לפסק הדין בעניין אייל נ' 013 נטוויז'ן בע"מ
לקוחה של חברת 013 נטויז'ן, גילתה כי חויבה בסכומים גבוהים מכפי שסוכם עימה. בית המשפט קבע, כי לא נעשה די כדי לברר את טענות הלקוחה ולתקן את הטעות, וחייב את החברה בפיצויים.
אישה שהייתה מנויה של חברת 013 נטוויז'ן משנת 2000, גילתה לטענתה בסוף שנת 2006, כי חויבה בסכום גבוה משהוסכם עליו. לטענתה, במקום 12 שקלים עבור חבילת גלישה של שמונה שעות, היא חוייבה ב-31 שקלים, ובהמשך בסכום גבוה יותר, ובסך הכול חוייבה ב 414 שקלים מעבר למוסכם.
בתביעה שהגישה לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות, דרשה הלקוחה פיצוי של 11,699.70 שקלים, הכוללים, בין היתר, את החזר החיוב, הוצאות והפסדים בשל הצורך לשנות את כתובת הדוא"ל על כרטיסי הביקור שלה, אובדן חומר בדוא"ל, ופיצוי של 7,500 שקלים בגין הפרת החוזה ונזקים שנגרמו לה בעקבות סיום ההתקשרות.
נטוויז'ן הכחישה את כל הטענות, וטענה מנגד, כי התובעת זוכתה בעבר בסכום של 216 שקלים ומעבר לכך לא נגבו סכומים ביתר.
החברה לא עשתה די כדי לתקן את הטעות
השופט ערן נווה קיבל את התביעה וקבע, כי התובעת הוכיחה שאכן נגבו ממנה ביתר 414 שקלים וכי היא פעלה על מנת ליידע את החברה בדבר החיוב, אך זו מצידה לא עשתה די על מנת לברר את הטענות ולתקן את הטעות. עם זאת נקבע, כי הסכומים שנתבעו הם "בלתי סבירים" ואין מקום לפסוק פיצוי לא פרופורציונאלי.
לפיכך, נפסק כי 013 נטוויז'ן תשלם לתובעת את הסכום ששולם ביתר בתוספת הצמדה וריבית משנת 2006 וכן 1,500 שקלים בגין עוגמת הנפש וההוצאות שנגרמו לה.
לפסק הדין בעניין אייל נ' 013 נטוויז'ן בע"מ
למדור: צרכנות ותיירות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.