ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות הרצליה
|
4433-10-17
01/03/2018
|
בפני הרשם הבכיר:
צחי אלמוג
|
- נגד - |
התובע:
נתן טייטר
|
הנתבעת:
מרום שירותים ואחזקה
|
פסק דין |
הרקע הכללי וטענות התובע
ביום 25/7/16 רכש התובע מכונת כביסה מחברת "ניופאן". ביום 7/8/17 הגיע טכנאי מטעם הנתבעת כדי לחברת את מכונת הכביסה.
הטכנאי הציע לתובע לעשות ביטוח למקרר ולמכונת הכביסה שברשותו. במקרר התובע נשרפו נורות והייתה בעיית תאורה, ועל כן טכנאי הנתבעת הציע ביטוח ל-6 שנים בעלות של 2,378 ₪. הטכנאי ציין כי הביטוח כולל הגעת טכנאי להחלפת הנורות של המקרר ללא עלות ועד שבוע ימים, קרי עד ליום 15/8/17. עד ליום הגשת התביעה לא הגיע שום טכנאי לטפל בתקלה ועל כן עותר התובע לסך 5,000 ₪.
טענות הנתבעת
טכנאי מטעם הנתבעת הגיע לבית התובע לצורך התקנה והדרכה של מכונת הכביסה. בסיום הביקור רכש התובע בין היתר "שירות תיקונים" (ביטוח) למכונת הכביסה ולמקרר L.G שברשותו לתקופה בת 5 שנים נוספות בתמורה לסך של 1,661 ₪ .
באותו מעמד רכש התובע מוצרים נוספים למכונת הכביסה בסך של 717 ₪, נקבע כי התובע ישלם באמצעות כרטיס האשראי ב-36 תשלומים וכל תשלום בסך של 66 ₪ .
באף שלב התובע לא רכש מהנתבעת אחריות מורחבת ומוגבלת אלא רכש שירותי תיקונים למכונת הכביסה ולמקרר ביתו. משנודע לנתבעת כי עקב שגגה של אחד עובדיה נכתב על הקבלה בכתב יד כי התובע יהא זכאי להחלפת נורה ללא תשלום נוסף ועל אף שלהערה זו אשר נכתבה בכתב יד אין ולא היה כל תוקף, אישרה הנתבעת לתובע החלפת נורה במקרר ללא כל תשלום מצדו אך התובע לא הסתפק בכך ודורש פיצוי על עוגמת נפש.
חסרונו של הרכיב במקרר אינו גורע מהאפשרות לעשות בו שימוש תקיף ורציף מאחר ומדובר בעניין של תאורה פנימית בלבד.
במעמד הדיון חזרו הצדדים על טענותיהם.
בקבלה שמסר טכנאי הנתבעת לתובע נרשם מאחור בכתב יד כי בין התאריכים 7.8.17 עד 15.8.17 יגיע טכנאי ללא עלות להחליף תאורה ללא כסף נוסף. לא יגיע טכנאי עד התאריך 15.8.17 הכל בטל ומבוטל. הנתבעת עצמה לא התכחשה לכיתוב זה.
בקבלה עצמה מפורט כי התמורה שולמה עבור אחריות למכונת כביסה ומקרר עד 7.8.2022 וכן עבור מחדש כביסה, שקע הגנה ובזוקה מורכבת. קרי, מעבר לתקופת אחריות מורחבת נרכשו גם מוצרים שונים במעמד ביקור הטכנאי.
אין מחלוקת כי עד ליום 15.8.17 לא הגיע טכנאי מטעם הנתבעת לביתו של התובע. כפי שאמר נציג הנתבעת בדיון:
זה היה בחודש אוג' 2017, לאחר התנהלות טלפונית שהיתה מול התובע ומול רעייתו ולאחר שביררנו את הנושא והטכנאי רשם מה שרשם, הצענו לתובע לקבל את הנורות ללא תשלום, הוא סירב. הצענו לו את זה בחודש ספט' או אוק' לפני הגשת התביעה. הוא סירב ודרש פיצוי כספי נוסף.