אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> מוזס ואח' נ' ניסים ואח'

מוזס ואח' נ' ניסים ואח'

תאריך פרסום : 28/08/2024 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום הרצלייה
47326-06-21
22/08/2024
בפני השופטת:
הדסה אסיף

- נגד -
התובעים/הנתבעים שכנגד:
1. שאול מוזס
2. ארז אשרף

עו"ד רועי שעיה
הנתבע/התובע שכנגד:
שמואל ניסים
עו"ד יוסף פאלוך
פסק דין
 
  1. בפני תביעה ותביעה שכנגד שהוגשו שתיהן בעילה של לשון הרע.

     

  2. התביעה הוגשה במקור על ידי חמישה תובעים, אולם לאחר שהוגשה חזרו בהם שלושה מהתובעים וביקשו למחוק את התביעה שהגישו. לפיכך, נותרו כתובעים רק שניים מהתובעים המקוריים. לאחר שהוגשה התביעה הגיש הנתבע כתב הגנה ותביעה שכנגד.

     

  3. הן התובעים והן הנתבע הם תושבי שכונת יד התשעה בהרצליה, והם נבחרו בשנת 2016 להיות חברים בוועד השכונה. שכונת יד התשעה היא שכונה ותיקה, ומזה שנים שנעשים מאמצים לקדם בה פרויקט של התחדשות עירונית בדרך של "פינוי בינוי". במגעים לקידומו של פרויקט כזה מעורבים גורמים רבים: העיריה, התושבים, וגם יזמים שונים. כפי שעולה מכתבי הטענות ונספחיהם, על הרקע הזה היו בין הצדדים חילוקי דעות, ואלה באו לידי ביטוי בין היתר בפרסומים שונים, כולל באינטרנט.

     

  4. לטענת התובעים, בפרסומיו של הנתבע נכללו התבטאויות שאותן כתב הנתבע במטרה להשמיץ אותם ולהכפיש את שמם בעיני תושבי השכונה, וזאת על מנת להביא להדחתם ולשכנע את תושבי השכונה להעדיף התקשרות דווקא עם החברה הקבלנית שהנתבע קשור אליה.

     

  5. בכתב התביעה מפרטים התובעים 14 פרסומים שלטענתם פרסם הנתבע ואשר יש בהם, לטענתם, משום לשון הרע כלפיהם. לטענתם, בפרסומים אלה טוען הנתבע שהם, חברי הועד, ביקשו מחברת דימרי, אחת החברות שנתנה הצעות לפרוייקט, לקבל 100 דירות (נספח ד7 לתביעה), ו/או לשלם 200,000 ₪ (נספחים ד6, ד14 לתביעה). לטענת התובעים, בפרסומים האלה הכפיש אותם הנתבע כשרמז בהם שהם משלשלים לכיסם את ההטבות האלה, כולן או חלקן.

     

  6. עוד טענו התובעים כי בפרסומיו מכנה הנתבע אותם ואת יתר חברי הוועד "חותמת גומי", "אויב", "חברים עבריינים", "וועד מפוקפק", "וועד חרא", לצד פרסום שמם ושמות כל חברי הועד ומספרי הטלפון וכתובות הדוא"ל שלהם. לטענתם, הנתבע גם מתייחס בחלק מפרסומיו לחזותם של התובעים כשומרי מצוות ומייחס להם התחזות, כשהוא כותב, בין היתר: "גם תגיד לרב נקי שאני מבקש שיעשה להם שיעור בלקחת חזות של מישהו, עאלק דתיים, שיורידו את הכיפה" (נספח ד13 לתביעה).

     

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ