אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> ניצחון לצרכנים: "מעדני יחיעם" תגדיל את האריזות ב-20%

ניצחון לצרכנים: "מעדני יחיעם" תגדיל את האריזות ב-20%

מאת: עו"ד ניצה כהן | תאריך פרסום : 09/05/2017 11:10:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה חיצונית: Maryna Riazansk, www/123rtf.com

בימ"ש אישר באחרונה הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד "מעדני יחיעם" בקשר למוצרי הפסטרמה המשווקים על ידה, שכפי הנטען הכילו אחוזי שומן גבוהים יותר מהמצוין על האריזה. ההסדר אמור להבטיח שהחברה תקפיד מעתה על סימון אמת.

בתביעה ייצוגית שהוגשה בבימ"ש המחוזי בחיפה לפני כשנתיים, נטען כי "מעדני יחיעם" הטעתה את ציבור הצרכנים כאשר ציינה על מוצרי הפסטרמה המשווקים על ידה שהם מכילים אחוזי שומן וקלוריות בשיעור נמוך יותר מאשר בפועל.

כן נטען כי הכיתוב "דל שומן" שהוטבע על המוצרים הוא מטעה ומנוגד לתקן החוקי הקובע את אחוזי השומן במוצרים דלי שומן.

"מעדני יחיעם" הכחישה את הנטען כנגדה וטענה כי המוצרים המדוברים הם מוצרים מן החי אשר מטבעם אינם הומוגניים ועל כן בדיקות ספורדיות שלהם אינן מעידות על חריגה מהתקן.

החברה הוסיפה כי המוצרים המדוברים דלי שומן כמסומן על אריזתם כיון שהם מיוצרים מחומרי גלם ועל פי מתכון בעלי אחוזי שומן נמוכים, וכי גם אם קיימת סטייה מן התקן הרי שמדובר בסטייה שאינה עולה על הסטייה המותרת לפי תקנות בריאות הציבור.

הצדדים הופנו על ידי השופטת  בטינה טאובר להליך גישור בפני השופט בדימוס ד"ר עמירם בנימיני אשר במסגרתו גובש הסדר הפשרה.

לפי ההסדר מעדני יחיעם התחייבה להשתמש בכיתוב "דל שומן" אך ורק לגבי מוצרים בעלי שיעור שומן נמוך מ-2% ולסמן את אחוז השומן המדויק עם אפשרות לסטייה קלה שלא תעלה על 20%.

בנוסף התחייבה החברה לערוך בדיקות תקופתיות ולנקוט באמצעי בקרה נוספים כדי להבטיח שהסימון יבוצע בהתאם להוראות החוק והתקן המחייב.

יתרה מזאת, החברה התחייבה לפצות את הצרכנים בסך 685,000 שקל באמצעות הוספת 20% משקל למוצריה ללא תוספת מחיר, למשך שנה וחצי. ואם לא תצליח לשווק חלק מהמוצרים, היא תתרום אותם לעמותה "לתת".

שינוי מדיניות לגבי "דל שומן"

הסדר זה כאמור אושר על ידי השופטת טאובר אשר קבעה כי הוא סביר והוגן ומיטיב עם ציבור הצרכנים.

השופטת ציינה כי ההסדר "הביא לשינוי מדיניות השימוש בהיגד 'דל שומן' המופיע על חלק ממוצרי הנתבעת" ובכך תרם לאכיפת הרגולציה בנושא סימון המוצרים והבטיח שהסימון יבוצע בהתאם לדין לתקן.

כמו כן השופטת ציינה לחיוב את העובדה שהפשרה כוללת גם הסדרה של עיוותי העבר (הפיצוי לצרכנים) וגם הסדרה של התנהלות החברה בעתיד, בכך שהוא קובע מנגנון בקרה ואמצעי פיקוח על מנת למנוע את הישנות המחדל – ובכך הוא מגשים את התכלית לשמה נועדה התביעה הייצוגית.

בנוסף, השופטת שיבחה את הצדדים שניהלו את ההליך ביעילות וחסכו מבימ"ש התדיינות ארוכה, ובנסיבות אלו, החליטה לאשר לתובע את הגמול שסוכם בהסדר בסך 70,000 שקל ולבאת כוחו את שכר הטרחה המוסכם בסך 120,000 שקל.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין
עו"ד ניצה כהן עוסק/ת ב- דיני צרכנות ותיירות
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ