להחלטה בעניין פרמינגר נ' חברת סלקום ישראל בע"מ
בית משפט המחוזי מרכז אישר הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד סלקום, בטענה ששלחה ללקוחותיה הודעות על מיצוי חבילות הגלישה שרכשו, לפני מיצויין בפועל. על פי ההסדר, סלקום תפעל לתיקון המחדל ותזכה את הלקוחות שנפגעו בהטבות.
בבקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד סלקום, שהוגשה באמצעות עוה"ד צביקה שטוירמן נטען כי היא הטעתה את לקוחותיה כאשר שלחה מסרונים בדבר מיצוי חבילת הגלישה טרם הזמן.
המבקש, לקוח סלקום, טען, כי במקרה שלו, הודעת המיצוי נשלחה לו לאחר שמיצה רק 77% מהחבילה, ומשכך, הוטעה ולא השתמש יותר בשירותי הגלישה, מה שגרם לו נזק של אובדן הנאה.
לטענת סלקום, במקרה של המבקש, הטעות נבעה מכך שרכש שתי חבילות גלישה נפרדות, וההודעה שנשלחה התייחסה רק לאחת מהן. במישור הכללי, נטען, כי ללקוחות יש אפשרות לברר בכל רגע נתון מהו היקף השימוש בחבילות הגלישה, וכי שליחת המסרונים ניתנה 'לפנים משורת הדין'- כשירות בלבד, שכן באותה תקופה לא הייתה מחויבת לעשות כן.
הצדדים הגיעו להסדר פשרה וביקשו מביהמ"ש לאשרו.
בהסדר, התחייבה סלקום לאחד את כל חבילות הגלישה הנפרדות והמצטברות שרכשו חברי הקבוצה לכדי חבילת גלישה אחת, כך שאף אם הלקוח מחזיק במספר חבילות גלישה, סלקום תשלח לו הודעת מיצוי אחת בלבד.
עוד הוסכם, כי יחול על הלקוחות אשר החזיקו בשתי חבילות גלישה (Wap, Data או גלישה משולבת) נפרדות ומצטברות, ואשר קיבלו במהלך התקופה הרלוונטית לפחות הודעת מיצוי אחת, וחדלו לגלוש מיד לאחריה, או בסמוך לכך, כשלטענת סלקום מדובר ב 3,240 לקוחות.
בנוסף, סלקום התחייבה לאפשר לאותם לקוחות לבחור הטבה אחת למשך חודש ימים, מבין רשימת הטבות, כגון חבילת גלישה, הטבת "ווליום" הטבת "פקס למייל", הטבת "נוויגטור" והטבת "המתנה נעימה", ובנוסף הוסכם, כי חברי הקבוצה שכבר אינם לקוחות סלקום לא יזכו להטבות, ובמקום זאת, תתרום סלקום עבור כל חבר קבוצה כזה 10 שקלים לעמותת 'שמחה לילד'.
השופטת אסתר שטמר קיבלה את הסדר הפשרה, והורתה לסלקום לפרסם בתוך 10 ימים הודעה בדבר ההסדר המוצע בשני עיתונים יומיים בעלי תפוצה רחבה, לפי בחירתה.
להחלטה בעניין פרמינגר נ' חברת סלקום ישראל בע"מ
למדור: דיני צרכנות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.