אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פס"ד בנושא סמכות ביהמ"ש למשפחה בין בני זוג שאינם נשואים ואינם ידבצ

פס"ד בנושא סמכות ביהמ"ש למשפחה בין בני זוג שאינם נשואים ואינם ידבצ

תאריך פרסום : 01/07/2024 | גרסת הדפסה

עמ"ש
בית המשפט המחוזי תל אביב -יפו
36624-10-23,18715-12-23
28/06/2024
בפני ההרכב:
1. השופטת עינת רביד - אב"ד
2. השופט נפתלי שילה
3. השופט גלעד הס


- נגד -
המערער:
י׳ ס׳
עו"ד איילת בן מגור כהן
עו"ד ארתור שני
המשיב:
נ׳ פ׳ ב׳
עו"ד ליאן קהת
עו"ד גילור נחום
פסק דין
 

 

השופט נפתלי שילה:

 

לפנינו שני ערעורים על פסק דינו של בית המשפט לענייני משפחה מיום 10.7.23 (כב' השופטת ענת הלר-כריש בתלה"מ 49284-10-21) שקבע שהצדדים לא היו ידועים בציבור ואולם לאור השקעתו של המערער בעמ"ש 36624-10-23 בדירה הרשומה ע"ש המשיב בעמ"ש זה, ניתן פס"ד הצהרתי לפיו המערער הוא הבעלים של רבע מהזכויות בדירה.

 

א.תמצית פסק הדין של בית המשפט קמא

 

1.המערער בעמ"ש 36624-10-23 (להלן: י') הוא אזרח ותושב ישראל והמשיב בעמ"ש הנ"ל (להלן: פ') הוא אזרח ותושב צרפת. שני הצדדים הם עורכי דין וכל אחד מנהל את חייו במדינה בה הוא מתגורר.

 

2.משנת 2009 ועד לחודש אפריל 2021 ניהלו הצדדים קשר שאופיו היה שנוי במחלוקת ביניהם.

 

3.ביום 25.11.09 חתם פ' על הסכם לרכישת דירה בתל אביב והדירה נרשמה על שמו בלבד (להלן: הדירה). עם קבלת החזקה בדירה עבר י' להתגורר בה והוא מתגורר בה עד היום. הדירה נרכשה בסך של 1.5 מיליון ₪ ומתוך סכום זה, סך של כחצי מיליון ₪ שולם ע"י פ' ממקורותיו והיתרה שולמה באמצעות הלוואת משכנתא שפ' נטל (להלן: המשכנתא). י' טען שהוא לבדו שילם את תשלומי המשכנתא ופ' טען שהוא שילם את תשלומי המשכנתא וי' שילם לו דמי שכירות בגין מגוריו בדירה.

 

4.י' הגיש כנגד פ' תביעה שבמסגרתה עתר להצהרה לפיה הצדדים חיו כידועים בציבור וי' הוא שותף בבעלות על הדירה בהתאם להשקעתו "ולכל הפחות לשני שלישים מהדירה". י' גם עתר לפסק דין הצהרתי לפיו הוא זכאי למחצית הרכוש של פ' שנצבר בחיים המשותפים וזאת "מכוח כללי השיתוף הזוגי". פ' טען שהצדדים כלל לא היו ידועים בציבור ולא היה ביניהם כל שיתוף. לטענתו, הקשר שלהם התמצה בבילויים ובטיולים ויש לדחות את התביעה.

 

5.על פי הפסיקה, יש לנקוט משנה זהירות בטרם הכרזה על בני זוג כידועים בציבור. טענת פ' שכל אחד מהם קיים במקביל קשרים עם גברים אחרים לא הוכחה. בשנת 2017 הצדדים פנו לסוכנות פונדקאות במטרה להביא יחד ילד לעולם. אולם, מדובר רק במחשבה שלא השתכללה למעשה כלשהו ומדובר בבירור ראשוני בלבד.

 

6.הצדדים מעולם לא ניהלו חשבון בנק משותף, אף אחד לא היה מורשה לפעול בחשבון הבנק של משנהו ולא היה למי מהם כרטיס אשראי לחיוב חשבונות של משנהו. כל אחד ניהל את חשבון הבנק שלו בנפרד ומימן את חיי היום יום שלו בעצמו וממקורותיו. אמנם הצדדים נפגשו מעת לעת ונסעו לחופשות משותפות ואולם כל אחד מהם שמר על מרכז חייו במדינה אחרת. בשנים 2013-2017 הצדדים שהו יחדיו באותה מדינה כ – 57 ימים בממוצע דהיינו - 15% מהזמן שחולק למספר ביקורים, חלקם בישראל וחלקם בצרפת. לכן, לא ניתן להגדיר אותם כידועים בציבור מאחר שלא היו להם מגורים משותפים ולא משק בית משותף. רוב רובו של הזמן הם שהו בנפרד זה מזה. בנוסף, הוכח שפ' שקל לעבור להתגורר בק' והוא אף רכש שם דירה וניגש למבחני לשכת עורכי הדין שם ולא הוכח שי' תכנן להגר לק' על מנת לגור ביחד עם פ'.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.

 



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ