אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> תביעה לביטול הסכם העברת זכויות ללא תמורה במקרקעין, מאת הסב המנוח אל נכדו ותביעת הנכד לפינוי אחותו מהמקרקעין מושא ההליכים

תביעה לביטול הסכם העברת זכויות ללא תמורה במקרקעין, מאת הסב המנוח אל נכדו ותביעת הנכד לפינוי אחותו מהמקרקעין מושא ההליכים

תאריך פרסום : 29/08/2024 | גרסת הדפסה

תמ"ש
בית משפט לעניני משפחה חיפה
14667-01-21,54525-03-22
28/07/2024
בפני השופטת:
הילה גורביץ עובדיה

- נגד -
תובעים:
1. ב.מ. ת"ז --------- (תובעת בתמ"ש 54525-03-22 ונתבעת בתמ"ש 14667-01-21)
2. ח.ד. ת"ז ---------
3. ז.ח. ת"ז ---------
4. פ.ח. ת"ז ---------

עו"ד זכי כמאל
נתבע בתמ"ש 54525-03-22 ותובע בתמ"ש 14667-01-21:
א.מ. ת"ז ---------
עו"ד אייל מגן
פסק דין

 

 

תביעה לביטול הסכם העברת זכויות ללא תמורה במקרקעין, מאת הסב המנוח אל נכדו, ותביעת הנכד לפינוי אחותו מהמקרקעין מושא ההליכים.

 

הצדדים וטענותיהם:

 

1.תובעות 1-3 בהליך 54525-03-22 והנתבע בהליך הנ"ל, שהוא התובע בהליך 14667-01-21, אחים (להלן "האחים" או "התובעות" או "התובעת" לפי העניין, ו"הנתבע"), ארבע מתוך חמשת ילדיהם של גב' פ.מ. - תובעת 4 ושל המנוח מ.מ. ז"ל, אשר הלך לעולמו ביום xx/xx/2020 (להלן: "האב המנוח").

 

לצדדים אח נוסף מר ס.מ..

 

2.המקרקעין מושא ההליך הם בניין, בן 2 קומות הכולל בקומת הקרקע דירה וחנות ובקומה העליונה דירה, המצויים ב--- והידועים כחלק מגוש -- חלקה -- (להלן: "המקרקעין"),

 

הדירה בקומת הקרקע זו למעשה דירת הנישואין של הורי האחים שנשאו בשנת 1976. בדירה זו נולדו האחים והם חיו עם משפחתם וכיום מתגוררות בדירה בקומת הקרקע תובעות 1 ו-4. בדירה בקומה העליונה מתגורר הנתבע עם משפחתו.

אין מחלוקת בין הצדדים כי הזכויות במקרקעין נרשמו על שם הסב המנוח ביום xx/xx/1980 ותובעת 4 מתגוררת בדירה בקומת הקרקע ממועד נישואיה לאב המנוח, בשנת 1976. ראו עדות תובעת 4 עמוד 2 שורות 15-17.

 

3.ביום 17/05/2018 הועברו הזכויות במקרקעין מכוח הסכם העברה ללא תמורה מיום xx/xx/2006. על פי ההסכם הועברו זכויות במקרקעין שהיו בבעלות אבי האב המנוח, סבם של האחים, המנוח א.ח.מ. ז"ל אשר נשא בחייו ת"ז מספר --------- (להלן: "הסב המנוח") אל הנתבע (להלן: "הסכם העברה ללא תמורה" או "עסקת המתנה").

 

4.התובעות עתרו לביטול הסכם העברה ללא תמורה.

עוד עתרו התובעות כי לאחר ביטול הסכם העברה ללא תמורה הנ"ל, ירשמו הזכויות על פי צווי קיום צוואה שניתנו אחר עיזבון הסב המנוח ואשתו ז"ל (סבתן של הצדדים), כך שהזכויות ירשמו על שם עזבון האב המנוח ויחולקו על פי צוואתו (הוגש צו קיום לצוואת הסבתא שניתן ביום xx/xx/1973, לא הוגש צו קיום לצוואת הסב המנוח). נטען כי האב המנוח הנחיל בצוואתו מיום xx/xx/2018, לתובעות 1-3 את הזכויות בדירה בקומת הקרקע ולנתבע את הזכויות בחנות, בדירה העליונה ובגג.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ