לבקשה לאישור תובענה ייצוגית בעניין אבידור ואח' נ' 013 נטוויז'ן בע"מ ואח'
קבוצת מנויי האינטרנט של 013 נטוויז'ן ו 012 סמייל הגישו בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד שתי הספקיות, בטענה כי מנהגן להציע מחירים שונים לאותו סוג לקוחות באותה תקופה, מהווה אפלייה אסורה בין צרכנים.
בבקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה באמצעות משרד עוה"ד הורוביץ, אבן, אוזן ושות', טענו שלושה מנויי האינטרנט של 013 נטוויז'ן (טרם התמזגותה עם סלקום) ושלושה מנויי האינטרנט של 012 סמייל, כי שתי ספקיות האינטרנט הגדולות הפרו את הוראות הרשיון שניתן להן בהתאם לחוק התקשורת, כשהפלו בין לקוחות והציעו להם מחירים שונים עבור אותו שירות בדיוק, למרות שאין בין הלקוחות כל הבדל או הבחנה מהותית.
בבקשה נטען, כי שתי החברות, המחויבות ע"פ חוק לנהוג בשוויון כלפי אותו סוג לקוחות, הציעו במועדים סמוכים, ולעיתים באותו היום ממש, מחירים שונים עבור אותו שירות בדיוק, כשהפערים במחירים הגיעו אף למאות אחוזים. בעקבות זאת, כך טענו, גרמו להם לנזק בסכום ההפרש בין המחיר שהוצע להם, לבין המחיר הנמוך ביותר שהיו זכאים כי יוצע להם, והוצע בפועל ללקוחות אחרים, שבינם לבין המבקשים אין כל הבדל או הבחנה מהותית.
המבקשים טענו, כי בשיחות שערכו עם נציגי המשיבות במטרה לשדרג את מהירות הגלישה שלהם, הציעו להם הנציגים מחיר מסוים עבור השירות, ולאחר מכן, כששמעו שלאחרים הוצע מחיר זול יותר, התקשרו שוב, ובסופו של דבר רובם קיבלו מחיר מוזל, לעיתים בעשרות שקלים, מזה שהוסכם עליו בהתחלה. לטענתם, בהתאם לתנאי הרשיון של החברות, הן מחויבות להציע ללקוחותיהן את אותו מחיר נמוך שהן מציעות באותה תקופה ללקוחות אחרים, הנמנים על אותו 'סוג מנויים'.
המבקשים תמכו את הבקשה בתמלולי עשרות שיחות עם נציגי שתי החברות, ובכללן שיחות שערכו חוקרים פרטיים שנשכרו לשם תמיכה בבקשה, ורובן ככולן הוכיחו, לטענתם, את הנהלים הפסולים של שתי החברות, הנוהגות במדיניות שיטתית של הפרת חובת השוויון תוך נקיטת אפליה פסולה כלפי לקוחותיהן ללא כל הצדקה או שוני רלוונטי ביניהם.לטענתם, ישנן ספקיות אחרות, אשר נוהגות כדין ומפרסמות מחירים אחידים ללקוחותיהן, דוגמת הוט-נט שירותי אינטרנט וחברת אקספון תקשורת בע"מ.
לפיכך טענו, כי 013 נטוויז'ן ו 012 סמייל הפרו חובה חקוקה, הפרו את החוזה עם הלקוחות, נהגו בחוסר תום לב במשא ומתן, התרשלו והתעשרו שלא במשפט.
המבקשים טענו, כי בשלב לא ניתן לאמוד את סכום התביעה, שכן אינם יודעים מהו המחיר הנמוך ביותר שהוצע ללקוחות, והגדירו את הקבוצה ככל המנויים או מי שהיו מנויים של החברות בשבע השנים האחרונות, שבהסכם עמם נקבע סכום תשלום גבוה יותר מזה שהוצע באותו מועד לפונים אחרים מאותו סוג.
הסעדים שהתבקשו הם בין היתר, צווים שימנעו מהחברות לנהוג באפלייה בעתיד ויחייבו אותן להציע ללקוחות מחירים אחידים ופיצוי כספי כאמור.
לבקשה לאישור תובענה ייצוגית בעניין אבידור ואח' נ' 013 נטוויז'ן בע"מ ואח'
למדור: דיני צרכנות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.