לפסק הדין בעניין חביב נ' סוכות נחלים בע"מ
אדם שרכש בערב סוכות סוכה של 'סוכות נחלים', טען כי לא הצליח להרכיב את הסוכה בביתו מאחר וחלק מהחלקים לא התאימו וחלקים נוספים היו חסרים. סוכות נחלים טענה כי אילו היה האיש רוכש את הסוכה מבעוד מועד, ניתן היה לפתור את הבעיה. בית המשפט לא קיבל טיעון זה.
התובע טען, כי בבוקר ערבו של חג הסוכות הגיע לסניף הום סנטר, ורכש סוכת מהדרין מברזל של 'סוכות נחלים', תמורת 2,500 שקלים, כאשר הסוכה נרכשה מצוות של סוכות נחלים, ואילו התשלום בוצע בקופת הום סנטר. לטענתו, למרות שווידא כי ערכת ההרכבה שקיבל מתאימה להזמנה, כאשר הגיע לביתו וניסה להרכיב את הסוכה, הדבר לא צלח, וכעבור מספר שעות של ניסיונות, התברר כי חסרים מספר חלקים להשלמת הסוכה ומאידך סופקו חלקים שאינם שייכים לסוג הסוכה שנרכשה. התובע טען, כי רק בחול המועד הצליח לצור קשר עם סוכות נחלים, ואז נשלחו אליו אנשי צוות, אשר נאלצו לנסוע הלוך ושוב כמה פעמים לאחר שהתברר כי לא הביאו את כל החלקים וכי הבד אינו מתאים. בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקוה נגד סוכות נחלים והום סנטר, טען האיש כי כבר בערב החג נגרם לו נזק משמעותי, שכן נאלץ להודיע לאורחיו בבושת פנים, על ביטול ההזמנה לסוכה, ודרש פיצוי בגין הנזקים שנגרמו לו עקב כך.
חברת סוכות נחלים טענה, כי היא מספקת מזה שנים רבות מוצר מעולה ושירות איכותי וכי תלונתו של התובע בעניין השירות היא נדירה ביותר. לטענת החברה, יש להטיל את האשמה לאירוע על התובע, שכן הוא רכש את הסוכה בערב החג, ולו היה עושה זאת מבעוד מועד, ניתן היה לפתור את כל הבעיות והתקלות שנתגלו.
הום סנטר טענה, כי היא אינה אחראית לנזקיו של התובע שכן אין לה כל קשר למכירת הסוכות, מלבד העובדה כי היא מתירה לסוכות נחלים למכור במקום ומספקת שירותי קופה.
צרכן לא אמור לצפות מוצר פגום
השופטת עינת רון קיבלה את התביעה באופן חלקי ורק כנגד סוכות נחלים.
נקבע, כי אין ספק שהמוצר שנמכר לתובע היה פגום, ולכן הוא זכאי לפיצוי. השופטת דחתה את טענת 'סוכות נחלים' כי התובע 'אשם' בכך שרכש את הסוכה בערב החג ולא לפני כן.
"צרכן הרוכש מוצר כלשהו צריך לצפות, כי מדובר במוצר תקין. תקנת השוק אינה סובלת את המצב לו טוען נציג הנתבעת 1, לפיו יש לצפות ככלל ומראש, כי במוצר נופלת תקלה ועל כן יש לרכוש אותו זמן ניכר מראש, על-מנת לתקן את התקלה" כתבה השופטת.
לפיכך נקבע, כי התובע זכאי לפיצוי כולל של 4,500 שקלים מחברת סוכות נחלים בגין מכירת מוצר פגום ובגין העובדה שנאלץ לבטל את זמנת אורחיו לערב החג. התביעה נגד הום סנטר נדחתה כאמור.
לפסק הדין בעניין חביב נ' סוכות נחלים בע"מ
למדור: דיני צרכנות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.