אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> בעל זוכה מתקיפת אשתו: ייתכן שהשוטר כפה עליה להתלונן

בעל זוכה מתקיפת אשתו: ייתכן שהשוטר כפה עליה להתלונן

מאת: עו"ד יוגב אסייג | תאריך פרסום : 25/11/2021 12:08:00 | גרסת הדפסה

עורכי דין פליליים, בעל זוכה מתקיפת אשתו: ייתכן שהשוטר כפה עליה להתלונןאילוסטרציה: Diana Cibotari from Pixabay

בסרטון מצלמת הגוף של השוטר שהגיע לביתם של בני הזוג הוא נשמע מאיים עליה שאם לא תגיש תלונה ייקח אותה לתחנה בכוח. השופט מתח ביקורת קשה על התנהלותו

השופט הבכיר חיים נחמיאס מבית משפט השלום באשקלון זיכה לאחרונה מחמת הספק גבר שהואשם בתקיפת אשתו לאחר שקבע כי לא יכול להכריע בין הגרסאות של המתלוננת והנאשם. בתוך כך הוא מתח ביקורת חריפה על התנהלות השוטר שהגיע לביתם של בני הזוג שתועדה במצלמת הגוף שלו. בסרטון הוא נשמע מאיים על האישה שאם לא תתלונן במשטרה הוא ייקח אותה בכוח באזיקים. "אין להוציא מכלל אפשרות סבירה שבמצב דברים זה אליו נקלעה המתלוננת נוכח איומי השוטר כלפיה לא ראתה ברירה, אלא כאנוסה להצטרף לשוטרים".

בני הזוג נשואים 50 שנה. בכתב האישום שהוגש נגד הבעל נטען כי באוגוסט האחרון דחף את אשתו ועיקם את היד שלה. בעדותה בבית המשפט ציינה האישה שהיא מבולבלת ולא זוכרת את האירוע. אחר כך אמרה שהיא סולחת לבעלה ורוצה לגמור עם זה. בהמשך, היא סיפרה כי האירוע כשחזרה הביתה בעלה התפרץ עליה בפתח הדלת אבל היא לא זוכרת יותר מזה. בעקבות זאת ביקשה המדינה להרשיע את הנאשם על סמך התלונה של האישה במשטרה ולא על בסיס העדות.

מהצד השני, הבעל כפר במעשים שיוחסו לו. הוא טען שאשתו כל הזמן רוצה להעיף אותו מהבית והוא לא עשה לה כלום. הסנגור שלו ביקש לזכות אותו וטען שנמצאים כאן במצב של גרסה מול גרסה ואין מספיק ראיות לביסוס הרשעה על סמך התלונה בלבד.

עוד הוא טען כי נראה שהשוטרים כפו על האישה להגיש את התלונה. הסנגור הפנה לסרטון ממצלמת הגוף של השוטר שהגיע למקום, שבו נשמעת האישה אומרת שהיא לא מעוניינת להגיש תלונה והשוטר מאיים עליה שאם לא תבוא ייקח אותה בכוח ובאזיקים.

"קשה לשמוע ולהאמין"

השופט הבכיר חיים נחמיאס מתח השופט ביקורת חריפה על ההתנהלות של השוטר. "קשה היה לשמוע ולהאמין שכך שוטר מתייחס למתלוננת", כתב. "אמת ונכון הדבר שלא כל מתלוננת רצה להגיש תלונה. אך ישנן דרכים ראויות וחוקיות לגבות עדות ממתלוננת וברור, שלא בדרך שהדבר נעשה כאן. המדובר באיומים חמורים מצד השוטר".

השופט הוסיף כי "אין להוציא מכלל אפשרות סבירה שבמצב דברים זה אליו נקלעה המתלוננת נוכח איומי השוטר כלפיה לא ראתה ברירה, אלא כאנוסה להצטרף לשוטרים, להגיע לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה כנגד בעלה, וקיים חשש שבתלונתה העצימה את הדברים, או לא דייקה בהם".

השופט הבהיר כי ההתנהגות של השוטר לא מבססת זיכוי אלא רק מחזקת את המסקנה שיש להתייחס לגרסת המתלוננת בזהירות. הוא הוסיף כי באופן כללי גרסתה לא הייתה נחרצת או חד-משמעית, וגם אם הגרסה של הנאשם לא הייתה "נקייה מספקות" לא הוא זה שצריך להוכיח את חפותו.

בסופו של דבר השופט לא שוכנע שגרסת המתלוננת  עדיפה על גרסת הנאשם, ונוכח העובדה שאין ראיות אחרות מלבד עדויותיהם ציין כי צו הלב והמצפון לא מאפשר לו להרשיע אותו. לפיכך נקבע כי הנאשם זכאי מחמת הספק מהעבירה שיוחסה לו.

עו"ד יוגב אסייג עוסק/ת ב- פלילי
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
אשם או זכאי: יש גם אפשרויות אחרות
צילום: נועה ברות לוצקי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ