לפסק הדין בעניין רוזנשיין יעקב נגד חב' בילאבונג מלונות שותפות מוגבלת
התובע טען כי נגרמה לו עגמת נפש עקב עיכוב בקבלת חדר במלון. ביהמ"ש דחה את התביעה, וקבע כי איחור של כשעה אינו מצדיק פיצוי.
התובע הזמין חדר ללילה אחד בסוף שבוע במלון מרידיאן בים המלח. בתחילת השבוע שקדם ליום ההזמנה, אף התקשר התובע ווידא את הזמנתו, אך כאשר הגיע למלון עם בת זוגו, נאמר לו כי לא קיימת כל הזמנה על שמו. התובע טען, כי נדרש להסביר פעם אחר פעם לפקיד הקבלה ולאחר מכן לסגן מנהל בית המלון את העובדות נשוא ההזמנה, ורק לאחר כשעה קיבל את חדרו. לטענתו, הדבר גרם לו ולבת זוגו עוגמת נפש רבה, ובנוסף נמנע מהם שימוש בחלק ממתקני המלון עקב השעה המאוחרת.
בית המלון טען, כי פרק הזמן שבו נדרש התובע להמתין היה קצר בהרבה מזה שנטען על ידו במסגרת כתב התביעה, וכי מדובר היה בטעות טכנית שתוקנה לאלתר ולתובע לא נגרמו עקב כך נזקים כלשהם. עוד נטען, כי עקב הטעות שודרג חדרו של התובע לקומת העסקים ונשלחה לחדרו סלסלת פירות, ובנוסף ניתנה לתובע ובת זוגו האפשרות לעשות שימוש בבריכות המלון ללא תשלום, למרות שמדובר במתקנים שהכניסה אליהם הינה בתשלום.
טעויות קורות
השופטת הלית סילש מבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון דחתה את התביעה, וקבעה כי המרחק בין טענותיו של התובע לבין הנזק הממשי הינו רב.
"לכל היותר, נדרש התובע לעד כשעה עד שקיבל את החדר, וככל הנראה מדובר היה בפרק זמן קצר יותר. טעויות קורות בכל מקום. לא מצאתי כי טעות זו מהווה, כטענת התובע, רשלנות רבתי" כתבה השופטת.
נקבע, כי בנסיבות המקרה, די בפיצוי שהעניק המלון לתובע, ואין מקום לפסיקת פיצוי נוסף. למרות דחיית התביעה, לא חויב התובע לשלם למלון הוצאות משפט.
לפסק הדין בעניין רוזנשיין יעקב נגד חב' בילאבונג מלונות שותפות מוגבלת
למדור: צרכנות ותיירות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.