אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> בעל שספג בעיטות ונאצות מאשתו ייאלץ לחזור לגור איתה

בעל שספג בעיטות ונאצות מאשתו ייאלץ לחזור לגור איתה

מאת: עו"ד אסף לאור | תאריך פרסום : 28/05/2023 16:18:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: freestocks, Unsplash

האישה כתבה לבעל בין היתר "ממך יצאו ילדים רשעים" ו-"חבל שאמא שלך נולדה תראה איזה שרצים יצאו ממנה". למרות זאת, בית הדין הרבני דחה את תביעת הגירושין שהגיש והציע שלום בית

בית הדין הרבני באשדוד דחה לאחרונה תביעת גירושין שהגיש אדם נגד אשתו וקיבל את תביעת האישה לשלום בית. הצדדים נשואים כארבע שנים אך מתוכן גרו יחד כ-9 חודשים בלבד. הדיינים התרשמו שמוקד המחלוקת הוא מקום המגורים שכן הבעל חושש לגור בדרום בגלל המצב הביטחוני. הם קבעו שאין כרגע עילה לגירושין אך אם האישה תפר את המתווה שקבעו לשלום בית ניתן יהיה לכפות עליה את הגט.

בני הזוג נשואים כארבע שנים. אין להם ילדים משותפים.

ההליכים בסוף שנת 2020 כשהאישה הגישה תביעה לשלום בית. בכתב התביעה היא ציינה שהיחסים בין הצדדים התדרדרו עקב רצונו של האיש לקנות בהנחה את דירת עמיגור שבה גרה אימו. האישה הוסיפה שכעת עניין הקנייה ירד מהפרק והיא מבקשת מבית הדין שיסייע לצדדים לחזור לשלום בית.

האיש טען כי מתחילת הנישואין היו מחלוקות בין הצדדים, בין היתר, בעניין אורח חיים דתי שהאישה ניסתה לכפות עליו וגם בעניין המגורים בדירה בעיר דרומית. לדבריו, הצדדים גרו בדירה עם ממ"ד מרוחק כשזמן ההתראה עד הכניסה לממ"ד הוא 15 שניות בלבד. האיש ציין שסבל מחרדות עקב כך שכן הוא בעל עודף משקל ובמצבו אינו יכול לעמוד בזמנים אלה.

עוד לדבריו, האישה תקפה אותו כי אמר לה שהוא רוצה שהיא תהיה עוגן בחייו והיא הבינה משום מה שכוונתו שתטבע כמו עוגן של אוניה, ומתוך כעס בעטה בו במפתח הלב.

הוא הוסיף שהאישה מנעה ממנו יחסי אישות במשך חודשים ושהיא מסרבת להביא ילדים. הוא הציג הודעות שבהן כתבה לו האישה "ממך יצאו ילדים רשעים אז למה לסבול" וכן "חבל שאמא שלך נולדה תראה איזה שרצים יצאו ממנה".

בנסיבות אלה דרש האיש להתגרש מהאישה לאלתר.

היאחזות ילדותית

הדיינים הרב עידו שחר, הרב שמואל צבי פריד והרב אלימלך וסרמן כתבו כי הסיבה לקלקול המוקדם כל כך בחיי הנישואין לא ברורה לגמרי, אך ניכר שמדובר בעיקר על מחלוקת בעניין מקום המגורים.

הם ציינו שבמצב שנוצר, שהאישה מסרבת להתגרש, ומציאת בני זוג אחרים לצורך הקמת משפחה אינה פשוטה עבור שני הצדדים, אין לשלול את האפשרות שהאיש יסכים לתת הזדמנות נוספת לנישואין, כפי שהציע כמה פעמים במשך ההליכים.

הדיינים הבהירו כי על אף תיאורי הבעל, האישה אינה עונה על ההגדרה של אישה רעה שמצווה לגרשה. אין כאן גם טענת מאיסות של האיש או של האישה. אלא מצד האיש רצון לסיים את הנישואין שהוא לא רואה להם תוחלת ומצד האישה היאחזות ילדותית בנישואין שכבר לא קיימים זמן רב.

מבחינה הלכתית כתבו הדיינים שדינם של הצדדים כדין איש ואשה שחלוקים בענין מקום המגורים. מכיוון שהצדדים ספרדים הולכים אחרי הוראותיו של מרן השולחן ערוף שפסק שיד האיש על העליונה, ועל האשה ללכת אחריו למקום השווה למקום מגוריהם האחרון.

הדיינים הבהירו שאם האשה תסרב לעבור לגור עם האיש בעיר אחרת בית הדין יראה בה מורדת ויכפה עליה את קבלת הגט. 

עוד הדגישו הדיינים כי בהיעדר עילה בעל שאינו חפץ באשתו אינו יכול לתבוע שבית הדין יחייבה לקבל ממנו גט. אך בעל שמציע שלום בית בתנאים סבירים, ומסורב על ידי האשה יכול לתבוע גירושין. 

בנסיבות אלה הדיינים הציעו לצדדים מתווה לשלום בית תוך שהבהיר שלא תהיה לאישה הזדמנות נוספת. 

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין
עו"ד אסף לאור עוסק/ת ב- דיני משפחה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ