לפסק הדין בעניין שורק נ' פלאפון תקשורת בע"מ
לקוח פלאפון טען כי לא הצליח להשתמש בסלולארי שלו מאחר ולא הייתה קליטה במרבית חלקי ביתו. בית המשפט קבע: העסקה תבוטל.
לקוח פלאפון ששדרג את הנייד, טען כי כשלושה חודשים לאחר השדרוג, החלו בעיות קליטה בביתו, כך שלא יכול היה לנהל שיחות במרבית חלקי הבית, ובנוסף לעיתים שיחות שהופנו אליו הועברו אוטומטית למשיבון. לטענתו, כשפנה לפלאפון, נאמר לו כי כרגע אין אפשרות לפתור את הבעיה. לפיכך הגיש הלקוח תביעה כנגד פלאפון.
פלאפון טענה מנגד, כי מבדיקות שערכה עלה, כי הקליטה באזור ביתו של הלקוח תקינה. למרות זאת לטענתה, הציעה ללקוח מספר פתרונות, ביניהם שימוש באזניית בלוטוס והתקנת אנטנה על החלון, אולם הוא סירב. עוד טענה, כי מעולם לא התחייבה לספק קליטה מושלמת בכל אזור וכי לאור צריכת זמן האוויר של הלקוח, נראה כי הוא עושה במכשיר שימוש סביר.
פלאפון מחויבת לספק שירות נאות
השופטת נילי פלד מבית המשפט לתביעות קטנות בחדרה קיבלה את התביעה לאחר שקבעה, כי מאחר ופלאפון סירבה להצעת בית המשפט לבצע בדיקת קליטה בביתו של הלקוח, הרי שמקובלת עליה גרסת הלקוח. נקבע, כי הלקוח לא יכול היה להשתמש במכשירו הנייד שימוש סביר בביתו, וכי יש בכך משום הפרת התחייבותה של פלאפון לספק שירות נאות.
"הנני סבורה כי לקוח של הנתבעת רשאי לצפות ממנה לשירות שיאפשר לו להשתמש באופן סביר ובלתי מופרע בביתו", כתבה השופטת, והורתה על ביטול העסקה.
לפיכך נקבע, כי הלקוח ואשתו ישיבו לפלאפון את מכשיריהם ללא קנסות יציאה. יחד עם זאת נקבע, כי לא הוכח נזק כספי ולכן אין לחייב את פלאפון בפיצוי נוסף.
לפסק הדין בעניין שורק נ' פלאפון תקשורת בע"מ
למדור: צרכנות ותיירות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.