אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> נהג שלא שם לב לעבודות בכביש פגע בעובד - אבל לא יישלח למאסר

נהג שלא שם לב לעבודות בכביש פגע בעובד - אבל לא יישלח למאסר

מאת: עו"ד אתאר עיסא | תאריך פרסום : 03/09/2020 09:37:00 | גרסת הדפסה

עו"ד תעבורה, לא שם לב לעבודות בכביש ופגע בעובד - אבל לא יישלח למאסראילוסטרציה: Bill Kasman from Pixabay

הנאשם לקח אחריות מלאה, הביע חרטה עמוקה ותסקיר המבחן בעניינו היה חיובי מאוד. השופט החליט שהעונש הראוי צריך לכלול רכיב שיקומי של צו מבחן, של"צ ופיצוי לנפגע לצד פסילה לתקופה משמעותית

בית המשפט לתעבורה בבאר שבע החליט לאחרונה שלא להטיל עונש מאסר בפועל על נהג שנסע במהירות בכביש 6 מבלי שהבחין בשילוט על עבודות בכביש ופגע באחד העובדים שנפצע באורח קשה. השופט הבכיר אלון אופיר התחשב בכך שהנהג לקח אחריות מלאה, הביע חרטה וצעק עמוקים ותסקיר שירות המבחן בעניינו היה חיובי מאוד. הוא החליט שבמקרה הזה יש הצדקה לשלב ענישה שיקומית שכוללת צו מבחן, 350 שעות שירות לתועלת הציבור (של"צ) ופיצויים של 15,000 שקל לנפגע לצד הרחקת הנאשם מהכביש לתקופה משמעותית של 3 שנים.

בכתב האישום שהוגש נגד הנהג ב-2017 נטען כי הוא נהג בכביש 6 לכיוון דרום במהירות גבוהה בסמוך לשעה 22:25 מבלי לשים לב לתמרורים על עבודות בכביש והורדת מהירות ל-70 קמ"ש, סטה ימינה, איבד שליטה על הרכב ופגע באחד העובדים שסבל מפגיעה רב מערכתית קשה.

הנהג לקח אחריות מלאה על מעשיו, הודה בעובדות כתב האישום והורשע בעבירה של גרימת תאונה שנגרמו בה חבלות של ממש כתוצאה מנהיגה בקלות ראש.

לאחר מכן הוא נשלח לתסקיר מבחן לצורך המלצה לעונש. התסקיר שהוגש בעניינו היה חיובי מאוד וצוין בו כי הנאשם חווה פוסט טראומה ודיכאון עמוק עקב הסבל שגרם לנפגע, הביע חרטה עמוקה וביקש לעבור תהליך של צדק מאחה מול הנפגע ומשפחתו (מעין גישור).

השירות ציין כי במקרה הנוכחי ענישה בעלת אופי שיקומי שכוללת צו מבחן, של"צ ושילוב בקבוצת עברייני תעבורה לצד תהליך צדק מאחה, תהיה נכונה יותר עבור הנאשם והחברה בכללותה.

אבל המדינה ביקשה ענישה מחמירה שכוללת מאסר נוכח רף רשלנות גבוה ופציעה קשה של הנפגע. מנגד טען סניגורו של הנאשם כי רף הרשלנות היה נמוך בהתחשב בכך שהיה קשה להבחין בשילוט. הוא הוסיף כי מדובר באדם נורמטיבי שאין לו עבר תעבורתי רלוונטי והפנה לתסקיר שבמסגרתו צוין כי לא נשקפת ממנו סכנה עתידית.

כל טעות קריטית

השופט הבכיר אלון אופיר קבע שלא הוכח שהייתה בעיה בשילוט. עם זאת, אין ספק שתנאי הכביש השתנו בפתאומיות והדבר דרש תגובה מהירה בחשכה. "...כאשר בשעת לילה עסקינן, ובכביש מהיר, כל טעות קלה בהבנה את הסימנים או בתגובה להם עלולה להוביל לתוצאה קיצונית של אבדן שליטה ברכב, ולכן המדובר ברשלנות שמשכה אינו ארוך, ולכן היא תוגדר על ידי כבינונית בנסיבות הספציפיות של פרשה זו", כתב.

השופט קבע כי מתחם הענישה בהתחשב ברשלנות הבינונית ובאופי החבלות שנגרמו לנפגע נע בין מאסר על תנאי ל-6 חודשי מאסר בפועל לצד פסילת רישיון לתקופה של 48-12 חודשים.

ואולם, השופט שוכנע כי בנסיבות שתוארו בתסקיר המבחן ולנוכח העובדה שהנאשם אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי או תעבורתי אין הצדקה להטיל עליו עונש מאסר והדרך הנכונה היא לשלב בין ענישה שיקומית לבין הרחקתו לזמן רב מהכביש וענישה נלווית.

לפיכך הוא קבע כי עונשו של הנאשם יכלול 350 שעות של"צ, צו מבחן לשנה כולל השתלבות בפעילות שיקומית בתחום התעבורה, פיצוי של 15,000 שקל לנפגע ופסילת רישיון למשך 3 שנים. בנוסף הוטלו עליו 10 חודשי פסילה על תנאי למשך 3 שנים ו-4 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים.

  • בשם המדינה: תביעות תנועה נגב
  • ב"כ הנאשם: עו"ד קישאווי, עו"ד תעבורה גיל אביטל
עו"ד אתאר עיסא עוסק/ת ב- תעבורה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ