אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> התיק נסגר- האם יוכל אב לעיין בחומר חקירת התלונה כי פגע מינית בבתו?

התיק נסגר- האם יוכל אב לעיין בחומר חקירת התלונה כי פגע מינית בבתו?

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 09/10/2012 17:28:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין פלוני נ' אלמונית

לאחר שנסגרו תיקים פליליים שנפתחו נגד אב, בגין תלונות שהגישה אם ילדיו, בטענה שנקט כלפיהם באלימות פיסית ומינית, הגיש נגדה האב תביעת דיבה, במסגרתה ביקש להעביר לידיו את חומר החקירה בתיקים, ובפרט, סרטון בו מספרת בתו בת השנתיים על הפגיעה המינית, כביכול. ביהמ"ש לענייני משפחה בנצרת נעתר לבקשה בחלקה.

אב, שטען כי נגרמו לו נזקים כתוצאה מתלונות שווא שהגישה נגדו אם ילדיו, בטענה כי הכה את בנו ופגע מינית בבתו בהיותה בת שנתיים בלבד, הגיש נגד האם תביעת לשון הרע ונגישה, בה ביקש פיצוי של 100,000 שקל. בתביעה, שהוגשה לאחר שהתיקים בעניינו נסגרו, טען בין היתר, כי האם גרמה לפגיעה בשמו הטוב בקרב הקהילה הדתית אליה הוא משתייך ובקרב גורמי הרווחה, אשר אמונים על קביעת המפגשים עם ילדיו.

במסגרת תביעתו העיקרית כאמור, הגיש האב בקשה לקבלת חומר החקירה בקשר לתלונות, ובפרט סרטון שמתעד שיחה בין האם לבת באשר לפגיעה המינית שנטען כי ביצע בה. לטענתו, הסרטון מהווה ראיה מרכזית להוכחת התביעה, שכן הוא מראה במפורש כי האם שמה דברים בפי הקטינה.

האם טענה, כי מדובר בחומר חקירה חסוי, ולחלופין, ביקשה שחשיפתו תותר רק לאחר הגשת הראיות. עוד טענה, כי חשיפת הסרטון תסכן את הקטינה, שכן האב אדם אלים.

השופט אסף זגורי קיבל את הבקשה בחלקה, כשאפשר לב"כ האב לצפות בסרטון פעם אחת. נפסק, כי במקרה זה יש לאזן בין זכותו החוקתית של האב לעיין בחומר החקירה מול זכות הקטינה לכבוד ולפרטיות.

נקבע, כי אין ספק שהסרטון מהווה ראיה רלוונטית ביותר לתביעה, שבהיעדרה נשמטת הקרקע תחתיה, ואין ספק שהגשת התביעה הינה בגדר אינטרס לגיטימי של האב, אשר חווה פגיעה קשה ביותר כשנטען שתקף מינית את בתו.

עוד נפסק, כי מאחר שהתקליטור הוא לא רק חומר חקירה, אלא מהווה חלק מהראיות שמצויות בידי האם, היה עליה לצרף אותו לכתב ההגנה מתוקף חובתה לגילוי מירבי של הראיות, ולעתור לאי-גילויו לצד שכנגד במידה והייתה מעוניינת להשאירו חסוי.

אלא שמול זכויות אלו של האב, כך נקבע, עומדת כאמור זכותה של הקטינה לפרטיות ולכבוד.

"בית המשפט עיין בסרטון ויצויין, כי מדובר בסרטון שאינו קל לצפיה... מדובר בסרטון שצילומו פוגע מאוד בכבודה של הקטינה ובזכותה לפרטיות...", כתב השופט, "...אין דומה חומר חקירה בכתב לסרט וידאו. אין דומות המילים למראה עיניים. סוג הנתונים ומידת החשיפה הגלומה במסירת התקליטור מחייבת מציאת פתרון יצירתי שיהיה בו להבטיח הגנה על פרטיות הקטינה אל מול שמירת יכולתו של התובע לברר התביעה".

לפיכך נפסק, כי על מנת לשמור על פרטיות הקטינה וכבודה ולמנוע פגיעה עתידית בה נוכח הסכסוך המתמשך בין ההורים, יורשו באי כוח הצדדים לצפות בסרטון באופן חד-פעמי ושלא בנוכחות ההורים, ובמסגרת זו אף לעיין בחומר החקירה הכתוב.

לפסק הדין בעניין פלוני נ' אלמונית

למדור: דיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ