איתו. ביקשתי ממנה שתמסור לי את דו"ח התקלות לגבי הפעמים שהגיע אלי טכנאי ולא קיבלתי למרות שהבטיחה שתשלח. ב-12/13 הופיע האות F על אותו קולט אדים CHG-641, הזמנתי שוב את השירות של הנתבעת, הגיע אלי טכנאי ב-23.12.13 בשם סלאבה (מאוחר יותר הנתבעת טענה שלא סלאבה היה אצלי אלא מישהו אחר). הוא ראה את שתי התקלות גם את האות F שמופיע על קולט האדים שהאות F מציינת שיש תקלה כלשהי וראה גם ששוב הלחצנים נתפסו. הוא התחיל לפרק את הקולט באופן חלקי, לא הצליח לפתור את התקלות וביקש ממני ספר ההדרכה של הקולט כאילו פעם ראשונה הוא רואה את הקולט. נתתי לו את הספר והוא ניסה משם לראות מה קורה ולא הצליח לתקן. הוא התקשר למנהלים שלו יוסי ודורון, אני חושבת שהם מ"גל אור" שנותנת את השירות של ניופאן. הם ניסו להדריך אותו טלפונית ולא הצליחו. שמעתי גם את השיחה כי הוא היה על ספיקר ויוסי או דורון אמרו לטכנאי שהוא ינסה לאלתר איזה שהוא תיקון מבלי להחליף חלקים. הוא סיים את הביקור בכך שמנהל ידבר איתי בתחילת שבוע הבא, כי הוא היה אצלי בסוף השבוע, והלך. אף אחד לא יצר איתי קשר. התקשרתי לניופאן, הגעתי לנציגה בשם אתי כפי שהציגה עצמה, אמרה שהיא מנהלת. אחרי כל ההתנהלות ביקשתי שוב להחליף את הקולט. היא אמרה שתטפל בנושא ושתתאם לי ביקור לעוד שבועיים כי צריכים להגיע חלקים מאיטליה ויחליפו לי את כל פאנל הלחצנים. ב-17.01.14 תואם שיגיע אלי טכנאי בכיר. הגיע אלי אדם בשם שמוליק, שאני רואה שהוא הגיע היום להעיד. הוא הגיע בלי פאנל לחצנים חדש ובלי כלי עבודה. הוא פשוט נכנס הביתה בלי שום כלים. הוא אמר שהוא לא טכנאי בכיר. הוא לא ידע מאומה על התקלות שדיווחנו עליהם. הייתי צריכה לספר לו את כל הסיפור מהתחלה. הוא אמר שצריך להחליף פאנל לחצנים אבל אין לו ושבשבוע הבא ידברו אותי. תוך כדי התהליך הזה דיברתי עם יוסי, שהוא אחד המנהלים ב"גל אור" והוא אמר שהוא יכול להדריך אותי כדי שאתקן לבד. כל פעם היה מתקשר אלי שואל אם אני מול הקולט, מנסה להדריך לעשות איך לשחרר את הלחצנים. אמרתי לו שזו בדיחה כי היו אצלי טכנאים ואף אחד לא הצליח לפתור את זה ושאני דורשת קולט חדש. ב-19.01.14 וגם ב-20.01.14 דיברתי שוב עם אתי בנתבעת. היא פתאום הכחישה את כל הגירסה, אמרה שבכלל לא הבטיחה לי שיחליפו את פאנל הלחצנים ולא שאני אמתין שבועיים שיגיעו חלקים מאיטליה ושאני צריכה למסור את הקולט למעבדה. יש לי הקלטה של שיחה שניהלתי עם אושרת קלמן בנתבעת ב-20.01.14. באותה שיחה אני דרשתי החלפת קולט האדים לאור כל התקלות שהיו בו, סיפרתי לה את כל מה שהיה מול שמוליק וכל מה שסיפרתי היום בביהמ"ש, דרשתי דו"ח קריאות השירות כפי שסיפרתי היום בביהמ"ש ושלא שלחו לי למרות שהבטיחו. היא סיבנה אותי ואמרה לי שלכל מכתב שאשלח אקבל מכתב ממנהל בכיר. היא אמרה שיש צוות של שמונה מנהלים בכירים שהם יקראו את המכתב שלי ויתנו תגובה. התגובה היחידה שהתקבלה בכתב למכתבים שאני שלחתי לנתבעת לאחר שיחה זו וגם לפני שיחה זו, זה מאושרת קלמן. באותו מכתב היא כתבה שלא מחליפים לי את הקולט ושאני צריכה למסור אותו למעבדה. כשביקשתי גם את המכתב של ההנהלה הבכירה שהיא אמרה שיתנו לי תשובה, היא אמרה שלא הבטיחה דבר כזה. מכל מקום לא קיבלתי שום תגובה מההנהלה הבכירה. אני מציינת שאני לא הייתי מוכנה ולא מוכנה גם היום למסור את קולט האדים למעבדה. אני טוענת שמדובר בקולט אדים חדש שרכשתי מהנתבעת ב-28.01.13. הוא עשוי מזכוכית. אני לא מוכנה להסתכן בשריטות שיהיו על הקולט או החלפת חלקים בו שלא יהיו חדשים אלא משומשים. אני טוענת שמגיע לי קולט אדים חדש וצריך לספק לי אותו. הנתבעת טוענת שבכלל אין תקלה בקולט ושבכל הדוחות של טכנאים שהיו אצלי בבית צויין שהקולט פועל וללא תקלה. אני טוענת שיש תקלה והתקלות היו בפאנל הלחצנים. גם שמוליק הטכנאי אמר שיש תקלה בפאנל הלחצנים ויש צורך להחליפו דבר שלא עשו."
תובעת 2, חוה דוידאי, אמה של תובעת 1 ציינה בעדותה הדברים הבאים:
"אני גרה יחד עם בתי ליאת, בדירה. אני רוצה לספר שכל מה שאמרה בתי הכל נכון ואמיתי. אני ראיתי היום באולם ביהמ"ש את הטכנאי שמוליק שהיה אצלנו בבית. הוא נכנס אלינו הביתה ביום שהוא בא על פי קריאת שירות, בידיים ריקות, אפילו לא היה לו מברג ביד ולא ידע בכלל בשביל מה הוא בא. כל הזמן הבטיחו לנו מ"גל אור" שיחליפו את פאנל הלחצנים ומחכים שיביאו את החלקים מאיטליה. בסופו של דבר לא עשו את זה ולא החליפו את פאנל הלחצנים והוא מקולקל עד היום. מופיעה עדיין האות F שמצביעה על הקלקול הזה. בקשר לטכנאי שמוליק: הוא נכנס ושאל אותי "בשביל מה באתי היום", אני ובתי התחלנו להסביר לו בשביל מה קראנו לו והתפלאנו שהוא לא יודע בשביל מה הוא בא ולאיזה מטרה הוא בא. הוא ישב איתנו בשולחן ואמר שאנחנו צודקים ושפאנל הלחצנים מקולקל, הוא אמר שיעזור לנו. אמר שצריך להחליף את פאנל הלחצנים. הוא הלך מהמקום אחרי שהתחבב עלינו, אמר שהוא לא טכנאי בכיר ואמר שיודיע בחב' שצריך להחליף את פאנל הלחצנים. מרגע זה לא שמענו מהם דבר. בסופו של דבר, לא רק שלא תיקנו את פאנל הלחצנים ולא החליפו אותו אלא גם לא החליפו לנו את הקולט וגם לא נתנו לנו דו"ח על מועדי הביקור של הטכנאים. הם אמרו שסלאבה לא היה. הכל היה מלא בדברים לא נכונים. בסופו של דבר לא היתה ברירה ואמרנו להם שאם לא יחליפו לנו את הקולט אנו נצטרך להגיש תביעה לביהמ"ש והם אמרו שנגיש תביעה והגשנו".
נציגת הנתבעת טלי און, המשמשת בתפקיד מנהלת קשרי לקוחות בנתבעת ציינה בעדותה הדברים הבאים:
"קולט האדים הספציפי נשוא התביעה CHG-641 נרכש על ידי התובעת בחנות שעובדת עם הנתבעת והותקן בדירת התובעות ב-28.01.13 על ידי טכנאי שלנו. לעניין האחריות לגבי קולט אדים זה: אנו נותנים שנת אחריות אחת כפי שאנו נותנים לכל מוצר חשמל וזאת מכוח החוק. לגבי קולטי אדים – לקוח שמתקין אצל טכנאי של "ניופאן" מקבל שנתיים נוספות של אחריות ללא תשלום. כך היה בעניינה של התובעת ומשכך קולט האדים הספציפי נשוא הדיון יש לגביו אחריות מורחבת של שלוש שנים מיום 28.01.13 ולמשך שלוש שנים כאמור. מכל מקום, ההתקנה של קולט אדים בבית לקוח כרוכה בתשלום וזה התשלום של 970 ₪ ששילמה התובעת והיא לא שילמה סכום ספציפי לגבי הרחבת האחריות אלא זה כלול בסכום ההתקנה כשההתקנה עולה 970 ₪. היינו אצל התובעות מספר פעמים לאחר שהנתבעת קיבלה קריאות שירות בשל תקלה בקולט האדים. קריאות השירות של התובעות התמקדו בכך שפאנל הלחצנים אינו עובד כשורה והלחצנים נתקעים. לאחר מכן היתה קריאת שירות שהקולט לא קולט טוב ריחות. אח"כ שהאות F מהבהבת. אז הם ביטלו את השירות שהם הזמינו. אח"כ הם הזמינו קריאת שירות בטענה שהקולט לא פועל, כלומר כל פעם היתה סיבה אחרת להזמנת השירות. לבסוף הגיע לבית התובעות שמוליק הטכנאי שיעיד היום בביהמ"ש. גם כשהאות F מופיעה על קולט האדים, על הצג, הקולט עצמו עובד ופועל. הקולט לא מושבת אלא זה מצביע על כך שצריך להחליף ככל הנראה את הפילטר כי האות F היא ראשית המילה "פילטר". מכל מקום, ומכיוון שהם התלוננו מספר פעמים כל פעם על תקלה אחרת, ביקשנו לקחת את קולט האדים לבדיקה במעבדה כפי שאנו מחוייבים על פי תעודת האחריות ועל פי התקנות. התובעות סרבו לכך. יש לציין שכמובן שניופאן עושה שימוש, אם יש צורך בכך, בחלקי חילוף מקוריים וחדשים כשיש צורך בתיקון ולא בשום חלקי חילוף משומשים כפי שהתובעות מנסות לומר. למרות זאת התובעות סרבו ומסרבות למסור את קולט האדים לבדיקת מעבדה. הנתבעת מוכנה עד היום, כפי שציינה בפני התובעות, לקחת את קולט האדים למעבדה ולבדוק אותו ואם יש צורך בתיקון, הוא יתוקן בחלקי חילוף מקוריים וחדשים כפי שהדבר נעשה בנתבעת. אני רוצה להוסיף שמצורף לכתב התביעה המכתב ששלחנו לתובעות שבו בעצם מצויינות התקלות שהיו במוצר, שהתובעת טענה שלא קיבלה את המכתב הזה והיא עצמה קיבלה אותו שהרי היא עצמה העירה עליו הערות וצרפה אותו לתביעתה. כך שכן קיבלה תשובה. אציין עוד כי כל מסמך שיוצא מהנתבעת, לא משנה מי חתום עליו, משמע שהחב' עומדת מאחורי המכתב הזה. התובעות קיבלו התייחסות ולא כפי שהן טוענות.
אני מבקשת לכן לדחות את התביעה".