אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> ואריג נתיבי אויר לברזיל תפצה בגין שרשרת תקלות קפקאית בטיסות

ואריג נתיבי אויר לברזיל תפצה בגין שרשרת תקלות קפקאית בטיסות

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 19/10/2008 09:18:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין רייזר יעקב נ' ואריג נתיבי אויר לברזיל VARIG S.A.

ביהמ"ש קבע, כי ואריג נתיבי אויר לברזיל תפצה 4 נוסעים בסך כולל של 8,000 ש"ח בגין עגמת הנפש שנגרמה להם, עקב תקלות בטיסות שאירעו במסגרת טיולם בדרום אמריקה. השופט רחמים כהן: " לוח הזמנים שפורט ושרשרת האירועים הקפקאית מצביעים על כך, שמדובר בלוח זמנים בלתי סביר ובאירועים לא סבירים".

שני זוגות רכשו בישראל טיסות פנים, שמבצעת ואריג נתיבי אויר בברזיל, כחלק מטיולם בדרום אמריקה בקיץ 2005.

הם הגישו תביעה על סך של 97,261 ש"ח לקבלת פיצוי בגין שרשרת תקלות שאירעה בטיסות שונות.

כך , למשל, נטען, כי כאשר הגיעו לנמל התעופה בסלבדור כדי לטוס לריו, הודיעו להם נציגי ואריג נתיבי אויר כי הטיסה מלאה. בלית ברירה, הסכימו התובעים להצעת ואריג לטוס בטיסה חלופית, בשעה 19:55. בשעה 19:20 התייצבו התובעים לטיסה החלופית, אולם אז הודיעו להם שהטיסה נדחתה ל-22:30. בשעה 22:00 הופיעה הודעה על צגי המחשב בנמל התעופה, לפיה הטיסה מבוטלת.

תקלה נוספת ארעה כאשר התייצבו הנוסעים בשדה התעופה סאו פאולו, על מנת לטוס ללונדון. נציגי ואריג הודיעו להם, כי הטיסה מתאחרת בשעה וחצי. בהמשך, משעלו התובעים למטוס התברר, כי קיימת תקלה טכנית. התובעים המתינו במטוס כארבע שעות, בזמן שהטכנאים ניסו לתקן את התקלה, ובסופו של דבר המריאו באיחור רב.

ואריג טענה מנגד, כי פעלה כמוביל סביר ואף מעבר לכך בעת שהסדירה לתובעים, בתיאום מוקדם עימם, טיסות חלופיות לישראל דרך סאו פאולו ולונדון וסידורי לינה על חשבונה.

כן טענה, כי היא רשאית לשנות את לוח טיסותיה ללא הודעה מוקדמת לרבות מחמת נסיבות בלתי צפויות ונסיבות שאינן בשליטתה ובאחריותה.

התנהגות חברת התעופה לא מקצועית

השופט רחמים כהן מבימ"ש השלום בת"א קבל את התביעה בחלקה. לדבריו: " לוח הזמנים שפורט ושרשרת האירועים הקפקאית מצביעים על כך, שמדובר בלוח זמנים בלתי סביר ובאירועים לא סבירים, המעידים על התנהגות לא מקצועית ולא מיומנת בהפעלת חברת התעופה".

נקבע, כי העיכובים נובעים מהתנהגות "רעה" של ואריג אשר נהגה בתובעים בדרך לא ראויה, תוך הפרת כללי התנהגות נאותים ומקובלים.

השופט קבע, כי אין ספק שנגרמה לתובעים עוגמת נפש רבה וכי הם זכאים לפיצוי בגינה.

באשר לגובה הפיצוי, נפסק כי פיצוי בסך 5,000$ לכל אחד מהתובעים אינו משקף נכונה את עוגמת הנפש שנגרמה להם, וכי סך של 2,000 ש"ח לכל אחד מהם, יהווה פיצוי ראוי והולם בנסיבות העניין.

לפיכך, חויבה ואריג לשלם לתובעים סך כולל של 8,000 ש"ח, דהיינו, 2,000 ש"ח לכל אחד מהם בגין עוגמת הנפש שנגרמה להם, וכן הוצאות משפט בסך 2,500 ש"ח ושכ"ט עו"ד בסך 5,000 ש"ח.

לפסק הדין בעניין רייזר יעקב נ' ואריג נתיבי אויר לברזיל VARIG S.A.

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ